printlogo


کد خبر: 241552تاریخ: 1400/11/7 00:00
خبر

ایران با لباس سفید مقابل عراق
پنجمین صعود با پیراهن خوش‌یمن
در شرایطی که یک روز تا هفتمین مسابقه تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل عراق باقی مانده بود، در جلسه هماهنگی این دیدار رنگ پیراهن تیم‌ها مشخص شد. بنا بر هماهنگی صورت گرفته، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با لباس یکدست سفید مقابل تیم عراق قرار می‌گیرند و دروازه‌بان ایران هم با پیراهن و شورت زرد و جوراب مشکی وارد این مسابقه خواهد شد. بازیکنان تیم ملی عراق نیز در دیدار با ایران لباس‌های یکدست سبز رنگ بر تن خواهند کرد و پیراهن گلر حریف تیم ملی در مسابقه امروز  نیز آبی‌رنگ است. تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های منجر به صعود به جام‌های جهانی ۱۹۹۸، ۲۰۰۶، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ لباس‌های سفید رنگ مقابل حریفان خود داشت که امروز نیز با این پیراهن برابر عراق قرار می‌گیرد.
 
 
بحران باورنکردنی خط حمله تیم ملی
سفر طارمی با جت شخصی منتفی شد
همه چیز از پرواز ترکیشی که فدراسیون برای مهدی طارمی گرفت و چک نکردن شرایط آب و هوایی در روز پرواز شروع شد. پرواز طارمی قرار بود در فرودگاه استانبول به زمین بنشیند اما ناگهان خلبان اعلام کرد که به‌دلیل شرایط جوی و بارش شدید برف، امکان فرود در استانبول یا حتی در فرودگاهی نزدیک این شهر هم ممکن نیست و بنابراین هواپیما در فرودگاه شهر دالامان در فاصله 759 کیلومتری استانبول فرود آمد. در بهترین حالت اگر جاده‌ها از برف و بوران خالی باشند، طارمی باید به‌صورت زمینی و در حدود 10 ساعت خود را به آنتالیا برساند تا از آنجا با پرواز به آنکارا و سپس به تهران بیاید. پیشنهاد خوش‌بینانه محمدحسین میثاقی برای انتقال طارمی با جت شخصی هم که از سوی فدراسیون مطرح شد، به‌دلیل مراحل اداری مورد نیاز منتفی است.
با این حساب و باتوجه به غیبت آزمون، صیادمنش، خستگی انصاری‌فرد و مسیر عجیب و غریب مهدی طارمی، شاید شانسی بزرگ به بازیکنانی نظیر کاوه رضایی و البته شهاب زاهدی رو آورده باشد.
 
 
تست آزمون منفی شد اما
زنیت سردار را به تیم ملی نمی‌دهد!
در فاصله ٢۴ ساعت تا جدال ایران و عراق، اعلام شد که آخرین تست سردار آزمون منفی شده است و این ستاره تیم ملی می‌تواند به اردو ملحق شود. درست زمانی که آماده می‌شدیم تا برای رسیدن آزمون خوشحال شویم اما باشگاه زنیت خوشحالی‌ هواداران تیم ملی را خراب کرد و گفت اجازه نمی‌دهد سردار قرنطینه را ترک کند. باشگاه زنیت که بابت جدایی سردار آزمون و عقد قراردادش به‌صورت بازیکن آزاد همچنان عصبانی به نظر می‌رسد، مجوز خروج از قرنطینه را به مهاجم ملی‌پوش ایرانی نداده است. این باشگاه مدعی است که آزمون با وجود منفی شدن تست کرونایش با توجه به مصدومیت جزیی‌اش باید از این سفر اجتناب کرده و دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد. دیدار دو تیم ایران و عراق جزو بازی‌های رسمی محسوب می‌شود و باشگاه‌ها نمی‌توانند مانع از همراهی بازیکنان خود در تیم‌های ملی‌ شوند. معلوم نیست زنیت با چه دلیل محکمی دارد در برابر حضور سردار در اردوی تیم ملی پافشاری می‌کند؟ بخصوص وقتی باشگاه روسی اکنون در اردوی تعطیلات نیم‌فصل در دبی امارات حضور دارد و همه چیز برای رسیدن سریع سردار به تهران فراهم است.
 
