printlogo


کد خبر: 241554تاریخ: 1400/11/7 00:00
دوای درد پرسپولیس، محمد دادکان است
صادقی: عراق را می‌بریم چون اندازه سه تیم ملی بازیکن داریم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
محمد صادقی بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی، یکی از بهترین بازیکنان جام جهانی 1978 آرژانتین، میهمان تلفنی روزنامه ایران ورزشی بود. هافبک میانی سال‌های دور تیم ملی، حرف‌های جالبی برای گفتن داشت:
 
بحث را از شرایط پرسپولیس با مدیران جدید شروع کنیم. نظر شما درباره این تیم چیست؟
 به نظرم تیم پرسپولیس از نظر فنی جهش خوبی داشت و موفق شد در پایان نیم فصل به صدر جدول نزدیک شود. باشگاه هم طبعاً بعد از آنکه کادر فنی و بازیکنان تلاش زیادی به خرج دادند، باید در جهت رفع مشکلات مالی قدم بردارد و موانع را برطرف سازد اما فعلاً آقای درویش در همین ابتدای مدیریتش نتوانسته در حد انتظار کار کند. معتقدم وزیر ورزش در انتخاب اعضای هیأت مدیره باید با سرعتی بیشتر و قوی‌تر عمل می‌کرد.
گزینه‌ خاصی را برای مدیریت پرسپولیس در نظر داشتید؟
 باشگاه با کوهی از مشکلات مالی و بدهی مواجه است. به همین دلیل فکر می‌کنم تنها کسی که در این شرایط می‌توانست حلال مشکلات باشد، محمد دادکان بود. فقط انتخاب دادکان را دوای درد پرسپولیس می‌دانم.
به کسب ششمین قهرمانی خوشبین هستید؟
 اگر مشکلات مالی به حداقل برسد و چند بازیکن هم در جهت تقویت تیم به پرسپولیس اضافه شوند، این تیم باز هم قهرمان لیگ خواهد شد. در غیر این صورت، تکرار قهرمانی دشوار می‌شود.
به نظرتان این تیم در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن جدید دارد؟
 جذب هافبک میانی و فوروارد جدی‌ترین نیاز پرسپولیس هستند. در پست دروازه‌بان هم باید تقویت شویم چون غیر از حامد لک، دروازه‌بان دیگری نداریم.
در خصوص بازی مقابل عراق با توجه به بعضی از مشکلاتی که به وجود آمده، شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
 ما در هر پست سه بازیکن خیلی خوب داریم. به همین دلیل اگر حتی 10 بازیکن هم نباشند، به اندازه دو تیم بازیکن خیلی خوب و تراز اول داریم. به همین دلیل با وجود چند بازیکن غایب که داریم، قادر هستیم از سد عراق هم بگذریم.
 
 
فوتبال ما مدیون اوفارل است
صادقی در مورد خاطراتش از تیم ملی گفت: «فوتبال ما مدیون اوفارل است. تیم او نمونه بود. همان تیمی که تحویل حشمت مهاجرانی داد و ما به جام جهانی رفتیم. در جام جهانی هم 433 دقیقه بازی ‌کردیم و شانس صعود داشتیم اما چون بازی حریفان را ندیده بودیم، آنالیز و شناخت کافی از آنها نداشتیم و اذیت شدیم.» او همچنین در خصوص شرایط فعلی تیم ملی افزود: «در همه پست‌ها پرمهره و قدرتمندیم اما ساختار دفاعی ضعیفی داریم. یعنی بازیکنان در پست‌های مختلف، هنگام از دست دادن توپ، به مدافع تبدیل نمی‌شوند. مشکل بعدی تیم ملی این است که مدافعان ما اصلاً با هم حرف نمی‌زنند. آنها باید مدام با هم صحبت کنند اما این کار را نمی‌کنند.» صادقی در نهایت اضافه کرد: «ملاک ما نباید بازی با بحرین و عراق باشد. اگر می‌خواهیم در جام‌جهانی بدرخشیم، باید با غول‌هایی مثل انگلیس، آلمان، ایتالیا و... بازی کنیم نه تیم‌های درجه سه اروپایی. تن بازیکنان ما باید به تن بازیکنان بزرگ بخورد تا ترس‌شان بریزد. در این صورت است که می‌توانیم به دور بعدی برویم.»
 

 


Page Generated in 0.0050 sec