printlogo


کد خبر: 241579تاریخ: 1400/11/7 00:00
سوژه

مهدیه دریابیگی
 
هفته آینده تکلیف پرونده گل گهر مشخص می شود
رأی پر سروصدایی صادر نشده!
بدون شک مهم‌ترین اتفاقی که می‌تواند مانند یک بمب در جامعه فوتبال منفجر شده و تا مدت‌ها باعث حواشی شود، حکمی است که قرار است کمیته استیناف در مورد پرونده جنجالی گل‌گهر صادر کند، قطعاً هر جور این حکم صادر شود تمام اهالی فوتبال را قانع نمی‌کند، پس باید منتظر جنجال بعدی این حکم باشیم. اگر حکم کمیته انضباطی تأیید شود، پرسپولیسی‌ها به خاطر دو امتیازی که استقلال از این پرونده سود برده، ناراحت شده و حواشی درست می‌کنند، اما اگر رأی وتو شود و امتیاز استقلال را بگیرند هواداران این تیم شاکی می‌شوند. 
در این بین اما هر گمانه‌زنی (شبیه گمانه‌زنی مجری برنامه فوتبال برتر) فضای مجازی را متشنج می‌کند! صالحی رئیس کمیته استیناف در این خصوص تأکید کرد که هیچ رأیی صادر نشده و هنوز درباره این پرونده به اجماع نرسیده‌اند، رئیس کمیته استیناف معتقد بود که هر گونه گمانه‌زنی باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود و این التهاب اصلاً به صلاح جامعه فوتبال نیست. در پی اظهار‌نظر اخیر رئیس کمیته استیناف، دادرس یکی از اعضای این کمیته که نشان داده بدش نمی‌آید در تیررس رسانه‌ها بوده و با آنها تعامل داشته باشد در تازه‌ترین اظهار‌نظر خود به این نکته اشاره می‌کند که رأی کمیته استیناف هفته آینده صادر می‌شود. دادرس در این زمینه می‌گوید: «ما هفته آینده احتمالاً یک جلسه دیگر با اعضای کمیته استیناف برگزار خواهیم کرد و در نهایت فکر می‌کنم در این جلسه به جمع‌بندی نهایی برسیم و رأی را صادر کنیم. قبلاً گفته بودم همه چیز 50-50 است و هنوز هم همین را می‌گویم که هم احتمال دارد رأی برگردد و هم احتمال دارد تأیید شود و مثل سابق همچنان چیزی معلوم
 نیست.»
 این عضو کمیته در ادامه در خصوص حرف‌های میثاقی می‌گوید: «من اصلاً ندیدم میثاقی چه صحبتی انجام داده و بعداً شنیدم که چه حرفی زده است، به هر حال هر شخصی تریبونی دارد و آزاد است هر چه می‌خواهد بگوید و نمی‌توانیم جلوی دهان کسی را بگیریم. اعضای کمیته استیناف قاضی‌هایی با 30-25 سال سابقه هستند و افراد جوان و خامی نیستند که تحت تأثیر این فضاسازی‌ها و جوسازی‌ها قرار گیرند.»
 اگر طبق صحبت‌های دادرس کمیته استیناف هفته آتی رأی نهایی خود را صادر کند، اهالی فوتبال شاهد یکی از اتفاقات جنجالی خاص در لیگ برتر خواهند بود. همه چیز فعلاً برای این جامعه در حد گمانه‌زنی است. اما اگر رأی کمیته استیناف متفاوت از رأی کمیته انضباطی باشد به طور حتم جدول مسابقات یک بار دیگر دچار دگرگونی می‌شود. باید برای اتفاق بزرگی که قرار است در لیگ برتر بیفتد تا هفته آینده صبر کنیم.
 
