printlogo


کد خبر: 241629تاریخ: 1400/11/9 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم فصل لیگ بیست و یکم
ناکام همیشگی در اراک

ارزیابی
جعفر برزگر   
 
خریدهای پر سر و صدا
فصل که شروع نشده بود خیلی‌ها سپاهان را به‌دلیل خریدهایی که انجام داده بود یکی از مدعیان اصلی می‌دانستند. البته الان هم دیر نشده و آنها همچنان این شانس را دارند. آنها شهریار مغانلو را از پرسپولیس، مسعود ریگی را از استقلال و فرشاد احمدزاده را از فولاد به خدمت گرفتند که با این کار نه تنها قصد تقویت نقاط ضعف‌شان را داشتند بلکه این سه تیم دیگر را به نوعی تضعیف کردند. البته آنها یک دروازه‌بان خارجی را هم جذب کردند. عملکرد نه چندان خوب مغانلو و گل نزدن‌های او تا هفته هفتم فشار زیادی را به او وارد کرده بود.
 
ناکام مقابل مدعیان
تیم محرم نویدکیا که با سه پیروزی متوالی مقابل مس رفسنجان، نفت مسجدسلیمان و هوادار شروع بسیار خوبی داشت اما در ادامه و بخصوص در مصاف با مدعیان نتوانست نتایج درخشانش را جبران کند. آنها اولین باخت را در هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن تجربه کردند و در هفته‌های بعد از آن به گل‌گهر، استقلال، پرسپولیس و پیکان هم باختند و با آلومینیوم هم در اراک به تساوی رضایت دادند.
 
اسماعیلی‌فر مؤثرترین بازیکن
 21 بازیکن در نیم فصل اول برای سپاهان به میدان رفتند که دو بازیکن عملکردشان بهتر از بقیه بود. امید نورافکن با دو گل زده و پنج پاس گل بهترین پاسور تیمش بود. اما دانیال اسماعیلی‌فر با سه گل زده و چهار پاس گل و بازی‌های خوبی که در تمام 15 هفته به نمایش گذاشت مؤثرترین بازیکن سپاهان بود.
 
30 دقیقه 11 گل
سپاهان در نیم فصل اول 19 گل زده که 10 گل آن در نیمه دوم بود اما نکته قابل توجه در آمار گل‌های زده و خورده‌شان این است که شاگردان محرم نویدکیا در حدفاصل دقایق 31 تا 60 بیشترین گل‌های‌شان (11 گل) را زدند. سپاهان پنج گل از 9 گل دریافتی‌اش هم در نیمه اول بود. شاگردان نویدکیا اما در 15 دقیقه پنجم اجازه عبور توپ از خط دروازه‌شان را ندادند.
 
مصدومیت سلمانی
در جریان دیدار تیم‌های سپاهان و پیکان یاسین سلمانی مهاجم جوان زردپوشان مصدوم و با چشمانی گریان به بیرون از زمین منتقل شد.
 جایی که هافبک ملی پوش تیم فوتبال سپاهان قصد فرار و عبور از دو مدافع آخر پیکان را داشت که خطای سامان فلاح مانع پیشروی او شد.
 این بازیکن اما در ادامه در شرایطی که استارت سریعی را آغاز کرده بود، با آسیب دیدگی از ناحیه کشاله مواجه شد و در همان لحظه رو به نیمکت کرد و از کادر فنی خواست تا او را تعویض کنند.
 البته سلمانی چند دقیقه بعد و پس از اینکه مطمئن شد دیگر نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد، جای خود را به سروش رفیعی داد و در حالی که به‌شدت از اتفاقی که برایش رخ داده، ناراحت بود، زمین مسابقه را ترک کرد. او تا پایان هفته شانزدهم نتوانسته برای تیمش بازی کند.
 
میزبانی در اراک
سال گذشته بود که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان پس از جنجال در آخرین بازی دو تیم، با حکم کمیته انضباطی متوجه شدند که باید در شهر دیگری از حریف‌ سنتی‌شان میزبانی کنند و در هفته دوازدهم نیم فصل لیگ بیست و یکم قرعه به‌نام باشگاه سپاهان خورد تا آنها باشند که حق انتخاب شهر بازی را در جایی به غیر از اصفهان و تهران برعهده داشته باشند. 
سرانجام باشگاه سپاهان از محلی که برای میزبانی خود برگزیده بود، رونمایی کرد و ورزشگاه امام خمینی اراک برای پذیرایی از قهرمان 5 دوره اخیر فوتبال ایران به سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس معرفی شد. البته آنها با یک گل مغلوب قرمزهای پایتخت شدند.
 
حذف مقابل آلومینیوم
سپاهان در نیم فصل اول سه مرتبه به اراک رفت. ابتدا برای بازی با پرسپولیس که 1-0 باختند. بعد از آن برای بازی حذفی مقابل آلومینیوم که در ضربات پنالتی نتیجه را به شاگردان خطیبی واگذار کردند.
 البته آنها در اولین بازی حذفی تیم شهدای اورکی اسلامشهر را با گل دقیقه 60 سجاد شهباززاده از پیش رو برداشتند. سپاهانی‌ها در هفته پانزدهم این‌بار مقابل آلومینیوم اراک به تساوی بدون گل دست پیدا کردند.

Page Generated in 0.0056 sec