printlogo


کد خبر: 241567تاریخ: 1400/11/7 00:00
پلنگ جویبار هم به صربستان می‌رود ، هم به هانگژو
شکار دو طلا

گزارش 
محسن وظیفه     
 
 حسن یزدانی در دو رویداد مهمی که در پیش رو دارد، می‌تواند دو مدال طلا را در کمتر از دو هفته به دست بیاورد. مسابقات کشتی قهرمانی جهان از 10 سپتامپر تا 18 سپتامپر برگزار می‌شود و بلافاصله بعد از این مسابقات هم بازی‌های آسیایی از 21 تا 24 سپتامبر برگزار می‌شود؛ دو مسابقه بسیار مهم برای کشتی ایران که در دو هفته باید پشت سر بگذارد. این اتفاق یک دغدغه بزرگ برای کشتی ایران است و حتی رئیس فدراسیون کشتی هم در سفر خود به صربستان در دیدار با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی در این‌باره مذاکره کرد که شاید راهی برای تعویق مسابقات وجود داشته باشد اما اظهارات لالوویچ ظاهراً نشان از این دارد که قرار نیست این مسابقات به تعویق بیفتد.
بعد از بازگشت علیرضا دبیر از صربستان وی در حال مذاکره با کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی است تا دو تیم جداگانه را برای بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان در نظر بگیرند اما با وجود این باز هم در برخی از اوزان مشکلات زیادی وجود دارد. به طور مثال در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی چهره بی‌جایگزین کشتی ایران است که هم باید به مسابقات جهانی اعزام شود و هم به بازی‌های آسیایی در چین، که دو رویداد مهم در کمتر از دو هفته اتفاق مهم و سختی برای او خواهد بود.
تا پیش از این کشتی ایران در وزن 86 کیلوگرم کامران قاسمپور را پشت سر حسن یزدانی داشت اما کوچ کامران به 92 کیلوگرم و درخشش در این وزن با کسب مدال طلای جهان باعث شد تا او در وزن 92 کیلوگرم باقی بماند. علاوه بر کامران، احمد بذری هم در وزن 86 کیلوگرم حضور داشت اما او هم تغییر وزن داد تا نوبت به امیرحسین فیروز‌پور برسد که پشت سر حسن یزدانی بماند اما فیروزپور هم در قهرمانی کشور تغییر وزن داد تا وزن 86 کیلوگرم فقط حسن یزدانی را داشته باشد.
ضمن این‌که رقبای حسن یزدانی در دنیا هم فقط دیوید تیلور امریکایی و آرتور نایفونف از روسیه است که در جهانی با آنها روبه‌رو می‌شود اما هیچ کشتی‌گیری در آسیا حضور ندارد که بخواهد حتی یزدانی را تهدید کند؛ بنابراین او در جهانی اگر به مدال طلا برسد، خیلی راحت در بازی‌های آسیایی این مدال طلا را جبران می‌کند.
به همین دلیل کادرفنی از همین حالا حسن یزدانی را در وزن 86 کیلوگرم به‌عنوان کسی که هم در جهانی و هم در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد؛ انتخاب کرده است. این یعنی دو مدال طلای خوشرنگ در انتظار حسن یزدانی است؛ طلای بازی‌های آسیایی که بعد از طلای جاکارتا دومین طلای او خواهد بود و طلای جهانی که چهارمین طلای او در جهان می‌تواند باشد.
 
 

Page Generated in 0.0054 sec