printlogo


کد خبر: 236624تاریخ: 1400/8/8 00:00
استقلال- تراکتور، ساعت18:00
استقلال به این هدف می‌اندیشد: هت‌تریک برد

نبرد استقلال و تراکتور همواره جذاب، تماشایی و سرشار از برخوردهای گوناگون بوده است. حتی در سال‌های اخیر که تماشاگران اجازه دیدن این بازی را ندارند نیز دو تیم توانسته‌اند از نظر فوتبالی بیننده‌ها را راضی کنند. این تقابل بی‌هیچ تعارفی یکی از بهترین دوئل‌ها در سطح لیگ برتر ایران است و می‌شود از آن بعد از دربی به عنوان مهم‌ترین بازی استقلال در یک فصل فوتبالی یاد کرد.
استقلال اکنون در جدول جایگاه چهارم را بعد از سپاهان، گل‌گهر و پرسپولیس در اختیار دارد و تراکتور با 3 امتیاز در رتبه هفتم لیگ برتر دیده می‌شود. تبریزی‌ها در هفته نخست لیگ برتر شکست بسیار تلخی را مقابل گل گهر تجربه کردند اما همین تیم موفق شد در بازی خانگی مقابل صنعت نفت آبادان با 3 گل مقابل حریف به برتری برسد و به نوعی باخت هفته اول را جبران کند. تراکتور در خط حمله خود تیم پرکارتری در قیاس با استقلال بوده و به گواه آمار توانسته در دو بازی چهار بار دروازه حریفانش را باز کند. استقلال اما 3 گل زده را به ثبت رسانده اما آنچه آبی‌های پایتخت را متمایز می‌کند تعداد گل‌های خورده است. استقلال در لیگ بیست و یکم تا کنون گلی نخورده و از این منظر شرایط متفاوتی را نسبت به فصل پیش تجربه می‌کند.
در واقع آنچه استقلال را نسبت به خلق بردی دیگر امیدوار می‌کند، خط دفاعش است که در لیگ جاری عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون توانسته موفق عمل کند. تردیدی نیست اگر این روند ادامه داشته باشد و استقلال به مانند دو بازی قبل در خط دفاع تیمی سختکوش و هماهنگ جلوه کند، شانس استقلال به واسطه داشتن بازیکنان گلزن برای عبور از تراکتور افزایش خواهد یافت.
استقلال در بازی با هوادار از لحاظ تاکتیکی نمایش آنچنان قابل توجهی ارائه نکرد اما به هرشکل توانست با تک گل 3 امتیازی جعفر سلمانی از سد حریف عبور کند. در بازی با ذوب‌آهن اما روند تاکتیکی استقلال مطلوب‌تر بود و علاوه بر آن یامگا نیز توانست دبل کند و در اولین بازی برای تیم جدیدش به چهره‌ای درخشان تبدیل شود.
تردیدی نیست فرهاد مجیدی در این بازی هم به یامگا تکیه خواهد کرد و به دنبال بهره‌برداری حداکثری از این بازیکن خواهد بود اما اینکه پست بازی یامگا همان خط حمله باشد یا به خطوط عقب‌تر انتقال یابد روشن نیست و مجیدی نیز مشت خود را باز نکرده است. البته پیش‌بینی می‌شود به دلیل نمایش تحسین‌برانگیز یامگا در خط حمله، این بار نیز او در همین پست به بازی گرفته شود تا شانس پیروزی استقلال مقابل تراکتور فزونی بگیرد.
استقلال در این بازی به احتمال زیاد با همان ترکیبی که مقابل ذوب‌آهن به میدان رفت، در مقابل تراکتور بازی خواهد کرد. سیدحسین حسینی که مقابل ذوب‌آهن فقط 7 دقیقه در میدان بازی حضور داشت و به دلیل مصدومیت بازی را ترک کرد، به قفس توری تیمش باز خواهد گشت. حسینی در روزهای اخیر به خوبی فیزیوتراپی کرد تا به این بازی برسد. در خط دفاع نیز دانشگر، یزدانی و مرادمند بازی می‌کنند. مجیدی اصرار دارد تیمش با روش 3 دفاع به میدان برود. در خط میانی رضاوند، مهدی‌پور، جعفر سلمانی و وریا غفوری حضور خواهند داشت 3 بازیکن هجومی هم به احتمال فراوان مطهری، یامگا و حسین‌زاده خواهند بود.
در سوی مقابل نیز فیروز کریمی با اتکا به بازیکنانی همچون اکبر ایمانی که نقش بسیاری در خط میانی این تیم دارد و بسیاری از پاس‌ها به او ختم می‌شود و پیمان بابایی که مقابل صنعت نفت آبادان دبل کرد و همچنین سامان نریمان جهان که سرعت قابل توجهی‌ دارد و می‌تواند خط دفاع استقلال را به چالش بکشد، گام به میدان بازی با استقلال خواهد گذاشت. محمدرضا اخباری نیز یک عنصر اثرگذار در ترکیب تبریزی خواهد بود و کریمی که خود سابقه مربیگری در استقلال را هم دارد با انگیزه‌های شخصی گام به این میدان خواهد گذاشت. تنها مصدوم تراکتور محمد عباس‌زاده است.

Page Generated in 0.0055 sec