printlogo


کد خبر: 232444تاریخ: 1400/4/24 00:00
استقلال - پرسپولیس در نبرد 96
بازی در بازی، تست هوش

دربی 96 دقیقاً 2 ماه بعد از دربی 95 برگزار خواهد شد. آن بازی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه روی پرده نمایش درآمد و حالا نیز در مقابل تاریخ برگزاری دربی 96 نوشته شده:24 تیرماه. این تقابل به لطف قرعه‌کشی جام حذفی در سریع‌ترین زمان ممکن در فوتبال ایران رقم خواهد خورد و برنده این بازی بی‌شک گام بلندی در راستای دستیابی به جام حذفی برخواهد داشت. سرخ‌ها که به احتمال زیاد قهرمان لیگ برتر خواهند شد، عمیقاً دوست دارند که جام حذفی را هم به چنگ آورند و همچون 3 سال پیش فاتح دو جام مهم فوتبال ایران شوند. هرچند که پیروزی در سوپر جام را هم می‌توان به ویترین افتخارات پرسپولیس اضافه کرد و نباید از این جام نیز غافل بود. یحیی گل‌محمدی با همین نیت در پی کسب پیروزی در برابر فرهاد مجیدی است و به نظر می‌رسد از ابزار کافی برای عبور از استقلال نیز بهره‌مند باشد اما گل‌محمدی درست در مقطعی به استقلال برخورده که این تیم بعد از ناامیدی از رسیدن به قهرمانی لیگ، تنها جام حذفی را راه نجات خود می‌داند.
به همین دلیل عبور از استقلال به مانند بازی 2 ماه پیش برای پرسپولیس سهل و آسان نخواهد بود، مگر آنکه از آن اتفاقات عجیب و خلق‌الساعه در فوتبال ایران رخ دهد و نتیجه‌ای عجیب رقم بخورد.
در این سو شاید استقلال به لحاظ تاکتیکی و انسجام تیمی شرایط مطلوب پرسپولیس را نداشته باشد اما به لحاظ نفری استقلال در یک وضعیت کاملاً ایده‌آل و امیدوارکننده قرار دارد و با برخورداری از بسیاری از بازیکنان درجه یک فوتبال ایران و در اختیار داشتن یک بازیکن خارجی ارزشمند به نام دیاباته از شانس کافی برای عبور از این بازی برخوردار است. در برخی خطوط حتی استقلال وضعیت مطلوب‌تری نسبت به پرسپولیس را هم دارد و اینطور نیست که چون پرسپولیس انسجام تاکتیکی تحسین‌برانگیزی دارد، استقلال ظرفیت پیروزی در این میدان را نداشته باشد. کما اینکه دیدیم در دربی 95 چنانچه پنالتی روی مهدی قایدی اعلام می‌شد، شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد و دست کم استقلال بازنده این میدان را ترک نمی‌کرد.
 مسأله استقلال این است که با ترفند‌های تاکتیکی مناسب از پس تاکتیک‌های منسجم پرسپولیس برآید وهمچون لیگ قهرمانان آسیا که فوتبالی بی‌نقص و عمیقاً بابرنامه را ارائه کرد، این بار نیز همان فوتبال جذاب و رو به جلو را با حفظ حداکثری دروازه‌اش به اجرا بگذارد تا شاید بعد از گذر از شاهراه دربی به قهرمانی در جام حذفی نزدیک شود.
پیروزی در این بازی، تیمی را صاحب جامی نمی‌کند اما برای مربیان برتری در این بازی سراسر از فایده است. باید توجه داشت که برد استقلال منجر به تحکیم جایگاه فرهاد مجیدی خواهد شد و استقلال را به سمت ثبات روی نیمکت پیش خواهد برد اما بی‌تعارف اگر استقلال بازنده این بازی باشد، هر قدر هم که مجیدی از جایگاه نسبتاً محکمی در میان هواداران برخوردار باشد اما احتمال اینکه جایگاهش دستخوش تغییراتی شود، قوت خواهد گرفت. از آن سو اما وضعیت یحیی بسیار متفاوت است. گل‌محمدی حتی با شکست در این بازی نیز هرگز جایگاه خود را متزلزل نخواهد دید مگر آنکه او توأمان با شکست مقابل استقلال و در نهایت از دست دادن قهرمانی در لیگ برتر دو جام مهم را از کف بدهد و به شدت زیر تیغ انتقاد‌ها قرار بگیرد.
در واقع این بازی هم برای گل‌محمدی مهم است چون فاصله 2 امتیازی با سپاهان در لیگ برتر هنوز به طور قطع قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان نیاورده، بنابراین برای یحیی نیز لازم است این بازی را جدی بگیرد و شانس قهرمانی تیمش در جام حذفی را تا روز آخر زنده نگه دارد.
ترکیب احتمالی استقلال:
دروازه‌بان: سیدحسین حسینی، مدافعان: سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند و عارف غلامی (محمد دانشگر)، هافبک‌ها: مسعود ریگی، آرش رضاوند (فرشید اسماعیلی) و مهدی مهدی پور، هافبک‌های کناری: محمد نادری و احمد موسوی (وریا غفوری)، مهاجمان: مهدی قایدی و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی)
ترکیب احتمالی پرسپولیس:
حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری، مهدی شیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، امید عالیشاه، شهریار مغانلو

Page Generated in 0.0049 sec