printlogo


کد خبر: 236409تاریخ: 1400/8/3 00:00
بازی با ماشین‌سازی آسان نبود
ما فوتبالی‌ها باید فوتبال را پاک کنیم

 
پیروز قربانی، سرمربی تیم رایکا بابل درباره پیروزی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز می‌گوید: «صحبت خاصی نیست. یکسری از بازی‌ها، بازی سختی است، بازی‌هایی که همه فکر می‌کنند باید با نتیجه خوبی ببریم. یک مقدار هم بازیکنان از لحاظ انگیزشی پایین هستند و سخت است آنها را از نظر انگیزشی بالا ببریم و همینطور تیم حریف به نظر من امروز بازی خوبی انجام داد و از لحاظ دوندگی بسیار دویدند و کار را برای ما سخت کردند اما به‌عنوان تیمی که خیلی دیر شروع کردیم، بازی تدارکاتی خیلی خوبی برای ما بود.»
 او با اشاره به تیم ماشین‌سازی می‌گوید: «شما نمی‌توانید ۹۰ دقیقه تیمت را بالا نگه داری. یکی از مسائلی که خیلی روی تیم تأثیرگذار است، اینکه از قبل بازی شاید خود ما فکر می‌کردیم یک بازی راحت داریم اما اینطور نبود. به تیم ماشین سازی تبریک می‌گویم و با قاطعیت می‌گویم اگر تیم اصلی ماشین‌سازی بود ما بازی راحت‌تری داشتیم. ضمن اینکه تیم ما چون دیر شکل گرفته، این دومین بازی بود که بازیکنان شاید کنار هم بازی کردند. به‌عنوان یک بازی تدارکاتی بود و بازیکنان از تیم‌های دیگر و با سبک‌های دیگر به تیم ما اضافه شدند و طبیعتاً نیاز به زمان دارند که هم بتوانیم ذهنیت آنها را عوض کنیم و هم فوتبالی که مدنظرمان است را بتوانیم جا بیندازیم.» 
قربانی با اشاره به داور بازی می‌گوید: «داور هم یک انسان است. من زیاد درباره داوری صحبت نمی‌کنم. داور هم سعی می‌کند بهترین عملکرد را داشته باشد. ما باید به سمتی برویم که من مربی به خودم اجازه ندهم که بخواهم با داد و بیداد کردن روی عملکرد داور تأثیر بگذارم. متأسفانه دو سه دسته مربی به فوتبال ایران اضافه شده‌اند که مربی پولی هستند که حامی مالی و پول می‌آورند. مربیان میوه تر‌باری که به جای اینکه روی فن خودشان کار کنند روی گلویشان و داد زدنشان کار می‌کنند و می‌توانند امتیاز بگیرند. این سبک و این نسل از مربی باید حذف بشود و فوتبال ایران به سمت فوتبال روز دنیا برود. من در فوتبال دنیا ندیده‌ام که بگویند گواردیولا حامی مالی آورده یا بازیکنانی که آمده‌اند می‌خواهند با پول فوتبالیست شوند.» قربانی در انتقاد از حضور برخی از مربیان در لیگ‌های مختلف داخلی اینطور می‌گوید: «من به‌عنوان یک مربی جوان هدفم این است که فوتبال باید فوتبال پاکی شود و اگر پیروز قربانی مشکلی دارد و از لحاظ فنی در سطح مربیگری در لیگ یک نیست باید در خانه‌اش بنشیند نه اینکه با توسل به نمایندگان مجلس و دیدن آدم‌های سیاسی تیم بگیرد و  یا اینکه 10 تا دلال داشته باشد و تیم بگیرد. این فوتبال به بیراهه می‌رود و این باید درست بشود. حتی اگر حذفم کنید تا روزی که باشم این حرف‌ها را می‌زنم. فوتبال باید پاک شود و این کار را به‌خاطر پسرم انجام می‌دهم که وقتی فردا وارد فوتبال شد چهارتا زالو به او نچسبند. این کار را انجام می‌دهم و می‌دانم منجر به حذفم از فوتبال می‌شود ولی این کار را تا آخر انجام می‌دهم. فساد در فوتبال از داخل ما شکل می‌گیرد. اگر پیروز قربانی به جایی وابسته است که این وابستگی فساد ایجاد می‌کند باید با او برخورد شود. هیچ کسی هم غیر از خود ما فوتبالی‌ها نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. می‌گوییم نهاد بالادستی اما اصلاً به آن نهاد‌ها ربطی ندارد. خود ما باید از درون خودمان شروع کنیم به سالم و پاک کار کردن و این می‌تواند به همه افراد تسری پیدا کند.»
 

Page Generated in 0.0047 sec