printlogo


کد خبر: 232446تاریخ: 1400/4/24 00:00
پیغام مهم کادر فنی پرسپولیس قبل از دربی:
اگر در کوچه‌مان هم مسابقات کاپی بگذارند، دنبال جام هستیم

گزارش
محمدقراگزلو    
 
رسیدیم به دربی بزرگ جام حذفی. مسابقه‌ای که برنده‌اش غیر از اینکه تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را مشخص خواهد کرد و یک پله دیگر به این جام نزدیک می‌کند از حیث کری و جدال تاریخی دو تیم هم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این جدال با توجه به برد دو ماه قبل پرسپولیس در لیگ برتر که اتفاقاً حواشی و درگیری‌های زیادی داشت بسیار حساس شده اما غیر از آن جدال مستقیم مسئولان دو باشگاه و دوئل غیر مستقیم کادر فنی دو تیم حساسیت و التهاب را به اوج خود رسانده تا جایی که می‌ترسیم برخلاف چهار دربی قبلی که حداقل سه تا از آنها بسیار زیبا شد حاشیه بر متن غلبه کند و بازی ساکن، منفعلانه یا مملو از درگیری و حاشیه باشد.
 
5 درصد دیگرش کو؟
در جبهه پرسپولیس تقریباً همه چیز برای این جدال مساعد به نظر می‌رسد. دغدغه مهم بازیکنان و کادر فنی طی دو هفته اخیر مسأله مبلغ قراردادها و پاداش‌ها بود که بالاخره با هر جان کندنی بود باشگاه یک روز قبل از دربی 10 درصد مبلغ قراردادها را پرداخت کرد تا در فاصله سه بازی مانده تا پایان فصل، پرداختی این فصل به بازیکنان و مربیان پرسپولیس به 70درصد برسد. این اتفاق در حالی رخ داد که مجید صدری، رئیس هیأت مدیره هفته قبل قول پرداخت 15 درصد مطالبات را داده بود و همین باعث شد بازیکنان در تمرین دیروز به کادر فنی غر بزنند که پس 5 درصد بقیه‌اش چه شد؟ در عین حال دو روز قبل رسانه‌ها خبر داده بودند باشگاه 10 درصد قرارداد و پاداش 10 برد را پرداخت می‌کند اما خبری از پاداش نشد تا باشگاه به وعده‌ای که داده بود کامل عمل نکند. با این حال اما شرایط روانی بازیکنان و مربیان پرسپولیس مساعد و مطلوب به نظر می‌رسد چرا که بالاخره دربی، دربی است و پول و پاداش تأثیر خیلی زیادی روی این بازی و جزئیاتش ندارند.
هیچ فشاری از طرف کادر فنی روی بازیکنان نیست
با وجود اهمیت و ابعاد حیثیتی این مسابقه هیچ فشاری از سوی کادر فنی پرسپولیس روی بازیکنان این تیم نیست. مربیان پرسپولیس معتقدند برای این بازی بزرگ نیازی به انگیزه دادن به بازیکنان وجود ندارد چون همه آنها به اهمیت این بازی و نتیجه واقفند و آنقدر باتجربه هستند که بدانند پیروزی در این مسابقه برای تیم و خودشان چقدر می‌تواند کارکرد داشته باشد.
مربیان پرسپولیس معتقدند کار کردن روی ذهن بازیکنان قبل از این بازی و فشار گذاشتن روی آنها بدتر باعث برانگیختگی‌شان می‌شود و تنها چیزی که آنها در این شرایط لازم دارند آرامش و تمرکز است. یحیی و همکارانش به شدت با آنچه سال‌های قبل پیش از دربی اتفاق می‌افتاد و بازیکنان را دو روز قبل به اردو می‌بردند، مخالفند چرا که می‌گویند با این کار فشار روی بازیکن زیاد شده و این فشار در بازی نتیجه عکس می‌دهد.
اتفاق خاصی نیفتد سوار بازی می‌شویم
پرسپولیسی‌ها به توانایی‌های فنی کادر فنی و بازیکنان خود اعتقاد دارند. در تیم پرسپولیس صحبت از این است که اگر در این مسابقه اتفاق خاصی نیفتد و مثلاً تیم اخراجی ندهد یا اتفاق غیر قابل پیش‌بینی رخ ندهد، می‌توانند سوار بازی شوند و به خواسته خود برسند چرا که کیفیت نفری و تیمی‌شان بالاتر از حریف است و به قدرت و توانمندی‌شان باور دارند.
از طرفی می‌دانند که با حضور فغانی در این دربی، شرایط داوری به گونه‌ای نخواهد بود که تیمی بتواند داور و کمک‌هایش را تحت تأثیر قرار دهد. ضمن اینکه این تیم داوری متأثر از اتفاقات دربی‌های اخیر یا بازی‌های اخیر لیگ برتر سوت نخواهد زد و کار خودش را می‌کند. با این شرایط خیال پرسپولیس از داوری راحت است و دنبال ارائه فوتبال مد نظر خودش خواهد رفت.
هم تغییر بازیکن دارند هم نقشه‌های فنی
کادر فنی پرسپولیس برای بازی با استقلال برنامه ویژه‌ای دارد و با تدبیر وارد میدان خواهد شد. دیروز آخرین جلسه فنی تیم درباره این بازی برگزار شد اما تیم آنالیز به خوبی شرایط فنی حریف را رصد کرده و بر اساس آنالیز کادر فنی نقشه‌هایی برای شکست استقلال ریخته است. بر این اساس ظاهراً ترکیب اولیه پرسپولیس برخلاف آنچه تصور می‌شد تغییراتی به لحاظ نفری خواهد داشت. ضمن اینکه مربیان برنامه‌های تاکتیکی و فنی جدیدی هم برای عبور از این بازی بزرگ طراحی کرده و قصد اجرایی کردنش را دارند.
 
مغانلو و سیدجلال مشکلی ندارند
با اینکه شهریار مغانلو در تمرین روز سه‌شنبه اختصاصی کار کرد و درباره سیدجلال صحبت از درد جزئی او می‌شود اما هر دو بازیکن مشکلی برای حضور در ترکیب اولیه دربی ندارند. تنها موضوع مبهم درباره بازیکنان مصدوم مربوط به عیسی آل کثیر است که خودش اصرار به بازی کردن دارد اما کادر فنی مسأله سلامت او را در اولویت قرار می‌دهند و حاضر نیستند به خاطر این بازی عیسی را برای چند ماه از دست بدهند.
 
این مربیان تمام جام‌ها را می‌خواهند
با وجود اینکه گفته می‌شود به خاطر شرایط جدول لیگ و فاصله پرسپولیس و استقلال، آبی‌ها برای بردن جام حذفی انگیزه بیشتری دارند اما جالب اینجاست که کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس به هیچ وجه نمی‌خواهند در این جام کوتاه بیایند. در خصوص کادر فنی این اشتیاق به وضوح دیده می‌شود. آنها که همین چند هفته پیش سوپرجام را در دست گرفتند بشدت دنبال جام حذفی هستند و ضمن اینکه قصد دارند شکست پارسال در نیمه نهایی همین رقابت‌ها را جبران کنند، دوست دارند حتماً قهرمان لیگ و حذفی شوند. مربیان پرسپولیس در مورد جام بسیار حریص و سیری‌ناپذیر هستند و به شوخی می‌گویند اگر در کوچه محل زندگی‌شان هم مسابقات کاپی راه بیندازند حتماً دنبال بردن آن جام هم خواهند بود!
 

Page Generated in 0.0045 sec