printlogo


کد خبر: 236443تاریخ: 1400/8/3 00:00
گریز استقلال از بحران
برهــوتِ هــوادار!
فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالاخره به اولین سالی تبدیل شد که فرهاد مجیدی با هیچ مدیرعاملی به مشکل نخورد، در رختکن آبی‌ها ماندگار شد تا اصطلاحاً تیم را خودش ببندد و مطابق با نیازهای خودش به جذب یا رد بازیکنان بپردازند

میعاد نیک
 
 نخستین گام شاگردان فرهاد مجیدی در آغاز مسیر دور و دراز لیگ برتر فوتبال، اگر چه با پیروزی و حفظ ۳ امتیاز شیرین خانگی رقم خورد اما اولین نبرد آبی‌پوشان مقابل تیم تازه لیگ برتری شده هوادار، خالی از ایراد و اشکال نبود. 
طبیعی هم هست که تیم‌ها عموماً پس از پایان استراحت بین ۲ فصل و تمرینات بدن‌سازی پیش فصل، کمی از حالت آرمانی خود دور باشند اما ضعف تیم فوتبال استقلال در نخستین نمایش خود، چیزی فراتر از مسائل فیزیکی بازیکنان بود. عملکرد آبی‌های تهرانی در برابر شاگردان غلام‌رضا عنایتی، ملغمه‌ای از سردرگمی و ناتوانی جلوه می‌کرد تا در همین قدم اول، نگرانی رهسپار اردوگاه هواداران استقلالی شود.
اولین نمایش رسمی آبی‌پوشان تحت هدایت فرهاد مجیدی در لیگ بیست‌ویکم، نخستین باری بود که ۷ مقدس سکوهای استقلالی از هفته نخست هدایت قطب آبی فوتبال ایران را برعهده داشته. پیش از این همیشه فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جانشین و یا دستیار در حوالی نیمکت تیم فوتبال استقلال حضور داشت اما فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالاخره به اولین سالی تبدیل شد که فرهاد مجیدی با هیچ مدیرعاملی به مشکل نخورد، در رختکن آبی‌ها ماندگار شد تا اصطلاحاً تیم را خودش ببندد و مطابق با نیازهای خودش به جذب یا رد بازیکنان بپردازند. همین امر هم ناخودآگاه باعث شده تا انتظارات از رهبر جوان نیمکت آبی، بسیار افزایش یابد و فشارها را بیشتر کند.
آرامش و روابط دوستان بین کادرفنی و مدیریتی، حلقه مفقوده باشگاه استقلال طی حداقل ۵ سال اخیر بود. اگر بخواهیم به آنچه طی این چند سال گذشت دقت کنیم، در اکثر مواقع این فرهاد مجیدی بوده که با مدیران وقت بنای ناسازگاری داشته و سوءمدیریت‌ها را بر‌نمی‌تابیده. از این رو و با تغییر دولت و به تبع آن وزارت ورزش و جوانان، مصطفی آجورلو با اختیار تام راهی ساختمان محله سعادت‌آباد شد تا باشگاه استقلال مدیرعاملی در جایگاه رئیس فدراسیون فوتبال داشته باشد. تصمیمی که به نظر هم موفقیت‌آمیز بوده و لااقل تاکنون هیچ ناهماهنگی و کدورتی بین فرهاد و سردار پیش نیامده. 
تمام این‌ها البته باعث نخواهد شد که فرهاد مجیدی بدون احتیاج به نتیجه از تداوم حضور خود در رختکن آبی‌ها مطمئن باشد؛ مصطفی آجورلو با همان روحیه نظامی مورد انتظار، بارها در لفافه از فرصت ۶ هفته‌ای به فرهاد مجیدی برای اثبات حقانیت و توانایی‌هایش یاد کرده و البته تمدید قراردادش برای فصل آتی را منوط به کسب نتیجه در خور (بخوانید قهرمانی لیگ برتر) دانسته.
با این حال تیم فوتبال استقلال از نخستین مخمصه جان سالم به در برد اما نمایش آبی‌پوشان با این شرایط هرگز راضی کننده نیست.
 هنوز در قلب خط تدافعی شاگردان فرهاد مجیدی خلأ دیده می‌شود و جناحین آبی برخلاف روزهای بازیگری فرهاد مجیدی، هیچ روندگی و فعالیت مثبتی ندارد. هافبک آبی‌پوشان با جای خالی یک مغز متفکر روبه‌روست و خط آتش هم از سوزانندگی لازم برخوردار نیست. فرهاد مجیدی در کنار بازیابی قوای جسمانی سربازانش، به حداقل ۲ خرید طراز اول هم نیاز خواهد داشت تا این حفره‌ها پر شود و مسیر را برای درخشش ستاره‌های آبی هموارتر سازد.
 

Page Generated in 0.0053 sec