printlogo


کد خبر: 241590تاریخ: 1400/11/7 00:00
ایران - عراق
بازی کلاسیک آسیا

مازیار گیلکان
 
عراق در راه جام جهانی قطر به شکل غیرمنتظره‌ای ناکام بود. عراق را یکی از حریفان سرسخت در راه جام جهانی و در گروه A تصور می‌کردیم اما این تیم همه کار کرد تا نشانی از فوتبال خودش نداشته باشد.
فوتبال عراق حتی در بحرانی‌ترین اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور، تیم جدی، بزرگ و مدعی داشت اما تیمی را که در راه جام جهانی دیدیم، انگار نه انگار که از دل فوتبال عراق بیرون آمده است. آنها حتی در چند بازی، نمایشی بی‌انگیزه ارائه کردند، از جمله مقابل ایران در دور رفت.
اما آیا آنها می‌توانند در دور برگشت جبران کنند؟ عراق خوش‌اقبال است که در بازی امروز مقابل ایران، حریفی دار‌د که بسیاری از ستاره‌هایش را از دست داده است اما آنها می‌دانند که تیم پرستاره ایران برای پیروزی به اندازه کافی بازیکن جانشین باکیفیت دارد.
عراق نیز گرفتار موضوع کرونا و خستگی لژیونرهاست و این نکته حریف ایران را نیز تضعیف کرده است.
برای عراق جبران امتیازات سخت است. حتی اگر عراقی‌ها در تهران یک امتیاز بگیرند، بازهم برای بازگشت به کورس صعود کار سختی پیش رو دارند، چون فاصله امتیازشان با ایران و کره‌جنوبی زیاد است.
فراموش نکنیم که عراق همیشه یکی از تیم‌های خوش‌فرم آسیا بوده است؛ تیمی پر از استعدادهای بزرگ با فوتبالی پرخون و جدی و محکم.
بازی امروز ایران – عراق از بازی‌های کلاسیک و جذاب آسیاست، کاش کرونا نبود و هر دو تیم با تمام ستاره‌ها در زمین حاضر می‌شدند.
 

Page Generated in 0.0094 sec