printlogo


کد خبر: 232420تاریخ: 1400/4/23 00:00
بررسی هفته سی‌و‌سوم لیگ یک
چوکا نیامده برگشت؛ سه تیم مدعی صعود

عرشیا برزگر  
 
در پایان هفته سی‌و‌سوم لیگ یک فقط تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده نهایی شد و دو تیم صعودکننده به لیگ برتر یک 90 دقیقه پراضطراب را پیش‌رو خواهند داشت. این‌بار از انتهای جدول شروع کنیم؛ جایی که تیم چوکای تالش برای زنده نگه داشتن امیدهایش فقط باید قشقایی شیراز را  در یک بازی فوق‌العاده حساس در ورزشگاه سردار جنگل رشت شکست می‌داد. شاگردان فرشاد پیوس در حالی که ابتدا توسط پرهام جوادی به گل رسیدند اما در نیمه دوم گل تساوی را روی ضربه لیموچی دریافت کردند. چوکا که با همین نتیجه هم سقوط می‌کرد فشار حملاتش را روی دروازه شیرازی‌ها زیاد کرد. آنها چیزی برای از دست دادن نداشتند و بی‌محابا روی دروازه میهمان‌شان حمله می‌کردند که روی ضدحمله بازیکنان قشقایی غافلگیر شدند و روی ضربه محمد خادمی گل دوم را هم دریافت کردند. چوکا بعد از گل‌ریحان و نود ارومیه سومین تیم سقوط‌کننده شد تا خیال بقیه تیم‌های پایین جدول برای روز پایانی لیگ راحت شود. از همین سه تیم سقوط‌کننده فقط بازی گل‌ریحان اهمیت زیادی برای تیم‌های صعودکننده خواهد داشت، چون دو تیم نود ارومیه و چوکا به‌ترتیب با خیبر خرم‌آباد و آرمان‌گهر بازی دارند که بعید هم نیست مقابل حریفان‌شان حاضر نشوند. به هر حال مشکلات مالی و کرونا می‌تواند دلیلی باشد برای برگزار نشدن بازی‌هایی که نتیجه‌اش تأثیری در سرنوشت خودشان و سایر تیم‌ها ندارد.اما در بالای جدول همانطور که پیش از این گفته بودیم مهم‌ترین بازی را در شیراز شاهد خواهیم بود. تیم فجرسپاسی در مصاف با شاهین بوشهر نیمه اول را با برتری یک بر صفر و روی شوت کردستانی که با برخورد به مدافع شاهین تغییر جهت داد و وارد دروازه شد به رختکن رفت. در شروع نیمه دوم باز هم این فجری‌ها بودند که به گل رسیدند. میلاد احمدی با فرار از عمق دروازه میهمان را باز کرد. شاهینی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند نظم تیمی‌شان را هم از دست داده بودند. همزمان با 10 نفره شدن شاهین در دقیقه 90، فجری‌ها گل سوم را هم روی شوت هادی حبیبی‌نژاد زدند. فجر 57 امتیازی شد و حالا در روز پایانی باید در کرج به مصاف گل‌ریحان برود.
در کرمان هم یک بازی فوق‌العاده حساس همزمان با بقیه بازی‌ها در حال جریان بود. تیم هوادار که هفه گذشته در خانه مغلوب شاهین شده بود خیلی خوب می‌دانست اگر مساوی هم کنند شانس زیادی را برای لیگ برتری شدن از دست می‌دهند. از آن طرف فرهاد کاظمی هم با مس کرمان هوادارانش را امیدوار به صعود کرده بود. محمد چهارمحالی در دقیقه 34 دروازه مس را باز کرد و در شروع نیمه دوم هم سجاد دانایی به گل دوم دست پیدا کرد. کرمانی‌ها که باورشان نمی‌شد با دو گل از میهمان‌شان عقب بیفتند در دقیقه 64 توسط صفیا اختلاف را به یک گل رساندند. البته روی این گل کادر فنی هوادار بشدت معترض بودند که قبل از آن خطایی صورت گرفته است. اما این پایان کار نبود و عرفان پورافراز در دقیقه 70 گل سوم و تیر خلاص را زد تا هوادار باز هم یکی از مدعیان اصلی صعود باقی بماند.
بادران دیگر تیم مدعی هم برای پیروزی کار سختی نداشت. آنها با گل دقیقه 15 ایمان غلامی مقابل رایکا برنده به رختکن رفتند. در دقیقه 60 گل دوم را احسان پیرهادی زد اما پنج دقیقه بعد مهرداد قاسمی‌نژاد یک گل برای رایکا زد. اما در دقیقه 90 وقتی تیم بابلی 10 نفره شد یاسر فیضی گل سوم را زد.
حالا با این سه پیروزی، تیم‌های مدعی مشخص شدند. فجرسپاسی، هوادار و بادران 57 امتیازی شده‌اند، با این تفاوت که تفاضل گل‌شان به‌ترتیب 17، 15 و 12 است. همین کار را برای بادران در شرایط تساوی سخت و صعودشان را غیرممکن می‌کند. فجر را که گفتیم در روز آخر باید با گل‌ریحان در کرج بازی کند، هوادار از شهرداری آستارا پذیرایی می‌کند و بادران باید در انزلی رودرروی ملوان قرار بگیرد. شاید در میان سه تیم مدعی سخت‌ترین بازی را همین بادران پیش‌رو خواهد داشت.
در دیگر بازی‌ها تیم خیبر خرم‌آباد با کادر فنی جدیدش در حالی که در نیمه اول با دو گل از میزبانش خوشه‌طلایی پیش بود، اما در نهایت به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. نود ارومیه هم که هفته گذشته سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده بود در خانه با یک گل به استقلال خوزستان باخت. استقلال ملاثانی هم در خانه به تساوی 3 بر 3 مقابل آرمان‌گهر رضایت داد. شهرداری آستارا هم بعد از هفته‌ها یک پیروزی پرگل به دست آورد و شش گل به گل‌ریحان زد. آنها خوش‌شانس بودند که در نیم‌فصل اول صدرنشینی را به دست آورده بودند، شاید در غیر این صورت یکی از گزینه‌های اصلی سقوط می‌شدند. پارس‌جنوبی هم در خانه با نتیجه 2 بر یک ملوان را از پیش‌رو برداشت. نتیجه این بازی تأثیری در سرنوشت‌شان نداشت.
 
نود ارومیه صفر ....................... استقلال خوزستان یک
خوشه‌طلایی ساوه 2 .......................... خیبر خرم‌آباد 2
استقلال ملاثانی 3 ..................................  آرمان‌گهر 3
بادران تهران 3 ................................. رایکای بابل یک
چوکای تالش یک ............................... قشقایی شیراز 2
پارس‌جنوبی جم 2 ..................................... ملوان یک
فجرسپاسی 3 ............... شاهین شهرداری بوشهر صفر
شهرداری آستارا 6 ....................... گل‌ریحان البرز صفر
مس کرمان یک ............................................ هوادار 3
 

Page Generated in 0.0059 sec