printlogo


کد خبر: 241603تاریخ: 1400/11/7 00:00
جنجال زمان مفید فوتبال
متغیر از 45 تا 60 دقیقه در لالیگا

جنجال اتلاف وقت در فوتبال یک مسأله جدی شده و دوباره در لالیگا این مشکل سر باز کرده چرا که آمار نشان می‌دهد تفاوت زمان در جریان بودن توپ می‌تواند تا 15 دقیقه باشد. این آمار به ما ثابت می‌کند زمان واقعی بازی در آخرین دور مسابقات در بالاترین سطح فوتبال در اسپانیا از 45 دقیقه در واندامتروپولیتانو و بازی اتلتیکومادرید با والنسیا تا 60 دقیقه در سانتیاگو برنابئو و بازی رئال مادرید با الچه متغیر است. علاوه بر آن، در میان پنج لیگ ممتاز اروپا، میانگین زمان در جریان بودن توپ فقط در سری A کمتر از لالیگا است و در سه لیگ دیگر توپ بیشتر از لالیگا در جریان است. زمان واقعی بازی در آخرین دور بازی‌های لالیگا به طور متوسط 28/53 دقیقه بوده که کمی بیشتر از میانگین ایتالیا با 92/52 دقیقه است. بعد به ترتیب پایین به بالا، لیگ برتر است با 33/55 دقیقه، بوندس‌لیگا با 99/56 دقیقه و لیگ یک فرانسه با 20/58 دقیقه و این یعنی بازی‌های فرانسه حدود پنج دقیقه زمان مفید بیشتری نسبت به بازی‌های اسپانیا دارند. در میان این پنج لیگ، مسابقه‌ای که بیشترین زمان مفید بازی را به هواداران داد تا از آن لذت ببرند، دیدار پاری‌سن‌ژرمن با نیس بود که 23/68 دقیقه زمان مفید بازی بود و اختلاف فاحش 5/39 دقیقه‌ای با بازی جنوا و اودینزه در سری A داشت.
 
کمتر از یک ساعت فوتبال در دو ساعت
نگاهی به آمار کوتاه‌ترین بازی هفته بیست و دوم لالیگا از نظر زمان مفید مسابقه جالب است؛ بازی اتلتیکومادرید و والنسیا نشان می‌دهد توپ به میزان کمی در گردش بوده. یعنی چیزی حدود 45 دقیقه در حالی که از سوت آغاز مسابقه تا اعلام خاتمه بازی از سوی داور چیزی حدود 105 دقیقه گذشته است.
 
بیشتر از دو ساعت در برنتفورد-ولور
مورد عجیب‌تر در بازی لیگ برتر بین برنتفورد و ولورهمپتون رخ داد که به خاطر پرواز بدون مجوز یک پهپاد بر فراز استادیوم دچار اختلال شد و داور مجبور شد 19 دقیقه بازی را متوقف کند تا با هلی‌کوپتر پلیس، پهپاد مزاحم به بیرون رانده شود این یعنی 72 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که هنوز نیمه اول در جریان بود!
 

Page Generated in 0.0057 sec