printlogo


کد خبر: 232436تاریخ: 1400/4/24 00:00
خبر

قراخانلو و ساعی به المپیک توکیو نمی‌روند
پس از انتقادات شدیدی که بابت اعزام رضا قراخانلو و هادی ساعی به بازی‌های المپیک توکیو و ژاپن در فضای مجازی و رسانه‌ای ایجاد شد، رئیس پیشین آکادمی ملی المپیک و عضو هیأت اجرایی از تصمیم خود منصرف شده و به بازی‌های المپیک توکیو نمی‌روند.
بازی‌های المپیک توکیو 23 جولای (اول مرداد) افتتاح می‌شود. کاروان ایران در گروه‌های مختلف عازم بازی‌های المپیک می‌شود و تعداد اعضای کاروان (ورزشکاران، کادر همراه تیم‌ها، گروه پزشکی، مسئولان و اعضای هیأت اجرایی و رسانه‌ها) در حدود 181 نفر است. در این میان رضا قراخانلو که در لیست اولیه اعزام به المپیک بود چون دیگر سمتی در آکادمی ملی المپیک ندارد به توکیو نمی‌رود و نامش در لیست نهایی اعزامی‌ها قرار ندارد.
هادی ساعی عضو هیأت اجرایی نیز با وجود اینکه نامش در لیست نهایی بود اما او نیز به المپیک توکیو اعزام نمی‌شود. از میان اعضای هیأت اجرایی علی دادگر سرپرست فدراسیون تیراندازی، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، فضل‌الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی که در المپیک نماینده دارند، همزمان با تیم‌های خود راهی بازی‌ها می‌شوند.
طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک هفته اول به المپیک می‌رود و مجید کیهانی، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی، محمد علیپور و مجید شایسته دیگر اعضای هیأت اجرایی دهم مرداد عازم توکیو می‌شوند تا در هفته دوم بازی‌ها حضور داشته باشند.
با توجه به اینکه رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در هفته اول به المپیک می‌روند، پس از بازگشت آنها کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در هشتم مرداد راهی توکیو می‌شود.
 
 
حضور ورزشکاران ایران با لباس رسمی در مراسم بدرقه
 لباس رسمی کاروان ایران در مراسم بدرقه گروه اول المپیکی‌ها رونمایی می‌شود.
مراسم بدرقه کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا دو مرتبه به تعویق افتاد و در نهایت برگزاری آن به فرودگاه منتقل شد. ابتدا قرار بود این مراسم دهم تیر در زیر برج پرچم برگزار شود که یک هفته به تعویق افتاد و محل جدید آن آکادمی ملی المپیک اعلام شد اما پس از اینکه تهران از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت، تصمیم بر این شد که این مراسم 26 تیر در جایگاه CIP فرودگاه امام خمینی برگزار شود.
این مراسم فقط برای گروه اول کاروان است که بزرگترین گروه خواهد بود. با توجه به اینکه امکان رونمایی از لباس کاروان هم وجود نداشت، قرار است ورزشکاران با لباس رسمی کاروان ابتدا در مراسم بدرقه شرکت کنند و بعد از اینکه از زیر قرآن رد شدند، لباس‌های خود را تعویض کنند و آماده سفر به توکیو شوند.
در این مراسم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاونان وزارت ورزش حضور دارند. لباس رسمی ورزشکاران مرد کت و شلوار سرمه‌ای و برای زنان مانتو و شلوار فیروزه‌ای و سفید استفاده شده است.
 
 
ثبت نهایی کاروان ایران در توکیو
کادر سرپرستی کاروان ایران برای حضور در نشست نهایی ثبت نام کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو وارد دهکده ورزشکاران شد تا کار ثبت نام نهایی اعضای کاروان ایران را انجام دهد.
طبق روال بازی‌های آسیایی و المپیک ثبت نام نهایی اعضای کاروان‌های مختلف (DRM) یک هفته قبل از آغاز بازی‌ها و با حضور سرپرست کاروان در محل دهکده بازی‌ها برگزار می‌شود.
به همین منظور نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به همراه فرید فتاحیان، فاطمه موسوی‌زاده، حمید سلامی و مهدی چراغی اعضای کادر سرپرستی عصر روز گذشته وارد توکیو شدند.
 در این نشست ID کارت و کارت شناسایی تک‌تک اعضای کاروان ورزشی ایران از جمله ورزشکاران، کادر فنی، کادر پزشکی، کادر خبری، مسئولان و کادر بررسی نهایی شد و مواردی از قبیل اسکان، تغذیه، استفاده از سالن‌های تمرین، حمل و نقل و سایر موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 


Page Generated in 0.0057 sec