printlogo


کد خبر: 241581تاریخ: 1400/11/7 00:00
بررسی عملکرد تیم‌ها در نیم‌فصل لیگ بیست‌و‌یکم
قصه هزار و یک شب

ارزیابی
جعفر برزگر   
 
پرسپولیس نسبت به فصل قبل چند بازیکن کلیدی‌اش را از دست داد. 
احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی زادگان، شهریار مغانلو، بشار رسن، آرمان رمضانی، سعید حسین‌پور، محمد انصاری و احسان حسینی نفراتی بودند که نسبت به ابتدای لیگ بیستم همراه تیم‌شان نبودند. برای آنها هم حذف از لیگ قهرمانان آسیا به‌دلیل تأیید نشدن مجوز حرفه‌ای‌شان بدترین و تلخ‌ترین اتفاقی بود که با آن مواجه شدند.
 
سه هفته ضعیف
پرسپولیسی‌ها با اینکه لیگ را با دو پیروزی متوالی مقابل فولاد و نساجی آغاز کردند اما پس از آن سه هفته ضعیف را تجربه کردند. آنها مثل فصل گذشته که فقط یک باخت به آلومینیوم در اراک داشتند، باز هم در اراک باختند. بعد از آن دو تساوی هم مقابل گل‌‌گهر و مس رفسنجان را تجربه کردند. بعد از آن روند صعودی تیم گل‌محمدی شروع شد.
 
ترابی مؤثرترین بازیکن
24 بازیکن در نیم‌فصل برای پرسپولیس به میدان رفتند. مهدی ترابی در تمامی 15 هفته به میدان رفت و در 1162 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت دو گل زد و شش پاس گل هم داد. 
البته بهترین گلزن قرمزهای پایتخت مهدی عبدی بود که در 14 بازی و مجموع 671 دقیقه چهار مرتبه موفق به گلزنی شد.
 
پارگی رباط آل کثیر
بازی با پدیده در هفته چهاردهم لیگ برای عیسی آل‌کثیر خوش‌یمن نبود.
 او که از ابتدا در ترکیب اصلی قرار داشت، در دقیقه 52 به‌دلیل آسیب‌دیدگی شدید که بلافاصله پارگی رباط تشخیص داده شد، از بازی بیرون آمد. او بزودی پایش را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
 آل‌کثیر فصل بیست‌ویکم را از دست داد و حالا باید با تمرین‌های اختصاصی بعد از درمان، به شرایط بازی برای فصل آینده برسد.
 پنجره‌هایی که بسته شد
هنوز مهر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی سرخپوشان بعد از پرداخت مطالبات کالدرون خشک نشده که نامه شکایت اوساگونا بازیکن اسبق پرسپولیس به فیفا، به فدراسیون فوتبال ارسال شد و اطلاع دادند که به‌دلیل بدهی 90 هزار دلاری این باشگاه به این بازیکن پنجره پرسپولیس باز هم بسته شده است. اوساگونا در لیگ نوزدهم از ذوب‌آهن به پرسپولیس آمده بود که جدایی‌اش با حواشی روبه‌رو شد. پیش از این باشگاه پرسپولیس در تاریخ هفتم مهر اعلام کرده بود پرونده این بازیکن را به دادگاه عالی ورزش ارجاع داده است. کمیته تعیین وضعیت فیفا، باشگاه پرسپولیس را به مبلغ 96 هزار دلار محکوم کرده بود اما امروز مشخص شد که درخواست سرخپوشان رد شده است و این باشگاه باید این پول را پرداخت کند.
 
ترس از بازی دادن تاجیک‌ها
بازی دادن به بازیکن گابنی گل‌گهر درس عبرتی برای تمام تیم‌ها از جمله پرسپولیس شد. دو بازیکن تاجیک که با سودای بازی در لیگ قهرمانان آسیا و درخشش با پیراهن پرسپولیس به این تیم پیوسته بودند، اکنون در وضعیتی قرار دارند که به دلیل عدم تسویه بدهی پرسپولیس به پدیده، در وضعیت نامشخصی قرار دارند چرا که سرمربی پرسپولیس با توجه به آماده بودن رقبا برای طرح شکایت علیه این تیم و ۳ بر صفر شدن نتایج به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز، از این دو بازیکن تا این لحظه استفاده نکرده است. اگرچه کارت بازی این دو بازیکن صادر شده بود اما تبعات بازی دادن به بازیکنان در نهایت با باشگاه‌هاست و اگر باشگاهی علیه باشگاه دیگر شکایتی را مطرح کند و در نهایت شکایت مذکور به نتیجه برسد، کمیته انضباطی موظف به اعمال کسر امتیاز در جدول مسابقات است و یحیی دلش نمی‌خواهد در رقابت حساس صدرنشینان، قافیه را به سپاهان و استقلال ببازد و با از دست دادن امتیازات اینچنینی، رقابت برای قهرمانی را از دست بدهد. بدین ترتیب دو بازیکن تاجیک یک نیم‌فصل کامل بدون اینکه برای این تیم بازی کرده باشند، پشت خط ماندند. البته هنانوف بعد از باز شدن پنجره مصدوم شد اما صفروف اولین بازی‌اش را در جام حذفی مقابل ذوب آهن انجام داد.
 
حضور در جمع هشت تیم حذفی
پرسپولیس در اولین بازی حذفی با چهار گل شریفی، سیامک نعمتی، آل‌کثیر و شجاعی تیم لیگ یکی ویستاتوربین را شکست داد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در دومین بازی هم ذوب‌آهن را با نتیجه 3-صفر و با گل‌های وحید امیری و مهدی عبدی (2گل) در اصفهان از پیش رو برداشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند.
 
جدایی رادوشویچ
بوژیدار رادوشویچ فقط دو بازی در هفته سوم و چهارم انجام داد. اما شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بعد از نزدیک به شش سال حضور در پرسپولیس این آخرین بازی‌هایش باشد. او بلافاصله به کشورش برگشت و به‌دلیل دریافت نشدن مطالباتش از باشگاه شکایت کرد.
 
مدیرعامل جدید
فردای مشاجره لفظی با کاظم اولیایی به‌دلیل تأیید نشدن مجوز حرفه‌ای، مجید صدری سرپرست پرسپولیس مدعی شد که همین فردا استعفا می‌دهد که این کار را با انتشار بیانیه‌ای انجام داد. در بخشی از آن بیانیه این طور آمده بود: «در تمام روزها و لحظات حضورم در باشگاه با تمام وجود در کنار همه عزیزان مجموعه تلاش کردم تا هم باری از دوش باشگاه بردارم و هم اقداماتی مؤثر برای درخشش بیشتر و بهتر باشگاه انجام دهم و البته به لطف خدا و همت و همراهی دوستان، قدم‌های خوبی برداشتیم. اما حضور در این باشگاه بزرگ و خوشنام و ادامه این مسیر نیازمند تلاش حداکثری و همراهی جدی مجموعه مدیران ارشد است که در حال حاضر به دلایلی به کندی پیش می‌رود.» این اتفاق در شرایطی رخ داد که همان روز قرار بود پولی به حساب بازیکنان واریز شود.

Page Generated in 0.0056 sec