printlogo


کد خبر: 236451تاریخ: 1400/8/3 00:00
گزارش

 نامه به فیفا برای قطع همکاری با ایران
قرارداد VAR در آستانه فسخ
 شرکت هنگ‌کنگی عرضه‌کننده سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) اعلام کرده تمایلی برای ارائه خدمات به ایران ندارد. قرارداد فدراسیون فوتبال ایران برای اجاره سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) از شرکت هنگ‌کنگی سیمپل لایو (SIMPLY LIVE) در آستانه فسخ قرار دارد.
از قرار معلوم این شرکت در پاسخ به نامه فدراسیون جهانی فوتبال برای تأیید همکاری با ایران، پاسخ منفی داده و اعلام کرده است که حاضر به ارائه خدمات و ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال نیست.
این تصمیم شرکت هنگ‌کنگی به علت هجمه‌های اخیر از سوی برخی رسانه‌های داخلی به نحوه همکاری فدراسیون فوتبال با این شرکت و شائبه ارتباط این شرکت با برخی افراد وابسته به رژیم صهیونیستی و اطلاع این شرکت از هجمه‌های داخلی گرفته شده است. بعد از ورود این سیستم به ایران در آستانه بازی با کره‌‌ جنوبی و نصب و اجرای آفلاین سیستم، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) از هر دو سمت این قرارداد یعنی ایران و شرکت سیمپل لایو استعلام می‌گیرد و از دو طرف می‌خواهد نماینده خود را معرفی کنند که ایران پاسخ مثبت خود را برای ادامه همکاری اعلام می‌کند اما این شرکت اعلام کرده حاضر به ادامه همکاری نیست. این شرکت هنگ‌کنگی واقع در بلژیک حتی برای فسخ قرارداد به ایران هم نامه نزده و مسئولان بخش حقوقی و بین‌الملل فدراسیون فوتبال پیگیر این ماجرا هستند؛ اتفاقی که در صورت لغو شدن قرارداد و پیدا نکردن شرکت جایگزین با توجه به محدودیت مالی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌تواند میزبانی‌های آینده ایران را هم به خطر بیندازد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ۲۶ جولای خود به فدراسیون‌های تابعه خود اعلام کرده ادامه میزبانی در این مسابقات منوط به داشتن سیستم کمک داور ویدئویی است که شاید با این اتفاق و برچیده شدن احتمالی این سیستم از ورزشگاه آزادی میزبانی تیم ملی هم تحت‌الشعاع قرار بگیرد..
 
 
 
تلاش نافرجام فرشته برای گلزنی؛
فرشته کریمی با پاس‌گل در کویت استارت زد
تیم فوتسال زنان سلوی الصباح در روزی که برای نخستین‌ بار ستاره ایرانی را در ترکیب خود می‌دید، نتوانست به نخستین پیروزی فصل دست پیدا کند.
در آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر فوتسال زنان کویت، عصر شنبه تیم‌های سلوی الصباح و فتیات العیون به مصاف یکدیگر رفتند؛ دو تیم در هفته نخست شکست‌های سنگینی را متحمل شده بودند و سلوی با حساب 12-یک و فتیات با حساب 13- یک بازنده روز نخست فصل جدید لیگ برتر فوتسال زنان کویت بوده‌اند.
با این وصف، دو تیم برای نخستین پیروزی فصل به میدان رفته بودند؛ مهم‌ترین اتفاق مسابقه، رونمایی تیم سلوی الصباح از ستاره ایرانی خود بود. کویتی‌ها پس از توافق با فرشته کریمی، برترین فوتسالیست زن آسیا، او را برای نخستین‌بار در ترکیب قرار دادند و ستاره 32 ساله فوتسال زنان ایران نیز به دنبال یک شروع رویایی بود.
مأموریت ستاره ایرانی در ترکیب سلوی الصباح در همه جای زمین بود، او هم در دفاع مقابل حملات بازیکنان فتیات ایستادگی می‌کرد، هم بازیسازی برای گلزنی داشت و هم سعی می‌کرد تا خودش را در موقعیت گلزنی قرار دهد؛ ضمن آنکه مسئولیت نواختن ضربات ایستگاهی و شروع مجدد هم برعهده فرشته کریمی بود.
نیمه اول در شرایطی به پایان رسید که فرشته کریمی بارها در موقعیت گلزنی قرار گرفت اما بدشانسی، روز خوب دروازه‌بان فتیات و همچنین برخورد توپ به تیرک دروازه باعث شد تا کریمی نتواند گل اول خود را در فصل جدید لیگ کویت بزند؛ از آن ‌سو ضعف فنی بازیکنان سلوی الصباح باعث شد تا 2 بار در نیمه اول دروازه این تیم باز شود و یاران کریمی بازنده به رختکن بروند.
با شروع نیمه دوم، حریف بازی را بهتر آغاز کرد و به گل سوم هم رسید اما در ادامه تلاش نارنجی‌پوشان سلوی برای گل جواب داد و 2 بار متوالی آنها به گل رسیدند که گل دوم را فرشته کریمی ساخت.
اما پاس‌گل ستاره ایرانی برای بازگرداندن سلوی الصباح به بازی کافی نبود و به نوعی می‌توان گفت که کریمی اسیر کم‌تجربگی همبازیان خود شد و نتوانست در نخستین روز حضور در فصل جدید لیگ کویت با تیم جدیدش طعم شیرین پیروزی را بچشد و تیم سلوی الصباح بازی را 3-2 به حریف خود واگذار کرد.

 


Page Generated in 0.0071 sec