printlogo


کد خبر: 236651تاریخ: 1400/8/8 00:00
حق با طارمی است؛ بازیکنانی داریم که هم تاکتیک‌پذیرند هم نتیجه عوض می‌کنند
محرمی: تنها تیمی که اول به خط پایان می‌رسد، پرسپولیس است

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
مجتبی محرمی، مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که پرسپولیس مقابل بقیه مدعیان قهرمانی کم نخواهد آورد و قافیه را به آنها نمی‌بازد و نگرانی بابت تکرار موفقیت قهرمانی‌های پرسپولیس ندارد. او می‌گوید پرسپولیس در لیگی که شبیه دو و میدانی مارارتن وار است باز هم بقیه رقبا را جا گذاشته و از سد آنها می‌گذرد. به همین  دلیل و وجود چند تیم شش امتیازی در بالای جدول و برد سرخپوشان مقابل نساجی و بقیه مواردی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد با مجتبی محرمی گفت‌وگویی داشتیم.
 
در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل نساجی و بردی که سرخپوشان در هفته دوم مقابل نساجی کسب کردند، چه نقد فنی دارید؟
نساجی مقابل پرسپولیس بد بازی نکرد اما سرخپوشان بهتر بودند و روی کار گروهی و بازی خوبی که ارائه دادند، موفق شدند از سد حریف بگذرند. در این بازی مهاجمان پرسپولیس خیلی خوب کار کردند و زحمت بچه‌های تیم را تکمیل کرده و دو گل عالی زدند. عبدی که خیلی خوب کار کرد و دو گل خیلی عالی زد و به نظرم گل دومش یکجورهایی در کلاس اروپایی بود. ضمن اینکه گل عیسی هم درست بود که متأسفانه با اشتباه کمک داور و پس از آن داور مردود اعلام شد. در شرایط فعلی برد برای پرسپولیس و کسب سه امتیاز برای سرخپوشان واجب‌تر از هر مسأله دیگری بود که سرخپوشان به آن رسیدند و شش امتیازی شدند تا تنور مسابقات از همین ابتدای لیگ داغ داغ شود.
یحیی پس از بازی و برد مقابل نساجی خیلی از پنجره بسته و جذب نکردن و بسیاری دیگر از مشکلات و نابرابری‌ها گلایه کرد در این خصوص چه نظری دارید؟
بله واقعاً حرف‌هایی که سرمربی پرسپولیس زد همگی درست بود چون بدون پول و پنجره بسته و بدون توجه مدیر عامل و هیأت مدیره، جنگیدن و رقابت برای یک تیم قهرمان خیلی سخت است خصوصاً زمانی که آن تیم پرسپولیس باشد و همه هم از آن تیم انتظاری جز قهرمانی و تکرار قهرمانی برای ششمین بار متوالی نداشته باشند.
چندی قبل حضورتان در فرودگاه همزمان با حضور تیم پرسپولیس شد که گویا نیامدن چند بازیکن نزد شما موجب ناراحتی‌تان شده بود؟
نه من از هیچ کسی ناراحتی ندارم چون آنهایی که باید می‌آمدند به رسم کسوت آمدند بزرگانی مانند آقا کریم، آقا یحیی، افشین و بعضی بازیکنان مانند کمال، سید و امید عالیشاه که دست همگی‌شان هم درد نکند. من گفتم نیامدن بعضی‌ها را هم باید روی حجب و حیای آنها گذاشت نه اینکه خدای ناکرده آنها قصد بی‌احترامی به پیشکسوت تیم‌شان را داشته باشند.
با بعضی از آنها حسابی گپ هم زدید؟
بله بالاخره باید به آنها روحیه داد. از همین رو من با سید، کاپیتان بزرگ پرسپولیس حرف زدم و کلی به ابن بازبکن بزرگ روحیه دادم. در این گیر و دار هم طبیعی است که یکسری از بچه‌ها هم رویشان نشود که جلو بیایند اما من گفتم بزرگترها به نمایندگی از سوی بقیه آمدند که دست همگی‌شان هم درد نکند و من هم به‌عنوان پیشکسوت به همه آنها گفتم که پشت سرشان هستیم و مانند هواداران با همه وجود از تیم محبوب‌مان حمایت خواهیم کرد. کادر ما با همه مشکلاتی که دارد با قدرت و با شایستگی تیم را هدایت می‌کند. به همین دلیل باید کادر را حمایت کنیم چون کادرمان بدون توجه مدیر و هیأت مدیره و بقیه مواردی که یک تیم لازم دارد باز هم با قدرت به پیش می‌رود.
