printlogo


کد خبر: 236418تاریخ: 1400/8/3 00:00
تنیس و باز هم رسیدن به دسته سوم دیویس کاپ
یک صعود دیگر با تیم جوان

تیم ملی تنیس ایران با کسب ۴ پیروزی پیاپی در رقابت‌های دسته چهار دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه، به عنوان یکی از تیم‌های راه یافته به گروه ۳ آسیا ‌‌اقیانوسیه معرفی شد.
پس از پیروزی تیم ایران مقابل تیم‌های قرقیزستان، یمن و کامبوج، تیم ایران به عنوان سرگروه راهی مرحله پلی‌آف شد و در آخرین مسابقه برای رسیدن به گروه ۳ آسیا و اقیانوسیه با عراق روبه‌رو شد.
در نخستین دیدار بخش انفرادی سینا مقیمی با نتیجه (۰-۶ و ۶-۴ و ۱-۶ ) مقابل عادل مصطفی السعیدی به پیروزی رسید.
در دومین مسابقه بخش انفرادی حمیدرضا نداف نیز با نتیجه (۱-۶ و ۱-۶) از سد محمد ابوزید عبور کرد تا برد ایران برابر این حریف هم قطعی شود. به این ترتیب تیم ملی تنیس کشورمان با کسب ۴ پیروزی با اقتدار به عنوان تیم راه یافته به گروه ۳ آسیا و ‌اقیانوسیه‌ معرفی شد.
مسابقات گروه ۴ آسیا و ‌اقیانوسیه از ۲۶ مهر ماه با حضور تیم‌های ایران، بحرین، کامبوج، گوام، عراق، قرقیزستان، مغولستان، عمان، عربستان، ترکمنستان، یمن و امارات برگزار شد و در نهایت تیم ایران موفق شد مجوز حضور در گروه ۳ آسیا و‌ اقیانوسیه را به دست آورد.
ترکیب متحول شده ایران در این رقابت‌ها را حمیدرضا نداف، امیرحسین بادی، سینا مقیمی، علی یزدانی و سامیار الیاسی تشکیل می‌دادند. ترکیبی که نام‌های آشنایی مانند شاهین خالدان و انوشا شاهقلی را در خود نداشت و با همین ترکیب جوان توانست یک بار دیگر از دسته چهار به دسته سه صعود کند. صعودی که البته در گذشته هم بارها و بارها اتفاق افتاده اما نکته مهم‌تر، حفظ جایگاه در دسته 3 و صد البته تلاش برای صعود به رده‌های بالاتر است.

Page Generated in 0.0054 sec