printlogo


کد خبر: 241622تاریخ: 1400/11/7 00:00
تنبیه، کرونا و برف و بوران ترکیب اصلی را متلاشی کرد
ایران؛ نصف‌و‌نیمه مقابل عراق

امیر اسدی      

 تیم ملی برای بازی مقابل عراق دغدغه‌های فراوانی پیش رو دارد. دراگان اسکوچیچ در روز نخست اردو تنها شش بازیکن را در اختیار داشت و بعدها تعداد بازیکنان افزایش یافت اما تا امروز که ساعت 18 این دیدار حساس برگزار می‌شود، مرد کروات هرگز با تیم کامل خود تمرین نکرده. بعضی از بازیکنان نظیر احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاجی‌صفی و مجید حسینی به‌دلیل ابتلا به کرونا نتوانستند در اردو حاضر شوند- هر چند تست جدید آزمون و حاجی‌صفی منفی شده- و مهدی طارمی نیز به‌دلیل شرایط سخت پروازی در استانبول موفق نشد حتی در یک تمرین تیم ملی شرکت کند. به همین دلیل انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی برای این دیدار کمی سخت است اما تا این لحظه در ذهن اسکوچیچ یازده بازیکن وجود دارند که شانس بیشتری برای حضور در زمین و به‌عنوان بازیکن ثابت دارند.
 
علیرضا جهانبخش: در مسابقات مقدماتی جام جهانی در نقش یک گلزن تمام عیار ظاهر شده و نشان داده توانایی خاصی در گشودن دروازه حریفان دارد. او بال راست تیم ملی برابر عراق خواهد بود و اسکوچیچ حساب ویژه‌ای روی توانایی‌هایش باز کرده تا جشن صعود در پایان بازی برگزار شود.
 
کریم انصاری‌فرد: سردار آزمون و مهدی طارمی- تا این لحظه – به اردوی تیم ملی اضافه نشده‌اند و این موضوع شانس کریم انصاری‌فرد را برای بازی در نوک خط حمله تیم ملی افزایش می‌دهد. گذر از نام کریم برای بازی با عراق، به‌عنوان باتجربه‌ترین بازیکن فعلی تیم ملی سخت و بعید است.
 
علی قلی‌زاده: چپ‌پای تکنیکی تیم ملی در زمان مربیگری کی‌روش فرصت چندانی برای عرض‌اندام پیدا نکرد اما اسکوچیچ که آمد، از وجود او بیشتر استفاده کرد. قلی‌زاده با توجه به غیبت احتمالی طارمی این شرایط را پیدا می‌کند تا بعد از یکی، دو دیدار دوباره به ترکیب اصلی تیم ملی برسد.
 
 
میلاد سرلک: با ابتلای احمد نوراللهی به کرونا، جا برای میلاد سرلک جهت حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باز شده. اسکوچیچ نشان داده اعتقاد زیادی به سبک بازی سرلک دارد و اگر شرایط پیش بیاید، حتماً او را به زمین می‌فرستد. به همین خاطر شانس سرلک برای بازی در ترکیب بیشتر از قدوس است.
 
سعید عزت‌اللهی: بعد از انتقال به الغرافه، چند روزی در قطر بود و به‌عنوان یکی از نخستین لژیونرها وارد اردوی تیم ملی شد. عزت‌اللهی که در اغلب بازی‌های ایران در مقدماتی جام جهانی به میدان رفته و درخشیده، حالا هم یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی برای تقابل با عراق به شمار می‌رود.
 
وحید امیری: 
با توجه به اینکه تیم ملی در خط میانی و حمله با کمبود بازیکن مواجه است، احتمالاً این اتفاق رخ خواهد داد و امیری به‌عنوان بازوی سمت چپ سعید عزت‌اللهی بازی خواهد کرد. امیری که یکی از بازیکنان کلیدی ایران در مقدماتی بوده، می‌تواند برگ برنده ایران مقابل عراق باشد.
 
 
صادق محرمی:
 با توجه به انتقادهایی که نسبت به عملکرد صادق محرمی وجود دارد، اسکوچیچ تمام‌قد پای او ایستاده و همچنان به‌عنوان گزینه نخست دفاع راست از محرمی استفاده می‌کند. او با توجه به اینکه رقیب گردن‌کلفتی هم ندارد، حضورش در ترکیب اصلی قطعی است.
 
یزدانی (کنعانی‌زادگان): با توجه به اتفاقاتی که برای محمدحسین کنعانی‌زادگان رخ داده، تا الان و در تمرینات اخیر سیاوش یزدانی در ترکیب اصلی تیم ملی حضور داشته. البته اگر بحث کم‌تجربگی یزدانی پیش بیاید و اسکوچیچ را نگران کند، احتمالاً کنعانی لحظه آخر به ترکیب برمی‌گردد.
 
شجاع‌ خلیل‌زاده: یکی از مدافعان اصلی ایران در مقدماتی جام جهانی بوده و انصافاً عملکرد قابل قبولی نیز ارائه داده. شجاع بعد از عمل جراحی یکی، دو ماه قبل خود، هم برای الریان بازی کرده و هم با آمادگی کامل به ایران آمده. بدون شک او یکی از مدافعان مرکزی ایران برابر عراق است.
 
امید نورافکن: اگر وحید امیری به خط میانی برود، امید نورافکن شانس بیشتری نسبت به میلاد محمدی برای بازی در ترکیب اصلی دارد. بخصوص اینکه اسکوچیچ در یکی، دو بازی مقدماتی به امید اعتماد کرده و از او در ترکیب اصلی سود برده است.
 
امیر عابدزاده: بعد از درخشش با پیراهن پونفرادینا با آمادگی کامل راهی ایران شد تا تلاش خود را برای بازی در ترکیب تیم ملی انجام بدهد. امیر با توجه به آمادگی این روزهای خود و همچنین کلین‌شیت در بازی قبلی تیم ملی، دروازه‌بان ایران مقابل عراق خواهد بود. به شرطی که اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد.
 
 
 

 


Page Generated in 0.0043 sec