بازیکنان جدید هم به نظر خوب کار می‌کنند؟
بازیکنان جدید با نظر سرمربی تیم جذب شده‌اند اما باید صبر کرد و بازیکنان جدید را هم مانند بقیه بازیکنان و کادر حمایت کرد. ارنج تیم به عهده کادر است و کسی نمی‌تواند در ارنج دخالت کند. در بقیه مسائل هم حتماً کادر می‌داند که چگونه عمل و تیم را به خوبی هدایت کند.
در حال حاضر چند تیم شش امتیازی وجود دارند و با پرسپولیس رقابت سختی را آغاز کرده‌اند، این مسأله را تهدیدی برای تکرار قهرمانی پرسپولیس نمی‌دانید؟
نه قرار نیست ما نگران رقابت باشیم بلکه بقیه مدعیان باید نگران رقابت با پرسپولیسی باشند که پنج دوره متوالی قهرمان لیگ شده و این بار هم مدافع عنوان قهرمانی است.
اما بقیه مدعیان مانند سال‌های گذشته قصد ندارند بعضی از امتیازها را راحت از دست بدهند و از همین ابتدای لیگ نشان داده‌اند که نمی‌خواهند مقابل پرسپولیس کم بیاورند!
قبلاً بحث این بود که در چنین مواقعی می‌گفتند جوجه را آخر پاییز می‌شمارند اما من می‌خواهم این بار حرف دیگری را به جای صحبتی که از قبل در مورد قهرمانی گفته می‌شود، مطرح کنم. بازی و رقابت برای قهرمانی هم مانند مسابقه دو ماراتن است و شک نکنید تیمی که به‌عنوان تیم اول در دو ماراتن به خط پایان می‌رود و قهرمان می‌شود پرسپولیس است و جام را هم بعد از رسیدن به پایان خط بعد از گرفتن مدال بالای سر می‌برد و تیم‌های دیگر نمی‌توانند تا پایان ماراتن همپای پرسپولیس بدوند و دوام بیاورند.
در خصوص تیم ملی هم می‌خواستیم نظرتان را بدانیم که بازی تیم ملی‌مان مقابل لبنان را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
با بازیکنان خیلی خوبی که مانند آزمون و قلی‌زاده و مهدی طارمی داریم حتماً از سد لبنان هم می‌گذریم و به جام جهانی هم صعود می‌کنیم. بازیکنانی با خلاقیت بالا که اگر در سطح اول اروپا هم بازی نمی‌کنند در سطح دو بازی می‌کنند و انصافاً جزو بهترین‌ها هستند و نشان دادند که قادرند در تیم‌های درجه یک اروپایی هم بازی کنند.
در رابطه با اختلافی که بین بازیکن تیم ملی‌مان و سرمربی تیم ملی به وجود آمد، چه نظری دارید؟
اول اینکه من باید بگویم چرا نباید سوپر لیگ ما برگزار نشود و تنها نماینده ایران بدون بازی رسمی راهی عربستان شود. خارج از این بحث هم هیچ مربی نباید خلاقیت بازیکن و بزرگی بازیکنانش را نادیده بگیرد. بازیکنانی که خودشان قادرند به تنهایی نتیجه را تغییر دهند. از همین رو من حق را به مهدی طارمی می‌دهم چون او به همراه سردار و قدوس در تیم‌های خوبی بازی می‌کنند و نقش بزرگ و تأثیرگذاری هم در تیم ملی ایران دارند. به همین دلیل کسی نمی‌تواند منکر آنها و نقش‌شان چه به لحاظ فردی و چه در تاکتیک‌پذیری‌شان باشد. اگر اسکوچیچ فکر می‌کند تیم ملی بدون لژیونرها هم موفق می‌شود، بدون لژیونرها بازی کنند تا ببینیم چه اتفاقی برای تیم ملی رخ می‌دهد.

Page Generated in 0.0058 sec