printlogo


کد خبر: 236419تاریخ: 1400/8/3 00:00
برگزاری اجلاس آنوک در یونان
قول همکاری در پی دیدارهای هیأت ایرانی

یست و پنجمین اجلاس آنوک (انجمن کمیته‌های المپیک) با حضور رضا صالحی امیری، محمد علیپور عضو هیأت اجرابی، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و فرید فتاحیان مدیر بین‌المللی کمیته و همچنین نمایندگانی از 148 کشور در شهر کرت یونان برگزار شد.
در بیست و پنجمین اجلاس آنوک (انجمن کمیته‌های المپیک) توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با جمله  «ما توانستیم» اجلاس را آغاز کرد و از همکاری و تلاش کمیته‌های المپیک دنیا در برگزاری با شکوه و موفق المپیک ۲۰۲۰ توکیو قدردانی و تشکر کرد.
او در ادامه در خصوص همبستگی با سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی و اقدامات IOC و برنامه‌های آن گزارش مفصلی ارائه کرد.توماس باخ درباره کمک کمیته‌های المپیک دنیا در خارج کردن ۳۰۰ ورزشکار افغانستانی از ناآرامی‌های این کشور و اسکان آنان در دیگر کشورها تشکر و قدردانی کرد.
رئیس کمیته بین‌المللی المپیک همچنین گزارشی از برنامه‌های IOC برای حمایت از بورسیه ورزشکاران و کمیته‌های المپیک ارائه و بر برپایی هرچه با شکوه‌تر بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تأکید کرد.
این اجلاس در حالی برگزار شد که در حاشیه‌اش رئیس کمیته ملی المپیک ایران دیدارهایی را با مسئولان ورزش کشورهای مختلف داشت. در یکی از این دیدارها، رضا صالحی امیری با دکتر تاکدا رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن گفت و گو کرد. در ابتدای این دیدار، صالحی امیری ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری خوب و منظم رویداد بزرگ المپیک ۲۰۲۰ توکیو از میزبانی مناسب این کشور تقدیر و تشکر کرد و گفت: «انصافاً برگزاری بازی‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا کار بسیار بزرگ و سختی بود که از عهده آن برآمدید.»
 او به دیدارهای پیشین و بررسی‌های انجام شده روی متن اولیه تفاهمنامه همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: «دو کشور از گذشته‌های دور در تمامی موارد بخصوص ورزش ارتباط مناسبی داشته‌اند که امیدوارم با نهایی شدن این تفاهمنامه زمینه تعامل دوچندان شود.»
 دکتر تاکدا نیز از حضور کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو تقدیر و تشکر کرد و گفت: «المپیک ۲۰۲۰ به واسطه حضور پرشور کشورها از جمله ایران زیبا و به یادماندنی شد. ما به همراه کمیته بین‌المللی المپیک، شبانه‌روزی کار کردیم تا ضمن احترام به فلسفه المپیک بتوانیم به مردم دنیا امید دهیم که می‌توان در کنار هم خوب و شاد زندگی کرد.»
 صالحی امیری در ادامه با راجا ساپتا، رئیس کمیته ملی المپیک اندونزی در راستای گسترش همکاری دوجانبه دیدار و گفت و گو کرد. در این نشست طرفین ضمن استقبال از توسعه همکاری و تبادل مربی و ورزشکار خواستار تنظیم تفاهمنامه‌ای بلند مدت برای انتقال تجربه و دانش ورزشی بین دو کشور شدند.
 صالحی امیری همچنین دیداری با جبرائیل راجووب، رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین برگزار کرد. او برای کمک به ورزش فلسطین اعلام آمادگی کرد و گفت: «ایران در بسیاری از رشته‌های مختلف ورزشی می‌تواند ضمن برگزاری اردوهای مشترک با تیم‌های مختلف فلسطین، کمک فنی خوبی به ورزشکاران و مربیان فلسطینی دهد.» جبرائیل راجووب نیز گفت: «ورزش ایران در بسیاری از رشته‌ها جزو قدرت‌های جهانی بوده و طی سال‌های اخیر نتایج خوبی هم در عرصه جهانی کسب کرده است که قطعاً می‌تواند تجارب آن به کارمان آید و از این بابت از شما متشکریم.»

Page Generated in 0.0078 sec