printlogo


کد خبر: 241604تاریخ: 1400/11/7 00:00
بزرگان تنیس هم وقت‌کشی را تأیید کردند
اسطوره‌ها علیه نادال!

صعود رافائل نادال به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا با غلبه بر دنیس شاپووالوف در بازی 5 ستی، یک حاشیه داشت؛ متهم شدن ستاره اسپانیایی به وقت‌کشی از سوی حریف کانادایی‌اش.
نادال، قهرمان 20 گرنداسلم که در ملبورن به‌دنبال تبدیل شدن به رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌هاست، با غلبه بر حریف جوان خود، به نیمه نهایی رسید و حریف متئو برتینی ایتالیایی شد که در رده‌بندی جهانی تنها یک پله پایین‌تر از او در رده هفتم قرار دارد.
پیروزی او اما تحت‌الشعاع اعتراض‌ حریف کانادایی‌اش به داور روی تور بابت تعلل بیش از اندازه ستاره اسپانیایی میان امتیازات هر گیم از مسابقه بود. طبق قوانین نادال بین هر امتیاز 45 ثانیه فرصت دارد که سرویس بزند اما گاهی بیشتر از این مدت برای زدن ضربه‌اش مکث می‌کرد و همین باعث اعتراض شاپووالوف شده بود. داور مسابقه اما از مجازات نادال خودداری کرد. بی‌تفاوتی داور عصبانیت شاپووالوف را در پی داشت و او به تیم داوری گفت:«همه شما فاسد هستید!» دو ستاره میدان سپس روی تور با یکدیگر بحث و تلاش کردند که تنش‌ها را بخوابانند.
شاپووالوف پس از مسابقه بابت فاسد خواندن داوران ابراز تأسف کرد اما در طرف مقابل نادال هم این فرضیه حریف کانادایی‌اش که داوران از مرد شماره 6 تنیس جهان جانبداری کرده‌اند را نادرست دانست.
با این حال اسطوره‌های تنیس در این ماجرا طرف شاپووالوف را گرفتند. بوریس بکر آلمانی، مرد شماره یک سابق تنیس جهان در برنامه مچبال شبکه یورواسپورت گفت:«اگر قرار باشد داور مو به مو مقررات را اجرا کند، حق با شاپووالوف است. این بازیکن سرویس زننده است که تعیین می‌کند شما چقدر سرعت بازی را بالا یا پایین ببرید. مشخص بود که نادال در عرض 45 ثانیه آماده از سر گرفتن بازی نیست. با این حال بازیکنانی مانند نادال و جوکوویچ و فدرر از یک جایگاه مشخص در دنیای تنیس برخوردار هستند و با این حال شما باید با این موضوع کنار بیایید.»
متس ویلاند، ستاره سابق تنیس سوئد و برنده 7 گرنداسلم هم درباره‌ این موضوع گفت:«به نظرم شاپووالوف خیلی احساساتی شده بود، در واقع به نظر من شاید بیش از حد احساسی با قضیه برخورد کرد. در عین حال اما شاید او به این اتفاق نیاز داشت که انگیزه‌اش مضاعف شود. کاری به اینکه آیا نحوه اعتراض او به داور درست بود یا نه، ندارم اما به نظرم شما باید مطیع مقررات باشید و طبق مقررات هم نادال بیش از اندازه تعلل می‌کرد. برای من فرقی ندارد که او چه کسی است. شما بازیکنان باید پیروی مقررات باشید.»
 

Page Generated in 0.0044 sec