printlogo


کد خبر: 241611تاریخ: 1400/11/7 00:00
زنان ایران صفر - زنان چین‌تایپه 5
پایان یک ماجراجویی؟

با اینکه معادلات مختلفی برای صعود تیم زنان به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا ترسیم می‌شد اما زنان ایران دقیقاً به همان یک حالتی رسیدند که صعودشان را ممکن نمی‌کرد، یعنی شکست سنگین از چین تایپه. آخرین روزنه امید برای  صعودتیم‌ملی زنان این است که امروز استرالیا تیم تایلند را با اختلاف 12 گل یا بیشتر شکست دهد!
ایران که بعد از تساوی بدون گل مقابل هند، به شکست سنگین 7 بر صفر مقابل چین رسید اما در نهایت نتوانست از چین تایپه هم امتیازی کسب کند. بدتر اینکه با حذف هند از این دوره از رقابت‌ها به دلیل ابتلای بازیکنانش به کرونا، همان یک امتیازی هم که ایران در بازی با هند به دست آورده بود، از دست رفت و ایران بدون هیچ امتیاز و گل زده و با دریافت 12 گل اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا در هند را به پایان رساند.
شاگردان مریم ایراندوست لحظات ابتدایی مسابقه خطرناک حاضر شدند و روی ارسال ضربه کرنر به دنبال گلزنی بودند که این موقعیت از دست رفت؛ بعد از این فرصت، بازیکنان چین‌تایپه بسرعت با یک کار تیمی خود را به مقابل دروازه ایران رساندند و توانستند گل برتری را وارد دروازه زهره کودایی کنند. در ادامه زنان فوتبال ایران برای گل تساوی تلاش می‌کردند و حریف برای تثبیت پیروزی به دنبال خلق موقعیت بود.
سرانجام خلق چند موقعیت، روی تعلل عجیب خط دفاعی و دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران، کاپیتان چین‌تایپه موفق به ثبت دومین گل خود شد؛ از هم پاشیدگی شیرازه دفاعی ایران فرصت ثبت گل سوم را هم برای چین‌تایپه فراهم آورد و با وجود واکنش خوب کودایی، روی ریباند آنها به گل سوم هم رسیدند تا عملاً رویای صعود به مرحله یک چهارم نهایی در همان نیمه اول بر باد برود.
در نیمه دوم، چین‌تایپه با آرایشی تهاجمی پا به میدان مسابقه گذاشت و بعد از چند حمله نافرجام، در دقیقه 65 لای لی چینی توانست از روی نقطه پنالتی هت‌تریک خود را تکمیل و پیروزی تیمش را چهارگله کند؛ بعد از این گل بازی درگیرانه و بدون خلق موقعیت جدی روی دروازه‌ها بیشتر در میانه زمین در جریان بود و بازیکنان چین‌تایپه بخوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و از برتری خود محافظت نمایند.
روی اشتباه خط دفاعی ایران دوباره فرصت خوب گلزنی برای چین‌تایپه به دست آمد و در موقعیتی تک به تک وانگ شیانگ هویی توانست در نقش تعویض طلایی گل پنجم را هم برای تیمش به ثمر برساند و بعد از آن فرصت برای گل ششم هم بود که از روی خط دروازه مدافع ایران توپ را برگشت داد تا اینچنین دومین شکست سنگین زنان فوتبال ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2022 هند به ثبت برسد.
ایران: زهره کودایی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا متولی (از دقیقه 79: هادیه کر)، بهناز طاهرخانی، ملیکا محمدی (از دقیقه 60: الهام فرهمند)، یاسمن فرمانی (از دقیقه 46: سارا ظهرابی‌نیا)، زهرا سربالی، زهرا معصومی، هاجر دباغی و افسانه چترنور (از دقیقه 79: سارا قمی)
سرمربی: مریم ایراندوست
 

Page Generated in 0.0047 sec