printlogo


کد خبر: 236648تاریخ: 1400/8/8 00:00
فیزیکی، پربرخورد و میلیمتری
بازگشت ژوکر متوسط

سامان موحدی راد
 
یک سه امتیاز دیگر در روز بازی سخت و پربرخورد فیزیکی در تهران. شاگردان یحیی گل‌محمدی از پس یک بازی سخت در هفته دوم رقابت‌ها بر‌آمدند تا همچنان با 100 درصد امتیاز در میان تیم‌های بالانشین جدول باشند. حالا شروع فصل است و نتیجه‌گیری برای همه فصل کمی زود است اما باید پذیرفت که تیم‌هایی در پایان فصل موفق خواهند بود که از پس چنین بازی‌های سختی با سه امتیاز بیرون بیایند. معلوم نیست نساجی تا پایان فصل این کیفیت را حفظ کند اما این تیم با نمایشی که در آخر هفته گذشته نشان داد، می‌توانست برای هر تیمی حریف سفت و سختی باشد.
وقتی شما در برابر تیمی بازی می‌کنید که از پیش پیروزی بر آن مسجل است، با کسب سه امتیاز کار سختی نکرده‌اید اما وقتی در برابر تیمی بازی می‌کنید که مثل نساجی گلوگیر و استخوان‌دار است و عرصه را تنگ می‌کند، ماجرا چیز دیگری است. برای همین سه امتیازی‌هایی مثل پیروزی برابر نساجی برای تیم مدعی لیگ بسیار مهم است و می‌توان گفت به کمک آن است که شما را در کورس قهرمانی نگه می‌دارد.
اما دیدار با نساجی روز درخشش یک ستاره جوان در پرسپولیس هم بود. مهدی عبدی که چون یک ستاره نوظهور در پرسپولیس ظاهر شد و بعد از فرصت به دست آمده در نبود مهاجم‌های اصلی پرسپولیس نتوانست به خوبی استفاده کند. با این حال و وقتی او قرار بود به نیمکت دوخته شود، بار دیگر خودی نشان داد و با دو گل زیبا چهره مهم هفته دوم لیگ برتر شد. پرسپولیس در روزهایی به سر می‌برد که در خرید بازیکن خارجی با مشکل مواجه شده و تا حل شدن این مشکل باید روی چهره‌هایی چون عبدی حساب کند. بازیکنی که به نظر می‌رسد کیفیت لازم را برای تبدیل شدن به یک ستاره در پرسپولیس دارد و تنها باید از نظر روحی آماده درخشش در لیگ برتر شود.
بازی با نساجی یک نکته مهم دیگر هم داشت؛ تأکید یحیی گل‌محمدی برای استفاده از کناره‌ها و رسیدن به گل روی همین استراتژی. با این حال نمایش پرسپولیس برابر نساجی کمی هواداران را هم نگران کرده است. آنها اگرچه شش امتیاز از شش امتیاز ممکن را کسب کرده‌اند اما نمایش‌شان در یک بازی فیزیکی، پربرخورد و خیلی نزدیک چندان چنگی به دل نمی‌زد و آمارهای آنها که نزدیک و حتی کمتر از رقبای سابق‌شان است، موجب شده تا آن فاصله همیشگی در چند فصل اخیر را با رقبا نداشته باشند. به نظر می‌رسد پرسپولیس دیگر دست‌یافتنی شده و برای همین خطر رقبا را خیلی جدی پشت سرش حس می‌کند.
 

Page Generated in 0.0050 sec