printlogo


کد خبر: 236039تاریخ: 1400/7/21 00:00
برنده بازی الهلال – پرسپولیس فینالیست می‌شود
رافت: این کادر فنی در ایران و آسیا بهترین است

ناصر قراگزلو
 
پایان رافت مهاجم سابق پرسپولیس ارزیابی کاملی از شرایط اخیر پرسپولیس و آنچه در چند مدت اخیر بر این تیم گذشته دارد. رافت از بازی نکردن پرسپولیس در لیگ و آماده نشدن از این طریق برای آسیا تا حدودی ابراز نگرانی می‌کند اما با این وجود داشتن تیم هماهنگ و روحیه تیمی و حس برنده‌خواهی پرسپولیس را دلیلی برای خوشبین بودن خودش نسبت به مسابقات آینده ابراز می‌دارد. به بهانه حضور پرسپولیس در عربستان و بازی با الهلال و برد پرگل پرسپولیس در دیدار مقابل سپاهان در آخرین بازی تدارکاتی‌اش گفت و گویی با پایان رافت داشتیم.
 
سه بازی تدارکاتی برای حضور در آسیا و میزان آمادگی سرخ‌پوشان به این طریق را برای پرسپولیس، توشه‌ای خوب ارزیابی می‌کنید‌؟
    مسلماً برگزاری بازی‌‌های لیگ و از دل این مسابقات وارد لیگ قهرمانان آسیا شدن می‌توانست پرسپولیس را با شرایط آرمانی راهی عربستان سازد اما این امر به هر دلیلی که بود برای سرخ‌پوشان مهیا نشد تا امروز پرسپولیس با آماده‌سازی از طریق بازی‌‌های دوستانه راهی عربستان شود و خودش را برای رویارویی با الهلال آماده سازد‌.
پرسپولیس با تدابیر مربیان کاربلدش وقتی برنامه‌ریزی را به شکلی دید که نمی‌تواند از لیگ برای آسیا آماده شود سعی کرد از بازی‌‌های تدارکاتی داخلی برای آماده‌سازی‌اش استفاده کند از همین رو سه تیم با میزان قدرت متفاوت در دستور کار و بازی برای سرخ‌پوشان قرار گرفت‌. تیم دسته اولی شهرداری آستارا، پیکان و سپاهان سه حریف با قدرت‌‌هایی متفاوت به صلاحدید کادر فنی در برنامه آماده‌سازی پرسپولیس قرار گرفتند؛ سه دیداری که در دو بازی‌اش پرسپولیس به برتری رسید و مقابل پیکان هم به تساوی یک بر یک دست یافت‌.
در این بین پرسپولیسی‌ها که با شرایط روحی خوبی از تاجیکستان برگشته بودند رفته رفته شرایطشان بهتر و بهتر شد که اوج آن پیروزی با سه گل اختلاف مقابل سپاهان نایب‌قهرمان فصل گذشته بود‌. در این راستا باید به این موضوع اشاره کرد که آمادگی از طریق بازی‌‌های دوستانه شاید با بازی‌‌های رسمی قابل قیاس نباشد اما به هر حال پرسپولیس به بردی خوب مقابل تیمی قدرتمند رسید که حاکی از قدرت و میزان آمادگی مطلوب پرسپولیس دارد‌. در این بین هم آنچه مهم و باارزش است ارزیابی مربیان پس از انجام بازی‌‌های دوستانه از تیمشان است که حتماً کادر فنی باهوش و کاربلد سرخ‌پوشان به آنچه که می‌خواستند و در نظر داشتند قبل از بازی با الهلال رسیدند و بیلان کاملی از شرایط تیم و میزان آمادگی بازیکنان و هماهنگی‌شان در اختیار کادر فنی پرسپولیس قرار گرفت تا ملاک خوبی برای کادر فنی و ارزشگذاری کادر فنی به شمار 
آید‌.
نقطه قوت تیم الهلال را چه پست یا بازیکنانی از تیم عربستانی می‌دانید‌؟
نقطه قوت تیم الهلال خط میانی این تیم با هدایت سلمان فرج کاپیتان‌شان است که تیم عربستانی را به شکل خیلی خوبی در میانه میدان هدایت می‌کند‌. یک بازیکن برزیلی هم در خط میانی به همراه ملی‌پوشان دیگر تیم الهلال ترکیب خوبی از این تیم ساخته‌اند‌. در این تیم موسی هم وینگری بسیار خوب و خطرناک است که خط دفاعی پرسپولیس باید خیلی حواسشان به این بازیکن جمع باشد‌.
بازیکنان پرسپولیس حریف  تیم خوب و پرستاره الهلال می‌شوند‌؟
    درست است که الهلال ستاره‌‌‌های گرانقیمت و ملی‌پوشان زیادی دارد اما پرسپولیس هم با قهرمانی‌‌‌های متعدد در این سال‌ها نشان داده که قدرت بزرگ فوتبال ایران است و بعد از دو بار حضور در فینال در چند سال اخیر یکی از قدرت‌‌های بلامنازع فوتبال آسیاست که الهلال باید روی آن و بازیکنان و کادر فنی‌اش حساب جداگانه و خاصی باز کند‌. پرسپولیس تیمی بزرگ است و در واقع دیدار دو تیم الهلال و پرسپولیس که به تعداد زیاد با یکدیگر مواجه شده‌اند دیدار دو رقیب سنتی است که برنده‌اش حتی می‌تواند در فینال آسیا هم حضور پیدا کند‌.
