printlogo


کد خبر: 241632تاریخ: 1400/11/9 00:00
خبر

ستاد عالی امروز تصمیم می‌گیرد
5 متقاضی حضور در هانگژو، زیر ذره بین
 ستاد عالی بازی‌های آسیایی روز شنبه به ریاست حمید سجادی وزیر ورزش تشکیل جلسه می‌دهد تا تکلیف پنج رشته‌ای که درخواست حضور در بازی‌های هانگژو را ارائه کرده‌اند، بررسی شود.
قرار است در این نشست شرایط والیبال زنان، هندبال زنان، تنیس، سه‌گانه و بدمینتون که برخی از آنها در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی هم حضور داشتند، برای اعزام به چین مورد بحث قرار بگیرد.
دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش‌های صعودی، کبدی، اسکیت، تیر و کمان، فوتبال، هندبال، شنا شیرجه واترپلو، ژیمناستیک، 
دوچرخه سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز، ۲۶ رشته‌ای هستند که اعزام ورزشکاران‌شان به بازی‌های آسیایی قطعی شده است. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای ۱۹ شهریورماه تا ۳ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین و در ۴۰ رشته برگزار می‌شود.
 
 
اعلام اسامی بدمینتون‌بازان جام فجر
7 بازیکن دو رقمی در شیراز
سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر از ۷ تا ۱۱ فوریه (۱۸ بهمن ۱۴۰۰) در شیراز برگزار می‌شود که با انتشار لیست اولیه مشخص شد که ۷ بازیکن رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان در جام فجر که ۲۵ هزار دلار جایزه دارد، شرکت می‌کنند.
در بخش انفرادی زنان، نام ۳۹ بازیکن وجود دارد که تعداد بازیکنان ایرانی ۲۰ نفر است. در این مسابقات ۱۹ بازیکن خارجی از کشورهای اسلواکی، اندونزی، بلغارستان، اوکراین، هند، ارمنستان، آذربایجان و عراق نیز حضور خواهند داشت که ۲ نفر از آنها رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان را دارند.
مارتینا رپیسکا از اسلواکی با رنک 67 و یولیا یوسفین از اندونزی با رنک 82، بازیکنان دو رقمی این رقابت‌ها در بخش زنان هستند.در جدول اصلی مسابقات انفرادی مردان نیز نام ۴۸ بازیکن وجود دارد که ۱۳ نفر آنها ایرانی هستند. در این بخش نیز ۳۵ بازیکن خارجی ثبت‌نام کرده‌اند که ۵ بازیکن آنها رنکینگ ۱۰۰ و زیر ۱۰۰ دارند. شنگ ژیادونگ از کانادا رنک 69، سرشناس‌ترین بدمینتون‌بازی است که برای جام فجر به ایران خواهد آمد. در جدول مقدماتی مردان نیز ۲۵ ورزشکار از کشورهای اوکراین، آذربایجان، عراق، ایران (۱۴)، مالزی حضور خواهند داشت.

 

کشتی‌گیران آزاد به اردو برگشتند
 ملی‌پوشان کشتی آزاد بعد از چهار روز استراحت، از عصر دیروز وارد اردو شدند تا تمرینات خود را از سر بگیرند.
پس از برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی محسوب می‌شد، آزادکاران برتر و مورد نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی دعوت شدند. اردویی که به‌عنوان سومین مرحله از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد پس از رقابت‌های جهانی نروژ از ۲۷ دی ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده آغاز شد و تا روز ۴ بهمن ماه ادامه داشت. با توجه به پایان اردوی قبلی، کشتی‌گیران مورد نظر کادر فنی بعد از یک استراحت کوتاه از دیروز وارد اردو شدند تا تمرینات خود را از سر بگیرند. این اردو در حالی آغاز شده که کامران قاسمپور، قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در آخرین روز اردوی قبلی، دچار مصدومیت و شکستگی ابرو شد که البته بلافاصله تحت درمان قرار گرفت. این اردو تا 18 بهمن ادامه دارد و ملی‌پوشان اعزامی به امریکا، از بین این نفرات انتخاب می‌شوند.
33نفر در این اردو هستند که زیر نظر پژمان درستکار به‌عنوان سرمربی تمرینات خود را دنبال می‌کنند. مصطفی میرعمادیان، اباذر اسلامی، احسان امینی و بهنام احسان‌پور هم مربیانی هستند که به درستکار کمک می‌کنند.
 
 
 ملی پوشان واترپلو در اردوی برون مرزی
یونان و مجارستان، مقصد شاگردان چیریچ
در حالی که الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو تا زمان شروع اردوهای ایران با یک تیم باشگاهی همکاری می‌کند، مسئولان فدراسیون طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که چیریچ در دو اردوی برون مرزی کنار تیم ملی باشد.
به گفته وحید رضایی، مربی تیم ملی واترپلو، چیریچ برای چهار ماه از ایران دور است و ابتدای تیرماه سال آینده به ایران می‌آید تا در مسیر بازی‌های آسیایی کنار تیم ملی باشد.
قرار است پس از پایان لیگ، بلافاصله اردوها آغاز شود که در همین راستا دو اردوی برون مرزی برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده است. 
اولین اردو در یونان و اردوی دوم در مجارستان است. اردوی یونان اوایل خرداد و اردوی مجارستان اواسط تیرماه انجام می‌شود که البته در هر دو اردو، چیریچ کنار تیم ملی خواهد بود.
 

 


Page Generated in 0.0062 sec