printlogo


کد خبر: 236625تاریخ: 1400/8/8 00:00
خبر

 استقلال یا پرسپولیس
 کدام یک از وزارت ورزش گرفته می‌شود؟
گفته می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان خواستار انتقال امتیاز یکی از دو باشگاه استقلال یا پرسپولیس به دیگر ارگان‌ها یا شرکت‌ها شده است. اینطور که پیدا است کنفدراسیون فوتبال نمی‌پذیرد که وزارت ورزش و جوانان به طور توأمان نقش حمایتی را برای دو باشگاه به طور همزمان ایفا کند و به همین دلیل از این وزارتخانه خواسته یا استقلال و یا پرسپولیس را واگذار کند. در این راستا هنوز هیچ واکنشی از سوی وزارت ورزش و جوانان به ماجرا داده نشده است اما زمزمه واگذاری سرخابی‌ها از ماه‌ها قبل شنیده شده که ممکن است بی‌ارتباط با این موضوع مهم نباشد. البته پیش از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا صراحتاً از وزارت ورزش بخواهد که یکی از این دو تیم را واگذار کند، بسیاری از کارشناسان و اهل فن نیز همین اعتقاد را داشتند و بر این باور بودند که وزارت ورزش نباید به طور همزمان هم پرسپولیس و هم استقلال را حمایت کند و در تصمیم‌گیری‌های کلان آنها نقش داشته باشد. به هر حال این موضوع همواره با حاشیه‌هایی همراه بوده است.
 
 
تغییر پیراهن منتفی است
گفته می‌شد طرح پیراهن استقلال ممکن است تغییر کند اما به خواست کادرفنی استقلال، آبی‌‌ها در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر با لباسی که در دو هفته اول مسابقات به میدان رفتند، ادامه خواهند داد و طرح پیراهن اول استقلال تغییر نخواهد کرد. شاگردان فرهاد مجیدی با طرح فعلی پیراهن اول تنها در یک مسابقه در فصل گذشته به میدان رفتند که آن هم دربی جام حذفی بود که با برتری استقلال به پایان رسید. آبی‌ها در فصل جدید هم با این پیراهن به دو پیروزی متوالی دست یافتند. در واقع این ماجرا سبب شده کادر فنی استقلال ادامه کار با همین طرح را در دستور کار خود قرار دهد. به نوعی کادر فنی استقلال خواسته با این تصمیم به همه بگوید که این طرح پیراهن برایش خوش‌یمن است که باید دید در بازی‌ با تراکتور و دیگر بازی‌های لیگ برتر آیا استقلال با این طرح پیراهن می‌تواند به موفقیت‌های خود ادامه دهد یا خیر؟!
 
 
21 برد به نام استقلال مقابل تراکتور
تقابل استقلال و تراکتور همواره جذاب و تماشایی بوده و بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال به این بازی به شکل دیگری نگاه می‌کنند اما جالب است بدایند که استقلال در بیشتر بازی‌هایی که مقابل تراکتور داشته به پیروزی رسیده است. در 47 تقابل اخیر، استقلال 21 برد و تراکتور 12 برد کسب کرده‌اند و 14 بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. تراکتور برای آخرین بار در دیدار برگشت لیگ هجدهم با تک گل اشکان دژاگه استقلال را شکست داد و بعد از آن در طول دو فصل اخیر، استقلال یک بار در لیگ نوزدهم و دو بار در لیگ بیستم موفق به شکست دادن تراکتور شده است. حالا باید دید که تازه‌ترین نبرد دو تیم چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت و آیا استقلال توفیق کسب پیروزی را در این بازی خواهد داشت یا خیر؟!
 
 
تکذیب مذاکره با پدرو تانا
در روزهای اخیر خبرهایی درباره اینکه باشگاه استقلال با پدرو تانا هافبک میانی سابق باشگاه لاس پالماس اسپانیا به توافقاتی دست یافته در فضای مجازی دست به دست شده اما این خبرها را باشگاه استقلال تأیید نکرده است. ظاهراً پرونده جذب بازیکن خارجی بسته شده و باشگاه استقلال به دنبال گزینه جدی نیست. لیست استقلال نیز بعد از جذب ژستد پر شده است و حضور این بازیکن به طور کلی سبب قفل شدن نقل و انتقالات استقلال خواهد شد. البته اگر موسوی رضایت به جدایی دهد باشگاه استقلال می‌تواند نام بازیکن جدیدی را به لیست اضافه کند اما این بازیکن هم تا امروز تمایلی به جدایی از استقلال ندارد. به همین دلیل باید پرونده بازیکن جدید خارجی را مختومه اعلام کرد. ماجرای اخیر تانا نیز برگرفته از خبرهایی بود که برخی مدیران برنامه در اختیار رسانه‌های نزدیک به استقلال داده بودند اما باشگاه استقلال به طور رسمی هیچ مذاکره‌ای با این بازیکن نداشته است.
 

 


Page Generated in 0.0050 sec