printlogo


کد خبر: 236415تاریخ: 1400/8/3 00:00
خبر

تلاش وزنه‌برداران معلول برای کسب 
عنوان قهرمانی جهان
مربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری تأکید دارد که تلاش کادرفنی این است که دوباره جایگاه نخست وزنه‌برداری معلولان جهان را با درخشش ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی گرجستان تصاحب کنند.
بابک محمدی، درباره وضعیت تیم وزنه‌برداری معلولان برای حضور در مسابقات جهانی گرجستان می‌گوید: «مسابقات جهانی گرجستان اولین گام برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است که برای حضور موفق در این مسابقات، سعی کردیم در کنار استفاده از وزنه‌برداران باتجربه در تیم جوانگرایی نیز ایجاد کنیم تا در آینده با اطمینان خاطر در مسابقات شرکت کنند.»
محمدی در پاسخ به این پرسش که با توجه به خداحافظی منصور پورمیرزایی از وزنه‌برداری آیا در فوق سنگین با کمبود وزنه‌بردار مواجه نیستید دارد: «در بازی‌های پارالمپیک توکیو با وجود اینکه همه انتظار کسب مدال طلا توسط پورمیرزایی در فوق سنگین را داشتند اما متأسفانه تحقق پیدا نکرد و او با کسب مدال نقره از فوق سنگین خداحافظی کرد. 
در این دسته سعی کردیم از ۳ وزنه‌بردار جوان و مستعد استفاده کنیم تا در آینده دوباره جایگاه نخست این دسته را به نام خود ثبت کنیم. ما در بازی‌های پارالمپیک توکیو با کسب یک طلا، ۳ نقره و یک برنز در جایگاه چهارم قرار گرفتیم، تلاش بر این است در مسابقات جهانی گرجستان این جایگاه را با کسب مدال‌های خوشرنگ‌تر ارتقا ببخشیم.
 یکی از مشکلات ما در حال حاضر در دو دسته سبک و فوق سنگین است که با تزریق نیروهای جوان به تیم ملی سعی داریم در آینده بهترین عملکرد را در این دو دسته داشته باشیم.»
 
 
جودوکاهای ناشنوا امروز به فرانسه می‌روند
تیم ملی جودوی مردان ناشنوا برای شرکت در مسابقات جهانی، امروز (دوشنبه ۳ آبان) عازم فرانسه می‌شوند.
تیم ملی جودوی مردان ناشنوایان برای شرکت در مسابقات جهانی امروز دوشنبه ۳ آبان به فرانسه می‌روند. 
نفرات اعزامی به این مسابقات را محمد آسیایی و علیرضا ساعتیان (در کاتا) و علی قنبری در وزن ۶۰ کیلوگرم، مهرداد بوداغی و علی سلحشور منهای ۶۶ کیلوگرم، امیرمحمد دفتری منهای ۷۳ کیلوگرم، مصطفی سفیدی منهای ۸۱ کیلوگرم و مسعود رستگار مثبت ۱۰۰ کیلوگرم تشکیل می‌دهند. هدایت تیم بر عهده محمدرضا لویی مقدم است. این مسابقات در حالی از پنجم تا هشتم آبان در فرانسه برگزار می‌شود که به دلیل کرونا یک سال به تعویق افتاده بود.
قرار بود دو بانوی جودوکای ناشنوا نیز برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی فرانسه حضور پیدا کنند که به دلیل صادر نشدن ویزا از سوی سفارت فرانسه شرایط اعزام آنها به این مسابقات فراهم نشد.
  
 
شروع اردوی شمشیربازهای فلوره از 8 آبان
زمان آغاز اردوی تیم ملی شمشیربازی فلوره مردان و زنان و اسامی نفرات دعوت شده مشخص شد.در شرایطی که اردو‌های شمشیربازی در اسلحه‌های مختلف پیگیری می‌شود، طبق آخرین برنامه‌ریزی کادر فنی و فدراسیون قرار است اردوی تیم ملی مردان در اسلحه فلوره نیز از ۸ تا ۱۴ آبان ماه با حضور ۶ شمشیرباز در تهران آغاز شود.
 برهمین اساس، طبق اعلام کادرفنی تیم ملی علی امینی، صدرا حسینی و عرفان جعفرزاده از (اصفهان)، محمدحسین جعفری از (یزد)، صدرا جهانی و آرین رفعت‌نژاد از (آذربایجان غربی) نفراتی هستند که به اردوی تیم ملی شمشیربازی دعوت شدند. نگین کافی، زهرا کارگر و زهرا توکلی از (یزد)، الهه قهرمانی و هانیه خوشخواهی از (آذربایجان غربی)، کیمیا معتمدی و مبینا مقدسی تبار از (اصفهان) هم بانوانی هستند که مجوز حضور در اردوی تیم ملی شمشیربازی بانوان کشورمان را دریافت کردند.
 اردوی تیم ملی بانوان در اسلحه فلوره هم از ۳ تا ۷ آبان ماه با دعوت از ۷ فلوریست به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0056 sec