printlogo


کد خبر: 236463تاریخ: 1400/8/3 00:00
بشیکتاش- گالاتاسرای، ساعت 20:30
مبارزه مدعیان افول کرده

استانبول امشب میزبان یکی از بازی‌های شاخص فصل فوتبال سوپرلیگ ترکیه است و بشیکتاش در وودافون پارک، میزبان گالاتاسرای است. بشیکتاش از 9 بازی اولش در این فصل 17 امتیاز گرفته و در رده چهارم لیگ قرار دارد، در حالی که حریف امشبش با همین امتیاز رتبه‌ای بهتر از هفتم به دست نیاورده است.
بشیکتاش این فصل به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده اما نتوانسته در گروه C کار خاصی بکند و با سه باخت مقابل بوروسیادورتموند، آژاکس و اسپورتینگ لیسبون در قعر جدول گروه قرار گرفته. تیم سرجین یالچین بعد از باخت خانگی 4 بر یک برابر نماینده پرتغال به این بازی مهم آمده و در واقع در پنج بازی آخرش در رقابت‌های مختلف چهار باخت داشته از جمله شکست برابر آلتای و باشاک شهیر در لیگ ترکیه.
درست است که یک نمایش خوب و قابل قبول در میان بهترین تیم‌های قاره اهمیت زیادی دارد اما لیگ برای غول استانبولی که فصل قبل برای شانزدهمین بار قهرمان سوپرلیگ شده، اولویت دارد. بشیکتاش با 5 برد، دو تساوی و دو باخت 17 امتیاز گرفته و با هفت امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین ترابزون اسپور در رده چهارم جایگاه متزلزلی دارد چون پنج تیم 17 امتیازی در جدول لیگ ترکیه حضور دارند البته بدون احتساب بازی‌های دیشب.
در مجموع، عقاب‌های سیاه در لیگ ترکیه 126 بار با گالاتاسرای روبه‌رو شده‌اند که سهم گالا با 46 پیروزی در برابر 37 برد بشیکتاش بیشتر است هرچند میزبان امشب در دیدار مشابه فصل قبل با دو گل گالا را شکست داده است.
گالاتاسرای اما این فصل در مرحله گروهی لیگ اروپا بازی می‌کند و بعد از پیروزی باارزش یک بر صفر پنجشنبه شب برابر لکوموتیو مسکو به این بازی می‌آید. کسب هفت امتیاز از سه بازی باعث شده این تیم بزرگ ترکیه در صدر گروه E لیگ اروپا قرار گیرد و شانس خوبی برای صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها داشته باشد. تیم فاتح تریم همچنین در سه بازی آخرش در لیگ به پیروزی رسیده و گازتپ، ریزه‌اسپور و قونیه اسپور را شکست داده تا باخت ماه گذشته برابر قیصریه اسپور تا حدی جبران شود. گالا هم یکی از پنج تیم 17 امتیازی جدول لیگ ترکیه است که به نظر می‌رسد بسیار نزدیک و جذاب پیگیری می‌شود.
نتیجه دیدار فصل قبل گالاتاسرای با بشیکتاش خیلی برایش گران تمام شد چون هر دو تیم از 40 بازی خود 84 امتیاز گرفته بودند و بشیکتاش تنها به این دلیل قهرمان شد که در نبرد رودررو با گالاتاسرای نتایج بهتری گرفته بود.
 
اخبار تیمی
میزبان بازی امشب نمی‌تواند از مهمت توپال، ژرژ کوین انکودو و آتیبا هاچینسون به دلیل مصدومیت استفاده کند. احتمال تغییرات گسترده در ترکیب بشیکتاش زیاد نیست و میشی باتشوایی رهبر خط حمله این تیم در سیستم 1-5-4 خواهد بود. میرالم پیانیچ به بازی در مرکز خط میانی تیم ادامه می‌دهد اما شاید به صالح اوجان هم فرصت داده شود، الکس تیکسیرا و رشید غزال هم در کناره‌های خط میانی بازی می‌کنند.
گالاتاسرای یک بار دیگر آردا توران و ساشا بویی را به خاطر مصدومیت ندارد اما مارکائو محرومیت خود را پشت سر گذاشته و می‌تواند به ترکیب اصلی برگردد. مصطفی محمد رهبر خط حمله میهمان خواهد بود اما شاید نسبت به تیمی که مقابل حریف روس بازی کرد، تغییراتی در تیم ایجاد شود.
کریم آکتورک اوغلو از روی نیمکت به بازی رفت و تنها گل مسابقه را زد بنابراین شاید جایی در ترکیب اصلی بازی امشب پیدا کند ضمن اینکه الیمپیو موروتان هم برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی تلاش می‌کند.

Page Generated in 0.0062 sec