printlogo


کد خبر: 236452تاریخ: 1400/8/3 00:00
بعد از یک ساعت ناامید‌کننده و سخت در اهواز
خروج پرسپولیس از شوک و بحران

ایران ورزشی – کادر فنی پرسپولیس برای بازی در اهواز مقابل فولاد خوزستان در نخستین بازی فصل تغییراتی در ترکیب نسبت به بازی با الهلال ایجاد کرد. یحیی در خط دفاعی مهدی شیری را جایگزین سیامک نعمتی کرد و وحید امیری را جای سعید آقایی بازی داد. مرکز خط میانی تغییری نکرد اما احسان پهلوان در پست هافبک راست به میدان رفت. تغییرات بعدی در خط حمله رخ داد که عالیشاه یک خط جلو رفت تا کنار مهدی عبدی بازی کند. عبدی هم جانشین عیسی آل‌کثیر شده بود تا تغییرات محدود نباشد.
با این حال مشخص بود که حال تیم یحیی خوب نیست و این تیم بعد از باخت به الهلال از لحاظ روانی مهیای این مسابقه نیست و فقط یک طوری باید این بازی را به سلامت بگذراند.
در نیمه نخست شرایط پرسپولیس فوق‌العاده بد بود. هیچ خبری از ریتم بازی، سرعت در انتقال توپ به خط حمله، کارهای ترکیبی و موقعیت گلزنی نبود. پرسپولیس در این نیمه در دقیقه پایانی تنها یک شوت توسط ترابی به سمت دروازه فولاد زد که آن هم در چارچوب نبود ضمن اینکه تنها دو کار انفرادی از اسدی و امیری دیدیم که آن هم تبدیل به موقعیتی نشد.
پرسپولیس البته شانس هم آورد چرا که فولاد بعد از جدایی 5-4 بازیکن مهمش و تغییراتی که در کادر فنی داشت اصلاً شبیه تیم فصل قبلش نبود و میزبان هم در نیمه نخست غیر از یک موقعیت گل و شوت حیدریه چیزی نشان نداد.
با شروع نیمه دوم و نمایش اسفناک پرسپولیس حتی انتظار تعویض در دقیقه 46 می‌رفت و البته کاندیداهای تعویض هم کم نبودند به طوری که می‌شد در خط میانی و خط حمله بازیکنان را جابه‌جا کرد.
حوالی دقیقه 60 بالاخره کادر فنی تصمیم گرفت دو مهره خود در خط حمله را تغییر دهد اما در همین بازه زمانی با یک ضربه ایستگاهی (کرنر عالیشاه) و ضربه سر اسدی به گل رسید. این گل، پرسپولیس را از لحاظ روانی متحول کرد و تازه از این به بعد بود که موتور ترابی و امیری روشن شد و با تغییر شرایط روانی اسدی اوضاع به یکباره تغییر کرد تا جایی که بعد از گل اول سه موقعیت گل دیگر هم به دست آمد که عبدی، پاکدل و ترابی در گلزنی ناکام بودند.
ثمره این بازی خوب گلی بود که حامد پاکدل به ثمر رساند. هر چند این گل هم خارج از جریان بازی به ثمر رسید اما نتیجه فشار مداوم و نمایش موزون پرسپولیس در خط میانی و حمله بود.
گل فولاد و کمتر شدن اختلاف گل این نگرانی را ایجاد کرد تا پرسپولیس در فاصله 15 دقیقه تا پایان بازی برد دو بر صفر را با مساوی 2-2 عوض کند و امتیاز از دست بدهد اما این بار ترکیبی دیگر از مربع آل‌کثیر – اسدی- ترابی – امیری سرخ‌ها را به گل سوم رساند تا یک برد شیرین به دست بیاید و فولاد بعد از دو سال در خانه‌اش شکست بخورد.
پرسپولیس با وجود یک ساعت ناامید‌کننده - که تا حدودی قابل انتظار بود – از بازی اول لیگ به سلامت عبور کرد  تا با همین پیروزی از شوک و بحران خارج شود و در ریل درست قرار بگیرد. حالا پرسپولیس فرصت این را دارد تا بعد از فراموش کردن شکست به الهلال با روحیه و روان آرام شرایط فنی و بدنی خود را برای بازی با نساجی بهتر کند  و  دوباره سودای قهرمانی در سر داشته باشد.

Page Generated in 0.0060 sec