printlogo


کد خبر: 236456تاریخ: 1400/8/3 00:00
نساجی از قهرمان پنج دوره اخیر لیگ می‌ترسد
باوی: پاکدل بهترین بازیکن پرسپولیس مقابل فولاد بود

مصاحبه
ناصرقراگزلو     
 
کریم باوی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برای خارج شدن کامل ناشی از شکست سنگین مقابل الهلال هنوز به بردهای دیگری نیاز دارد و با یک برد نمی‌توان از رسیدن به شرایط طبیعی تیمی حرف زد هر چند برد در گام اول برای مدافع عنوان قهرمانی را مهم و تأثیرگذار و امیدوار‌کننده می‌داند. در رابطه با موارد مختلف تیم پرسپولیس با کریم باوی گفت و گویی داشتیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.
 
در خصوص برد پرسپولیس مقابل فولاد چه صحبتی دارید؟
    فولاد را در حد و اندازه خوبی ندیدم و معتقدم این تیم ضعیف‌تر از تیم فصل قبلش است هر چند لیگ تازه شروع شده و باید به تیم‌ها فرصت بیشتری داد تا بهتر بتوان آنها را محک زد و در خصوص آنها دقیق‌تر اظهار نظر کرد. پرسپولیس هم در نیمه اول بازی مقابل فولاد چندان خوب نبود اما در نیمه دوم سرخ‌پوشان تهرانی تبدیل به تیمی شدند که از آنها انتظار می‌رفت‌. بازی در اهواز هیچ زمان برای پرسپولیس راحت نبوده با این حال پرسپولیس بهتر از حریف خود در همه خطوط ظاهر شد و فولاد هم نشانی از آن تیم قدرتمند فصل قبلش نداشت و به نظرم سرمربی جدید فولاد نتوانسته فعلاً تیم خودش را به خوبی جمع و جور کند‌.
پرسپولیس با برد مقابل فولاد از شوک باخت مقابل الهلال خارج شد؟
    شرایط بازی‌های داخلی با خارجی فرق دارد و دیدارهای آسیایی شرایطی کاملاً متفاوت با آنچه در لیگ برتر ما می‌گذرد، دارد اما واقعیتی که در این بین وجود دارد به این موضوع باز می‌گردد که برد بعد از باخت سنگین به هر حال مسکن خوبی محسوب می‌شود و یحیی هم بعد از شرایط سختی که خودش و تیمش در آسیا آن را تجربه کرد موفق شد به همراه کادرش با آرامش و کار‌بلدی که از آن بهره می‌برد تا حدودی تیمش را به آرامش برساند هر چند مدیریت هنوز نتوانسته مشکلات پرسپولیس را حل کند و تمام مسائل جانبی تیم و فشارها به شکل مضاعفی روی دوش یحیی است که سرمربی پرسپولیس در فاز نتیجه‌گیری می‌تواند از عهده کارش برآید و اوضاع را به سود تیم خودش درآورد اما مدیریت نباید یحیی را تنها بگذارد و باید مشکلات فراوان جانبی را حل کند تا ناخواسته مسائل جانبی روی کار یحیی و تیمش تأثیر منفی نگذارد‌.
بازیکنان جدید مانند اسدی و پاکدل با گلزنی توانستند فشارها را از روی خودشان بردارند این بازیکنان می‌توانند در بازی‌های بعدی هم بدرخشند‌؟
    رضا اسدی و پاکدل خوب کار کردند چون گلزنی در بازی اول لیگ کار باارزشی بود که آنها موفق به انجام این مهم شدند اما هنوز باید منتظر بود و کار بازیکنان جدید را بیشتر دید و به قولی بیشتر صبر کردتا ارزیابی کاملی از کارایی بازیکنان جدید داشت، با تمام این موارد بازیکنان جدید نمایش امیدوار‌کننده‌ای داشتند و هواداران را نسبت به درخشش‌شان در آینده تا حدودی امیدوار ساختند‌.
بازی پرسپولیس مقابل تیم نساجی را چگونه ارزیابی می‌کنید‌؟
    نساجی تیم خوبی است و تا حدود زیادی نواقص فصل قبلش را برطرف کرده است و در واقع تیم شمالی به لحاظ تیمی بازیکنان خوبی را جمع کرده و از کادر فنی خوبی هم بهره می‌برد ضمن اینکه آنها مشکلات اسپانسری و مدیریتی‌شان را هم حل کرده‌اند از همین رو نساجی را حریف سختی برای پرسپولیس می‌دانم و معتقدم نساجی هم محکی سخت برای سرخ‌پوشان محسوب می‌شود هر چند با تمام اوصافی که گفتم طبیعی است تیم نساجی از تیم قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر می‌ترسد؛ مسأله‌ای که به لحاظ روانی حتماً پرسپولیس از آن بهره خواهد برد‌.
بهترین بازیکن پرسپولیس مقابل فولاد چه بازیکنی بود‌؟
    چند بازیکن بهتر از بقیه بودند اما شاید حامد پاکدل بهترین بود چون او را بازیکنی باهوش دیدم بازیکنی که دوندگی خیلی زیادی داشت و گل زیبایش مقابل فولاد در اولین بازی رسمی داخلی‌اش نشان داد که یحیی می‌تواند روی او هم حساب کند‌.
در رابطه با قهرمانی چقدر به پرسپولیس و تکرار عنوان قهرمانی برای ششمین سال امیدوارید‌؟
    هر سال کار سخت‌تر می‌شود امسال هم سپاهان سخت‌ترین حریف پرسپولیس برای قهرمانی است هر چند که ازتیم‌هایی مانند استقلال و گل‌گهر هم برای کسب عنوان قهرمان نباید غافل شد.
قدرت خط حمله پرسپولیس را بعد از رفتن مغانلو و اضافه شدن پاکدل چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    بازیکنان خوبی در خط حمله پرسپولیس حضور دارند و این نفرات قدرت خوبی در خط حمله و گلزنی دارند‌. آل‌کثیر که به عنوان یک تمام کننده به شکل عالی ضربات آخر را می‌زند‌. عبدی هم مهاجمی است که قبلاً ارزش‌های گلزنی خودش را نشان داده اما با اضافه شدن حامد به خط حمله من فکر می‌کنم یحیی بازیکن جایگزین خوبی را به خط حمله‌اش آورد با وجود این هنوز زود است که به نوعی در خصوص خط جدید آتشین پرسپولیس حرف زد‌.
مدافعان جدید پرسپولیس تاکنون فرصت بازی پیدا نکرده‌اند این نفرات با ادامه نیمکت‌نشینی شرایط فنی‌شان تحلیل نخواهد رفت‌؟
    پست مدافع میانی پست حساسی است‌. روی یحیی هم فشار وجود دارد به همین دلیل برای یحیی سخت است که ریسک کند با وجود این حتماً یحیی باید کم‌کم از نعمتی و ابراهیمی هم استفاده کند تا نیمکت‌نشینی این بازیکنان طولانی نشود و آنها بتوانند ارزش‌های فنی‌شان را نشان داده و به لحاظ فنی دچار افت فاحشی نشوند‌.

Page Generated in 0.0054 sec