printlogo


کد خبر: 236449تاریخ: 1400/8/3 00:00
ایران-نپال، نخستین تجربه تیم امید
مهدوی‌کیا: عدم صعود ما فاجعه نیست

تیم امید نخستین بازی خود را در دور مقدماتی قهرمانی آسیا، امروز در دوشنبه و مقابل نپال انجام می‌دهد. این نخستین تجربه مهدی مهدوی‌کیا روی نیمکت تیم امید خواهد بود. مربی جوانی که بعد از فعالیت چندساله در آکادمی کیا و همچنین تیم‌های پایه هامبورگ، حالا باید بازیکنان تیم امید را آماده حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا کند. بازی با نپال رأس ساعت 30/14 در استادیوم دوشنبه برگزار می‌شود و مهدوی‌کیا نیز در کنفرانس مطبوعاتی حرف‌های جالبی به زبان آورده است. سرمربی تیم امید می‌گوید ناکامی تیمش در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا فاجعه نیست، چرا که این تیم برای سه سال آینده و حضور در المپیک برنامه‌ریزی کرده است. مهدوی‌کیا درباره حضور ایران در تاجیکستان می‌گوید: «ما با یک تیم جوان در این مسابقات حضور یافتیم، چون هدف اصلی‌مان المپیک است. الان تلفیقی از بازیکنان لیگ برتری و لیگ دسته یک هستیم. تیم خوبی داریم و امیدواریم سه بازی خوب انجام بدهیم. برنامه‌ریزی اصلی ما برای المپیک است. این مسابقات و مسابقات نهایی را به منظور آماده‌سازی در نظر گرفته‌ایم.»
مهدوی‌کیا درباره لازمه موفقیت تیم امید در مسابقات پیش رو می‌گوید: «باید بازیکنان خیلی خوبی در اختیار داشته باشید. مربی هم باید با دانش روز دنیا آشنا باشد و بتواند مسائل تاکتیکی را به تیم خود منتقل کند. خوشبختانه ما در ایران فوتبالیست‌های باکیفیت و استعدادهای خوبی داریم. نشان دادیم در سطح آسیا جزو بهترین‌ها هستیم. تیم بزرگسالان ایران جزو بهترین تیم‌های آسیا است. به نظرم دانش مربیگری و کیفیت بازیکنان لازمه موفقیت است. البته ما یک مقدار کارمان را دیر شروع کردیم. با توجه به برنامه‌هایی که داشتیم و تداخلی که با مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک به وجود آمد، دو بازی تدارکاتی هم با تیم‌های باشگاهی انجام دادیم. همه این بازی‌ها هم برای آماده‌سازی تیم امید است تا به پیشرفت و هماهنگی ما کمک کند. هدف اصلی ما المپیک است و می‌خواهیم خودمان را محک بزنیم. این سه دیدار هم به پیشرفت ما کمک خواهد کرد.»
کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره شناختش از رقبای تیم امید در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا می‌گوید: «از تیم نپال و لبنان تقریباً شناختی نداریم، چون با این تیم در دوره‌های گذشته بازی نکرده‌ایم. از تاجیکستان تقریباً شناخت لازم را داریم. چند دوره با تیم‌های نوجوانان و جوانان ما بازی کرده‌اند. از این تیم شناخت داریم. امیدوارم که بتوانیم سه بازی خوب انجام بدهیم. البته ما برای این به تاجیکستان آمدیم که صدرنشین شویم و سال آینده در مسابقات نهایی حضور پیدا کنیم. فکر می‌کنم تیم باکیفیتی داریم. قطعاً دنبال صدرنشینی هستیم اما در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. ما یک تیم جوان داریم. اگر صعود هم نکنیم، فاجعه نخواهد بود چون هدف ما بلند مدت است. دو، سه سال باید تلاش کنیم ولی سعی‌مان این است که صدرنشین شویم.»
او درباره حریف اصلی تیم ملی در این گروه هم صحبت می‌کند: «با توجه به اینکه از تاجیکستان شناخت داریم، قطعاً این تیم حریف اصلی ما خواهد بود. ما برای همه تیم‌ها احترام قایل هستیم و این را می‌دانیم که در فوتبال حریف راحت نداریم. مقابل نپال و لبنان هم کار سختی خواهیم داشت. فکر می‌کنم تاجیکستان حریف اصلی ما خواهد بود.»
مهدوی‌کیا درباره ترکیب تیمش در این مسابقات نیز می‌گوید: «تمام بازیکنان اصلی ما در ایران شاغل هستند. چند بازیکن داریم که در خارج از کشور بازی می‌کنند اما آنها را دعوت نکردیم. به علت اینکه بازی‌ها در روزهای فیفا نیست نتوانستیم از چند بازیکن دعوت کنیم تا کنارمان باشند. ما پیشنهاد دادیم که این مسابقات در روزهای فیفا برگزار شود که مشکلی برای تیم‌های ملی و باشگاهی به وجود نیاید و بتوانیم همه بازیکنان را داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد.»
تیم امید ایران امروز نخستین دیدار خود را مقابل نپال برگزار می‌کند، سپس پنجشنبه برابر لبنان به میدان می‌رود و در آخرین دیدار خود نیز یکشنبه آینده مقابل تاجیکستان، میزبان این رقابت‌ها و همچنین حریف اصلی خود صف‌آرایی خواهد کرد.

Page Generated in 0.0047 sec