 
امیدوارم بتوانیم جشن صعود بگیریم
پورعلی‌گنجی: 2 ماه دیگر می‌توانم بازی کنم
 مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم ملی که 5 ماه پیش و در جریان دیدار تیم باشگاهی خود یعنی شنژن برابر چینگ‌دائو دچار پارگی رباط صلیبی شده بود، این روزها مشغول انجام تمرینات برای بازگشت به میادین است. او در مرکز پزشکی اسپایر قطر مورد عمل جراحی قرار گرفت و این روزها برای بازگشت به میادین، تمرینات خود را سپری می‌کند. پورعلی‌گنجی در گفت‌و‌گو با سایت فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت خود گفت: «در حال انجام تمرینات هستم. خدا را شکر وضعیتم خوب است و با جدیت تمریناتم را پشت سر می‌گذارم. فکر می‌کنم یک ماه و نیم تا 2 ماه دیگر بتوانم با تیم تمرین کنم و به میادین برگردم. پزشکان گفتند که تا 7 ماه نباید بازی کنم و خطرناک است که وارد زمین شوم. فعلاً در حال انجام تمرین هستم.»
 مدافع 29 ساله شنژن درخصوص صعود ایران به جام جهانی در صورت پیروزی برابر عراق گفت: «همه بچه‌ها، بازیکنان خوبی هستند. به نظر من تیم ملی در حال حاضر تیم با‌کیفیتی است. کادرفنی خوبی در اختیار دارد و مدیریت خیلی خوبی حاکم است. با کیفیت و استعدادهایی که اکنون در تیم ملی داریم و همچنین مدیریتی که بالای سر تیم است، ما خیلی راحت و شاید خیلی متمرکز و پرتلاش توانستیم بازی‌ها را ببریم و نتایج خوبی کسب کنیم و ان‌شاا... بتوانیم عراق را شکست دهیم. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم بتوانیم جشن صعود بگیریم و دل همه مردم ایران شاد شود.»
 
 
سامان امیدوار به شکستن طلسم
اسکوچیچ و یک تصمیم مهم درباره قدوس
سامان قدوس یکی از نخستین بازیکنانی بود که با وجود انجام بازی باشگاهی در ابتدای هفته جاری در فوتبال اروپا، خود را به اردوی تیم ملی ایران رساند و در دو جلسه تمرینی پیاپی، زیر نظر دراگان اسکوچیچ کار کرد تا آماده دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق شود. او شنبه شب این هفته در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس حضوری تعویضی در ترکیب برنتفورد مقابل ولورهمپتون داشت و پس از پایان این مسابقه بلافاصله لندن را ترک کرد تا به تهران بیاید و با حضور در تمرینات تیم ملی، خود را آماده دو دیدار مهم مقابل عراق و امارات کند که شانس بازی برای او در این مسابقات هم وجود دارد. این بازیکن که تنها لژیونر ایرانی شاغل در لیگ جزیره به حساب می‌آید، امسال ۱۲ بازی در این رقابت‌ها انجام داده که یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده ولی هنوز نتوانسته جایگاه ثابتی در ترکیب برنتفورد به دست بیاورد. او امیدوار است با حضور در اردوی تیم ملی و درخشش برای ایران در راه رسیدن به جام جهانی، اوضاع خوبی در بازگشت به تمرینات باشگاهش به دست بیاورد و فرصت بازی بیشتری برای تیم انگلیسی پیدا کند.
 
 
جزئیات بلیت‌فروشی نامشخص است
ایران - عراق با تماشاگر شد
 بعد از کش و قوس‌های فراوان و در فاصله یک روز تا دیدار ایران و عراق، بالاخره عصر دیروز دستور نهایی برای حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق صادر شد و هواداران تیم ملی می‌توانند از این مسابقه دیدن کنند. هنوز شرایط و راه‌های بلیت‌فروشی اعلام نشده اما حدود ۱۰ هزار تماشاگر ایران (۸ هزار مرد و ۲ هزار زن) می‌توانند صعود احتمالی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تماشا کنند. البته از این تعداد، ۱۰ درصد یعنی هزار بلیت سهم هواداران عراقی است.
شاگردان اسکوچیچ در صورت شکست دادن عراق در ورزشگاه آزادی، بلیت جام جهانی را رزرو خواهند کرد و خیال‌شان از این بابت در بازی‌های بعدی راحت خواهد بود.
در حالی که اعلام شده است دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق امروز (پنجشنبه) با حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما هنوز نحوه بلیت‌فروشی این مسابقه مشخص نشده است.
فدراسیون فوتبال اما هنوز هیچ توضیحی در این مورد ارائه نداده است و معلوم نیست زمان و جزئیات این بلیت‌فروشی به چه شکلی خواهد بود؟ حسین شریفی، سخنگوی فدراسیون فوتبال در این رابطه می‌گوید: «تلاش می‌کنیم همه چیز طبق استاندارد پیش برود. در اولین فرصت در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»
 

 


Page Generated in 0.0055 sec