printlogo


کد خبر: 236028تاریخ: 1400/7/21 00:00
درباره تخلف جودوکاها هیچ مکاتبه‌ای با ما نشده است
تابع: IPC ایراد بگیرد خودش زیر سؤال می‌رود!

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک می‌گوید IPC اگر بخواهد ما را در خصوص تخلف دو ورزشکار ایرانی در پارالمپیک توکیو زیر سؤال ببرد، در حقیقت خودش را زیر سؤال برده است، چون ورزشکاران با تأیید کلاس‌بندی IPC در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند.
محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که روز گذشته در محل کمیته برگزار شد گفت: «اولین رویدادی که پیش رو داریم، بازی‌های پاراآسیایی جوانان است. همچنین مسابقات انتخابی برای پارالمپیک پاریس را نیز پیش رو داریم که ورزشکاران باید در آنها شرکت کنند. سال آینده بازی‌های پاراآسیایی چین را داریم که نگاهمان حداقل حفظ جایگاه قبلی است. ضمن اینکه اعزام کیفی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.»
تابع در پاسخ این پرسش که آیا اعزام کاروان به بازی‌های پاراآسیایی نیز کیفی خواهد بود؟ گفت: «بحث کیفی، نتیجه‌گرا است. اگر می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، باید چنین نگاهی داشته باشیم. ما برای اعزام کیفی باید تمام جوانب را در نظر بگیریم تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم، آنهایی که اعتراض به عدم اعزام داشتند، رکوردهای خوبی برای آنها به ثبت نرسیده بود و در واقع به مدال نمی‌رسیدند.»
وی در پایان همچنین درباره تخلف صورت گرفته در خصوص دو طلایی پارالمپیک ایران و شایعات مطرح شده نیز اینطور اظهارنظر کرد: «اینکه یک ورزشکار با کسب رنکینگ می‌تواند سهمیه بگیرد، یعنی حداقل در پنج مسابقه شرکت کرده و در واقع شرایطش مورد تأیید قرار گرفته است. ملی‌پوشان در مسابقاتی شرکت کردند که متخصصان کلاس بند بین‌المللی حضور داشته‌اند. حتی برای این دوره پارالمپیک در رشته جودو، کلاس‌بندی وجود داشت و مشکلی هم به وجود نیامد. البته باید بگویم که هیچ مکاتبه‌ای در این باره با ما نشده است.»
تابع همچنین در خصوص اصلاح آیین‌نامه استخدام ورزشکاران پارالمپیکی نیز گفت: «با توجه به صحبت‌های رهبری و دستوری که دادند، کمیته پارالمپیک هم اقدامات انجام شده را برای وزارت ورزش ارسال کرد. اجرایی شدن بحث استخدام قهرمانان و مدال آوران زمانبر است و شخص وزیر ورزش به جد پیگیر این موضوع است.»
تابع همچنین درباره ادامه فعالیت ورزشکاران شرکت کننده در پاراآسیایی جوانان گفت: «قسمتی از ورزش بستگی به خانواده‌ها دارد، شاید برخی از آنها به دلایل مختلف ادامه ندهند. نزدیک به سی درصد از جوانان در رشته‌های مختلف هستند که می‌توان به وزنه‌برداری، والیبال نشسته و ... اشاره کرد. در حقیقت بخشی از ادامه مسیر به ورزشکار و خانواده‌ها برمی‌گردد. دیدگاه کلی این است که به عنوان نمونه در بسکتبال باویلچر برخی نفرات بتوانند در تیم ملی در بازی‌های پاراآسیایی حضور داشته باشند.»
تابع با اشاره به گلایه‌ها از عدم وجود امکانات مورد نیاز به ویژه ویلچر در رشته بسکتبال با ویلچر ادامه داد: «امکانات اولیه بسکتبال باویلچر و لوازم باید از سوی خود ورزشکاران نیز فراهم باشد، هرکسی که می‌خواهد وارد تیم شود باید حداقل یک ویلچر را داشته باشد. ویلچر در این رشته برای همان شخص است. ما این هزینه را قبل از پارالمپیک انجام دادیم تا ملی‌پوشان ویلچرهای خود را به‌روز کنند.»
تابع درباره شرایط بازی‌های پاراآسیایی جوانان نیز گفت: «یکی از اشکالات موجود در پاراآسیایی جوانان این است که روند اطلاع رسانی برگزار کنندگان کند است. یعنی راهنمای انتخاب ورزشکاران دیر رسید و ما با این وجود با توجه به تجربیات دوره‌های قبلی، اقدامات کلی را انجام دادیم. سه ماه قبل بود که تازه، اطلاعات از سوی میزبان برای ما کامل شد. در مجموع برای این بازی‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.»

Page Generated in 0.0052 sec