printlogo


کد خبر: 241587تاریخ: 1400/11/7 00:00
1+11 پرسپولیسی چهار فصل اخیر در اردوی تیم ملی
ترکیب کاملاً سرخ ، سوهان روح یحیی!

محمد قراگزلو
 
یحیی گل‌محمدی یک بار در مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیرش گفت طی دو فصل گذشته تعداد زیادی بازیکن شاخص از تیمش جدا شده‌اند که بیشترشان ملی‌پوش هستند. یحیی بیراه نمی‌گفت و با نگاهی به لیست اخیر تیم ملی و البته بازی‌های مقدماتی جام جهانی تحت هدایت اسکوچیچ مشخص می‌شود سرخ‌ها طی سه چهار سال اخیر چه جواهرات گرانقیمتی از دست داده‌اند. تیم ملی در بازی‌های اخیر بعضاً با ترکیبی شامل نیمی از بازیکنان سال‌های اخیر پرسپولیس و یکی دو بازیکن فعلی این تیم به مصاف رقبا رفت و سربلند بیرون آمد تا جایی که امروز با برد مقابل عراق می‌تواند صعودش را سه هفته زودتر از پایان مسابقات قطعی می‌کند و در این زمینه یک رکورد بزرگ و جالب به ثبت برساند.
تیم ملی در بازی‌های قبلی بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و مهدی طارمی را در ترکیب اصلی داشت که همگی طی سه چهار فصل گذشته برای پرسپولیس بازی می‌کردند ضمن اینکه وحید امیری بازیکن فعلی سرخ‌ها هم در ترکیب اصلی بازی می‌کرد. این یعنی که 7 بازیکن از 11 نفر تیم اصلی بازیکنان اخیر پرسپولیس بودند که حضورشان در ترکیب تیم ملی باعث افسوس هواداران و مربیان پرسپولیس می‌شد.
از آن جمع شش نفره نوراللهی و کنعانی تابستان همین امسال راهی امارات و قطر شدند، شجاع پاییز پارسال رفت و بیرانوند روزهای نخست تابستان سال قبل. در واقع پرسپولیس این چهار بازیکن بزرگ را طی یک سال و نیم قبل از دست داده است.
از جدایی صادق محرمی هم سه سال و 9 ماه می‌گذرد. او در روزهای پایانی اردیبهشت ماه 97 و بعد از برد دقیقه آخری مقابل الجزیزه امارات در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا روی شانه‌های همبازیانش از پرسپولیس خداحافظی کرد و لژیونر شد.
همچنین از جدایی طارمی از پرسپولیس حدود چهار سال می‌گذرد. اواسط دی ماه سال 1396 بود که طارمی بعد از حضور موفق دوباره در پرسپولیس بالاخره با انتقالی موفق از جمع سرخ‌ها جدا شد و به الغرافه پیوست.
در واقع پرسپولیس این 6 ملی پوش برجسته و حالا لژیونر را در چهار سال گذشته از دست داده و با حضور وحید امیری 7 بازیکن ثابت در ترکیب اصلی تیم ملی دارد که البته از این جمع نوراللهی به خاطر شرایط کرونایی در بازی عراق حضور نخواهد داشت و بازی کردن طارمی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
اما تعداد پرسپولیسی‌های تیم ملی در این اردو بیشتر هم شده. از تیم فعلی پرسپولیس حالا 5 بازیکن در تیم ملی حضور دارند و غیر از وحید امیری، نفراتی مثل ترابی، سرلک، فرجی و کامیابی‌نیا هم برای دو بازی تیم ملی در اردو هستند که این دو نفر آخر یکی از فهرست رزرو یکی هم به یکباره به اردو دعوت شدند. با احتساب این نفرات پرسپولیس 10 بازیکن در تیم ملی دارد و برای یک تیم کامل فقط یک بازیکن کم دارد.
در بین دیگر بازیکنان تیم ملی امیر عابدزاده، کریم انصاری‌فرد، سروش رفیعی و شهاب زاهدی هم سابقه بازی در پرسپولیس را دارند. البته انصاری‌فرد حدود 8 سال قبل یک فصل برای پرسپولیس بازی کرد و از زمان حضور عابدازده در پرسپولیس هم نزدیک به یک دهه می‌گذرد اما شهاب زاهدی حدود چهار سال قبل بازیکن تیم ب پرسپولیس بود و الان به‌عنوان لژیونر به تیم ملی دعوت شده. سروش رفیعی هم در دومین مقطع حضورش در جمع سرخ‌ها اواخر تیرماه سال 1398 از سوی کالدرون کنار گذاشته شد که یعنی او هم یک سال و نیم قبل عضو همین تیم پرسپولیس بوده است. با این حساب حداقل 1+11 بازیکن (5 تا از تیم فعلی و 7 تا از تیم‌های چهار فصل اخیر این باشگاه) در اردوی تیم ملی حضور دارند که با آنها می‌توان یک ترکیب فوق‌العاده را مقابل عراق و امارات به میدان فرستاد.

Page Generated in 0.0053 sec