printlogo


کد خبر: 232452تاریخ: 1400/4/24 00:00
تیمی که به فینال آسیا رفته، فقط روی فوتبالش تمرکز می‌کند
مطهری: با احترام به رقیب دنبال دیکته کردن تاکتیک‌مان هستیم

دیروز یحیی گل‌محمدی در نشست خبری قبل از دربی حاضر نشد و غیبت او و فرهاد مجیدی باعث شد تا خبرگزاری‌ها مصاحبه دستیاران آنها را منتشر نکنند.
با این حال حمید مطهری، در این نشست خبری گفت: «در ابتدا باید بگویم برخلاف انگلیسی‌ها که می‌گویند فوتبال مسأله مرگ و زندگی است همیشه نگاه ما به این شکل بوده که با همه با احترام رفتار کنیم چون در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس کار می‌کنیم و یاد گرفتیم به رقبای‌مان احترام بگذاریم. در مورد بازی هم باید بگویم که استقلال تیم قابل احترامی برای ما است و همیشه این رقابت بوده و چه خوب است این رقابت همیشه جوانمردانه باشد و اتفاقات خوبی رقم بخورد و مردم از تماشای بازی لذت ببرند. همیشه این را بدانید تیمی که قهرمان لیگ شده و به فینال آسیا رفته، تمرکزش روی فوتبال است و موفقیت‌های ما هم دلیلش همین است که تمرکز ما فقط روی فوتبال و مسائل فنی است.»
وی افزود: «بازی سختی داریم اما بچه‌های ما همیشه نشان داده‌اند که کارهای بزرگ می‌کنند. در خیلی از بازی‌ها با نفرات کامل حاضر نبودیم ولی تیم ما نشان داده به معنای واقعی تیم است و این را ثابت کرده و همه سعی دارند جور یکدیگر را بکشند و برای این دربی چون یک بازی ویژه است، قصد داریم یک فوتبال قابل احترام به نمایش بگذاریم و در نهایت برد را تقدیم هواداران کنیم. از این رو اتحادمان را حفظ و مشکلاتمان را فراموش می‌کنیم و حق نداریم به آن فکر کنیم چون خیلی از هواداران ما روز و هفته و ماه‌شان با برد ما ساخته می‌شود و زندگی‌شان در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. برای همین بازی سختی داریم و از این رو خیلی خوب استقلال را بررسی و آنالیز کرده‌ایم و دیروز هم جلسه آخر آنالیزمان بود. سعی می‌کنیم همه موارد را از لحاظ تاکتیکی در زمین اجرا کنیم. همیشه به دنبال ارائه فوتبال قابل احترام و دیکته کردن تاکتیک‌مان در زمین هستیم و امروز در بازی همه این موارد را خواهید دید.»
سورپرایز کادرفنی: من متوجه نمی‌شوم منظورشان از سورپرایز چیست؟ ولی همیشه سعی ما این است که یک فوتبال رو به جلو و خوب و تماشاگرپسند ارائه دهیم و منظور ایشان را از سورپرایز متوجه نمی‌شوم.
تأثیر حواشی دو باشگاه روی بعد فنی بازی: افرادی چون ما که در حال فعالیت در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هستند باید بدانند کجا کار می‌کنند و از ادبیات مناسبی استفاده کنند. متأسفانه برخی از آقایان از ادبیات سخیفی استفاده می‌کنند و این خوراک بدی به جامعه و جوانان می‌دهد. همیشه باید در آرامش کار کرد و ما به عنوان مربی و بازیکن و مدیر وظیفه خطیری داریم. نفراتی که در دو باشگاه کار می‌کنند همیشه باید در نهایت احترام صحبت کنند و خوراک خوب به جامعه بدهند.
مصدوم‌های پرسپولیس: ما دو سه مصدوم داریم. کمال قطعاً به بازی نمی‌رسد و عیسی هم تکلیفش مشخص نیست چون مشکلی که از ناحیه همسترینگ دارد، شاید باعث شود که هر ۲۴ ساعت شرایطش تغییر کند و الان نمی‌شود صد درصد در موردش صحبت کرد. سیدجلال هم یک مقدار درد دارد و باید دید تا امروز کادر پزشکی چه وضعیتی را به ما گزارش می‌دهد.
انتخاب فغانی: دربی بازی بزرگی است و آقای فغانی بارها نشان داده که یک داور بزرگ و بین‌المللی است و همیشه شجاعت سرلوحه کار ایشان است و اگر من همیشه می‌خواستم مثالی در بین داوران عزیز کشورمان که از قشر زحمت‌کش هستند بزنم می گفتم داوران باید سعی کنند شجاعت ایشان را داشته باشند.  آقای فغانی با این شجاعت پیشرفت کرد و برایش فرقی نمی‌کند برای چه تیمی قضاوت می‌کند و اصلاً نیازی هم ندارد من راجع به ایشان صحبت کنم و داوران بزرگی هستند که امیدوارم قضاوت خوبی داشته باشند.
حاشیه‌سازی‌ها علیه پرسپولیس: شما هر چقدر به سطح بالاتری می‌رسید باید این را بدانید که فشارهای بیشتری را باید تحمل کنید و کسانی برنده هستند که بتوانند این فشار را تحمل کنند و زیر آن خم نشوند. شما طبیعتاً وقتی در تیمی مثل پرسپولیس به عنوان مربی، بازیکن، مدیر و... کار می‌کنید باید خوب این مسائل را کنترل کنید. ما مشکلی از این بابت نداریم و بازهم می‌گویم تیمی که فینال آسیا می‌رود و لیگ و سوپر جام را می‌برد، تمرکزش روی فوتبال است و این صحبتم پیامی برای فوتبالی‌هاست که هیچ چیزی روی تمرکز ما تأثیر منفی نمی‌گذارد.
حضور رادوشویچ در فهرست: رادو تازه دیروز رسیده و اولین جلسه تمرینی‌اش را امروز سپری می‌کند و باید ببینیم کادرفنی چه تصمیمی می‌گیرد. من همیشه گفته‌ام یک تعهد دو طرفه بین باشگاه و بازیکن هست که باید به آن پرداخته شود و یک تصمیم خوب در این خصوص خواهیم گرفت.
 

Page Generated in 0.0061 sec