 
یزدانی جای کنعانی‌زادگان را می‌گیرد
پایان طلسم استقلالی‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی؟
استقلال در سال‌های اخیر برخلاف رقیب سنتی‌اش نماینده‌های آنچنانی در ترکیب اصلی تیم ملی نداشته و همواره از این منظر نسبت به پرسپولیس احساس عقب ماندگی کرده‌ است. حتی در فهرست کلی تیم ملی نیز بازیکنان پرسپولیس همواره بیشتر از استقلال بودند و گزینه‌های آنچنانی از استقلال در میان مدعوین حضور نداشتند. بخشی از این وضعیت نشأت گرفته از تعداد بالای لژیونرهای ملی‌پوش است و بخشی هم مربوط می‌شود به افت محسوس بازیکنان استقلال که نتوانستد در هیبت ملی بخوبی ایفای نقش کنند. 
همین حالا نیز که تیم ملی دو بازی مهم مقابل عراق و امارات پیش‌رو دارد، ملی‌پوشان آنچنانی از استقلال در فهرست حضور ندارند که این ماجرا نشان می‌دهد استقلالی‌ها باید بیش از این برای رسیدن به لیست ملی تلاش کنند. با این حال ممکن است بعد از سال‌ها یکی از بازیکنان استقلال در ترکیب اصلی قرار بگیرند. صحبت از حضور سیاوش یزدانی در ترکیب اصلی تیم ملی است. بازیکنی که در نیم فصل لیگ بیست و یکم تفاوت‌هایش نسبت به گذشته را به وضوح نشان داد و به همه ثابت کرد با گذشته فرق کرده است. اسکوچیچ نیز که پیش‌تر یزدانی را زیر نظر داشت، این بار نیز او را به تیم ملی فرا خوانده و حتی ممکن است در بازی با عراق از ابتدا در ترکیب اصلی به میدان برود. تصمیمی که می‌توان طلسم بازی نکردن استقلالی‌ها در سال‌های اخیر را در تیم ملی بشکند و شاهد حضور یکی از بازیکنان آبی‌پوش در ترکیب اصلی تیم ملی باشیم. برخی تصمیم احتمالی اسکوچیچ در بازی گرفتن از یزدانی را بی ‌ارتباط با حواشی پیرامون محمد‌حسین کنعانی‌زادگان نمی‌دانند اما این بازیکن به خودی خود نیز آنقدر ظرفیت دارد که در این برهه بتواند برای تیم ملی ایران به میدان برود و نمایش قابل قبولی را هم از خود به جا بگذارد. یزدانی اگر در ترکیب اصلی تیم ملی به میدان برود، این حضور می‌تواند مقدمه تکرار بازی در ترکیب اصلی تیم ملی باشد. اگر یزدانی بدرخشد در آینده نیز از سوی اسکوچیچ به بازی گرفته خواهد شد و چه بسا شانس بازی در جام جهانی را هم داشته باشد. در واقع فصل تازه‌ای از فوتبال پیش روی مدافع استقلال باز شده تا او جا پای بزرگان فوتبال ایران بگذارد.
 
 
یزدانی و مرادمند همچنان در رادار رقبا
استقلال در پرونده شکایت مس تبرئه شد
این روزها به دلیل صدرنشینی تیم استقلال، رقبا بدشان نمی‌آید بهانه‌ای در دست داشته باشند و این تیم را محکوم کنند تا شاید امتیازی از استقلال کم شود و از صدر جدا شود، در همین راستا مدتی بود که تیم‌های دیگر مدعی بودند یزدانی و مرادمند دو بازیکن سرباز هستند و حضورشان در استقلال غیر قانونی است. مس رفسنجان یکی از همان تیم‌هایی بود که با همین حربه از استقلال شکایت کرد، به امید اینکه بتواند تیم استقلال را بابت استفاده از این دو مدافع محکوم کند، اما روز گذشته کمیته انضباطی حکم نهایی خود را صادر کرد و بر اساس این حکم استقلال تبرئه شد و شکایت باشگاه مس رفسنجان به نتیجه‌ای نرسید. در حکم کمیته انضباطی آمده است: «با توجه به شکایت باشگاه مس رفسنجان از باشگاه استقلال درباره استفاده از دو بازیکن غیرمجاز به نام‌های سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در مسابقه هجدهم دی‌ماه، نظر به اینکه شاکی با وجود ابلاغ اخطار رفع نقص نسبت به پرداخت هزینه دادرسی در مهلت قانونی اقدام نکرده است، صرف‌نظر از صحت و سقم موضوع قرار رد دعوی صادر شد.» به این ترتیب باشگاه استقلال در پرونده شکایت مس رفسنجان تبرئه شد، اما هنوز اهالی فوتبال روی این دو بازیکن سرباز استقلال زوم هستند و شاید در نیم فصل دوم هر دو بازیکن نتوانند در تیم استقلال بازی کنند.
 
 
می‌مانم و رقابت می‌کنم
کریم‌زاده: آقا فرهاد گفت در لیست مازاد نیستی
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه متین کریم‌زاده جزو لیست مازاد استقلال است و بزودی باید این تیم را ترک کند، این در حالی است که این بازیکن تأکید کرد در صحبتی که با کادر فنی این تیم انجام داده است، در لیست خروج آبی‌پوشان قرار ندارد. بازیکن استقلال در این خصوص این‌طور توضیح داد: «در لیست خروج نیستم. با اعضای کادر فنی هم صحبت کردم و گفتند در لیست خروج نیستم. اگر در لیست مازاد بودم تا الان مشخص شده بود. همان‌طور که گفتم در لیست خروج آقا فرهاد (مجیدی) نیستم.» کریم‌زاده درباره پیشنهاد باشگاه نساجی مازندران برای جذب او گفت: «من از چند تیم پیشنهاد دارم، ولی بازیکن استقلال هستم و هر چه باشگاه و کادر فنی بگویند، انجام خواهم داد.»
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تمایل دارد در استقلال بماند یا به تیم دیگری برود، گفت: «در پست من ترافیک بازیکن است، ولی دوست دارم رقابت کنم، چون فوتبال یعنی رقابت. هنوز تصمیم جدی نگرفتم، ولی تمایل دارم بمانم. نیم‌فصل اول خیلی سخت گذشت، چون هر بازیکنی دوست دارد بازی کند. با توجه به اینکه تعطیلات نیم ‌فصل است با شرایط سختی که سپری کردم فعلاً دوست ندارم به فوتبال فکر کنم.»
 

 


Page Generated in 0.0053 sec