میزبانی ورزشگاه النصر از بازی تیم‌‌های الهلال و پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید‌؟
    پرسپولیس یک بار در قطر تیم النصر را در ضربات پنالتی شکست داد و به فینال رسید‌. این بار اما شرایط برای الهلال به گونه‌ای کاملاً متفاوت است. از آنجا که تیم الهلال در ورزشگاهی بازی خواهد کرد که تماشاگرانش را در ورزشگاه حامی‌اش خواهد دید و کمک‌داور ویدئویی و داور و تمامی امکانات به نوعی در اختیار تیم الهلال به جهت میزبانی قرار خواهد داشت به همین دلیل ما شنبه بازی ملی و یک دیدار تمام عیار را مقابل الهلال پیش رو خواهیم داشت که بازی بسیار حیاتی و مهم حتی در راه کسب عنوان قهرمانی برای ما محسوب می‌شود‌. همه موارد به سود الهلال است اما حتماً این نکته را یادمان نرفته که پرسپولیس، تیم بازی‌‌های بزرگ است و ان‌شاءالله با تدابیر کادر فنی و بازی خوب بازیکنانش باز هم یک کار بزرگ دیگر را رقم خواهد زد‌.
تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی چه تأثیری در آینده پرسپولیس به لحاظ نتیجه‌گیری و ادامه قهرمانی‌هایش خواهد داشت‌؟
    رکورد‌‌های خلق شده توسط برانکو و در ادامه یحیی برای پرسپولیس استثنایی و قابل احترام و بزرگ بوده است؛ رکورد‌‌هایی که حتماً عزم جدی بر افزایش آنها وجود دارد‌. در این خصوص نگاه بسیار مثبتی وجود داشته که نمونه‌اش هم تمدید قرارداد یحیی و کادر فنی موفق پرسپولیس بوده است؛ کادری که بدون تعارف یکی از بهترین کادر‌‌های فنی ایران و حتی آسیاست که حتماًمی‌تواند قهرمانی‌‌‌های پرسپولیس را افزایش داده و پازل قهرمانی‌‌‌های پرسپولیس را با قهرمانی در آسیا به اوج خود رسانده و کامل سازد‌.
در رابطه با خط حمله پرسپولیس و ارزیابی‌تان از سه بازیکن خط حمله این تیم و حامد پاکدلی که خوب در بازی‌‌های تدارکاتی با گلزنی خودش را نشان داده چه صحبتی دارید‌؟
    حامد پاکدل بازیکنی است که انگیزه زیادی برای موفقیت در پرسپولیس دارد و این انگیزه در کنار توانایی‌‌‌‌های زیاد پاکدل حتماً می‌تواند نوید مهاجمی خوب برای پرسپولیس بدهد؛ مهاجمی سرعتی که در عمق خیلی خوب حرکت می‌کند و توانایی‌های زیادی دارد‌. البته من فکر می‌کنم سرمربی پرسپولیس از زوج آل‌کثیر و عبدی در خط حمله تیمش بهره ببرد و کمتر دست به ترکیب تیمش بزند از همین رو احتمال می‌دهم پاکدل کم کم به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه شود‌.
خط میانی پرسپولیس با رهبری اسدی می‌تواند بر خط میانی الهلال که معتقد بودید نقطه برتری آنهاست غلبه کند؟
الهلال پاسور‌‌های خیلی خوبی دارد که در عمق خیلی خوب مهاجمانشان را صاحب توپ و موقعیت می‌سازند اما در کنار این مزیت، نقطه ضعفشان هم این است که فضای زیادی به حریفانشان می‌دهند‌.
نظریه متفاوت در رابطه با ترکیب هیأت مدیره و مدیریت وجود دارد. شما ترکیب پیشکسوت و افراد اقتصادی را می‌پسندید یا افرادی که بیشترشان مسلط به مدیریت باشند‌؟
در پرسپولیس بازیکن بعد از پایان فوتبالش از باشگاه جدا می‌شود در حالی که در باشگاه‌‌هایی مانند بایرن آنقدر بازیکنانش پس از پایان فوتبالشان هم حفظ می‌شوند که تبدیل به مدیرانی تمام عیار برای فوتبالشان می‌شوند. با این وجود من معتقدم حضور یک مدیر قوی خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد و حضور نفراتی چون دادکان و پروین و کلانی و نمونه‌ای از این تیپ نفرات را برای پرسپولیس و کمک به حل مشکلات باشگاه و تیم ضروری می‌دانم و امیدوارم این امر به زودی محقق شود‌.
 

Page Generated in 0.0049 sec