printlogo


کد خبر: 241625تاریخ: 1400/11/9 00:00
سپاهان در دفاع و دروازه مشکل دارد
کربکندی: نویدکیا باید بمانـد

مصاحبه
اکبر منتشلو   
 
سپاهان اصفهان بر خلاف انتظارها، در نیم فصل اول لیگ برتر نتوانست نتایج خوبی کسب کند، هر چند این تیم با 29 امتیاز تا اینجای کار در رده سوم جدول قرار گرفته، اما واقعیت این است که سپاهان به تیم‌های مدعی باخته و از طرف دیگر فاصله شش امتیازی از صدر و رده دوم جدول فاصله کمی نیست و این تیم کم‌کم از صدر جدول دور شده است. رسول کربکندی شناخت خوبی از فوتبال اصفهان دارد و درباره مشکلات سپاهان حرف‌هایی می‌زند.
 
با وجود اینکه سپاهان در رده سوم جدول قرار دارد، اما این نتیجه برای مسئولان تیم، نتیجه مطلوبی نیست، فکر می‌کنید به چه دلیل است؟
 من تعجب می‌کنم که چه اتفاقی افتاده و چرا سپاهان نمی‌تواند به نتایج مورد انتظار دست پیدا کند. شاید انتظار مسئولان تیم انتظار بی‌راهی نیست چرا که سپاهان بسیار مهره‌های خوبی دارد و از طرف دیگر کادر فنی جوان و بسیار خوبی دارد که انتظار کسب نتایج، انتظار کاملاً به جایی است.
اما به هر حال در پایان نیم فصل سپاهان در رده سوم قرار دارد.
 بله، اما من قبل از شروع فصل این تیم را یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی می‌دانستم ولی الان در رده سوم است، این نشان می‌دهد که این تیم مشکل دارد، باید به این برسیم که چرا سپاهان به این روز افتاده است. مشکل سپاهان به نظرم هم فنی است و هم روحی، که برای ادامه کار باید هر دو مشکل برطرف شود. این تیم براحتی می‌بازد و یک تیم بی‌آزار برای حریفان شده است.
درباره نحوه بازی سپاهان چه نظری دارید؟
 سپاهان روی زمین بسیار خوب بازی می‌کند و شناور است و خوب هم حمله می‌کند، اما این برای راضی کردن هواداران و مسئولان کافی نیست. کلاً در فوتبال نتیجه بسیار مهم است و این در فوتبال ما مهم‌تر هم هست. سپاهان خوب بازی می‌کند اما خوب هم گل می‌خورد و اینجا است که کار تیم خراب می‌شود. این تیم هیچ‌گونه مشکلی ندارد، سپاهان کاملاً یک باشگاه حرفه‌ای است و بهترین امکانات را هم دارد. فوق‌العاده باعث تعجب است که این تیم نتوانسته با این مهره‌ها، کادر فنی و امکانات نتیجه مطلوبی کسب نکند.
با این بازی خوب که سپاهان انجام می‌دهد به نظر مشکل از جای دیگر است؟
 درست است، از نظر تاکتیکی سپاهان مشکل دارد و نوع تاکتیک سپاهان مانع گلزنی این تیم است، که باید عوض شود. این تیم خیلی راحت گل می‌خورد و کادر فنی قبل از هر چیز برای این مشکل باید راه علاج پیدا کند.
البته این مشکل در چند سال اخیر در سپاهان بوده و هنوز حل نشده است.
 فکر می‌کنم امسال سپاهان با همه سال‌های گذشته فرق دارد، این تیم از نظر مهره، بهتر از همه سال‌های گذشته است. از یک مربی جوان و حرفه‌ای بهره می‌برد که از نظر رفتار، یک الگوی کامل است. نویدکیا کاملاً رفتار حرفه‌ای دارد و در مصاحبه، در پذیرفتن شکست‌ها و حتی در اعتراض نکردن‌های بی‌مورد، یک الگو است.
اما متأسفانه صحبت از استعفای محرم و رفتن او است.
 این کار اصلاً درست نیست و محرم خودش تیم را بسته و برنامه‌ریزی کرده است، او باید بماند و مشکلات تیمش را برطرف کند. از نظر روحی و فنی تیمش را بازبینی کند و بهترین راهکار را پیدا کند.
شما مشکل سپاهان را در چه چیزی می‌بینید؟
 خب من خیلی به این تیم نزدیک نیستم ولی باید بگویم که سپاهان در دروازه و خط دفاع مشکل دارد. دروازه‌بان سپاهان عملکرد خوبی ندارد، قدش کوتاه است و آشنایی هم با فوتبال ایران ندارد. مشکل دیگر هم خط دفاع سپاهان است که خیلی تغییرات دارد و این باعث ضعف تیم در این خط شده است.
صعود تیم ملی را هم به شما تبریک می‌گویم.
 ممنون، یک کار نشد در این راه انجام شد. در حالی که همه احساس خطر می‌کردند، تیم ملی با بردهای متوالی خیلی زود صعود کرد و خیال همه راحت شد.
فکر می‌کنید در ادامه کار چه اتفاقی رخ دهد؟
 ببینید بازی در جام جهانی کاملاً متفاوت از بازی در آسیا است، کادر فنی گفته که تیم دفاعی نیست، اما این کار تیم ملی را در جام جهانی سخت می‌کند، دلیل اینکه کی‌روش توانست در جام جهانی نتایج آبرومندانه‌ای کسب کند، این بود که در دفاع خیلی خوب کار کرده بود. باید برای آینده نیز در این مورد، خوب کار کنیم.

Page Generated in 0.0055 sec