printlogo


کد خبر: 236640تاریخ: 1400/8/8 00:00
لیکرز همچنان درگیر مصدومیت و حاشیه

علی رضایی
 
چند هفته‌ای است که رقابت‌های لیگ NBA شروع شده و تیم لیکرز مدعی اصلی قهرمانی با آن همه ابرستاره با سه باخت و دو پیروزی، فصل را شروع کرده است. لیکرزی‌ها در بازی سوم هم که با تیم ممفیس گریزلیز رقابت پایاپایی داشتند، در ثانیه‌های آخر آن هم به خاطر از دست دادن سومین پرتاپ آزاد جا مورانت پیروز میدان شدند.
 کمااینکه اگر این پرتاب هم منجر به کسب امتیاز می‌شد، معلوم نبود که بازهم لیکرز بازی را واگذار می‌کرد. البته همانطوری که اکثر طرفداران لیکرز از اختلاف بازیکنان این تیم مطلع هستند، شاید یکی از مهم‌ترین باخت‌های پی در پی دو بازی آغازین این تیم مقابل گلدن استیت و سانز همین تفرقه بین بازیکنان باشد.
رسانه‌های آمریکایی، شکست لیکرز مقابل سانز را به «باخت زشت» تعبیر کرده بودند اما قضیه اختلاف بازیکنان لیکرز این بود که آنتونی دیویس و دوایت هاوارد، دو ستاره لیکرز در کوارتر دوم با هم درگیر شده و صحنه‌های زشتی را به نمایش گذاشته بودند.
 علت این درگیری و مشاجره هنوز اعلام نشده است. سایر بازیکنان لیکرز، این دو ستاره را از هم جدا کردند و تمام این صحنه‌ها از تلویزیون آمریکا هم پخش شده بود. هاوارد در نیمه دوم مقابل سانز اصلاً بازی نکرد و دیویس هم فقط 24 دقیقه در زمین بود اما 22 امتیاز و 14 ریباند برای تیمش داشت.
 لبران جیمز نیز 25 امتیاز دیگر برای لیکرز کسب کرده بود.
در بازی چهارم تیم لس آنجلس لیکرز به مصاف سن آنتونیو اسپرز در سن آنتونیو رفت. لبران جیمز، فوق‌ستاره لس آنجلس لیکرز در این بازی حضور نداشت اما دو ستاره دیگر این تیم، آنتونی دیویس و راسل وستبروک عملکرد بسیار خوبی را از خودشان نشان دادند. 
در این بازی که با نتیجه ۱۲۵ بر ۱۲۱ به سود لیکرز به پایان رسید و یک بار نیز به وقت اضافه رفت، آنتونی دیویس ۳۵ امتیاز، ۱۷ ریباند و ۴ بلاک را ثبت کرده و وستبروک نیز ۳۳ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۸ پاس منجر به گل را به ثبت رساند.
بازی پنجم لس آنجلس لیکرز با اوکلاهاما سیتی تاندر برگزار شد. این مسابقه در حالی برگزار شد که تاندر در چهار بازی خود در این فصل شکست خورده بود و لیکرز نیز رکورد دو پیروزی و دو شکست را به ثبت رسانده بود.
 در نهایت این مسابقه با حساب 123-115 به سود تاندر پایان یافت. شی گیلجس الکساندر با کسب 27 امتیاز در این مسابقه بهترین بازیکن تیمش بود و در سوی مقابل در غیاب لبران جیمز، راسل وستبروک 20 امتیاز، 14 ریباند و 13 اسیست ثبت کرد ولی نتوانست مانع از شکست تیمش شود. 
نتایج ضعیف لیکرز شاید برای طرفداران لیکرز غیر قابل توجیه باشد چرا که این تیم با این همه ستاره‌ای که روی نیمکت ذخیره دارد و همچنین دارای پلی میکرهای فوق ستاره‌ای همانند لبرون جیمز، راسل وستبروک، راجا راندو، کارملو آنتونی، آنتونی دیویس و دوایت هاوارد است که هر کدام از این بازیکنان در بازی‌های حساس می‌توانند رهبری یک تیم را بر عهده بگیرند. 
البته هرکدام از تیم‌های لیگ NBA هم اگر شرایط لیکرز را داشتند شاید نمی‌توانستند نتیجه‌ای بهتر از این تیم را کسب کنند؛ تغییر ترکیب تیمی باشگاه لیکرز که باعث جدایی اکثر بازیکنان قدیمی این تیم شد و آسیب‌دیدگی که دامنگیر اکثر ستاره‌های لیکرز شده می‌تواند مهم‌ترین عوامل ضعف لیکرز تا اینجای فصل باشد. این تیم بامداد امروز هم ششمین بازی خودش را با کلیولند کولیرز انجام داد.
 

Page Generated in 0.0052 sec