printlogo


کد خبر: 232419تاریخ: 1400/4/23 00:00
کرمانی‌مقدم: در بادران می‌ماندیم، قطعاً تیم زودتر صعود می‌کرد
در جام حذفی با خیبر به شگفتی‌سازی فکر می‌کنیم

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
مرتضی کرمانی‌مقدم و محسن عاشوری دو بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی که در چند تیم لیگ برتری و لیگ یکی سابقه مربیگری و در لیگ یک هم کارنامه خوبی داشتند، توسط مدیرعامل خیبر خرم‌آباد برای کادر فنی و هدایت این تیم ریشه‌دار انتخاب شدند. به بهانه این انتخاب و البته کناره‌گیری از بادران، با وجود آنکه تیم تهرانی در آن مقطع جزو کاندیداهای اصلی صعود بود، گپ و گفتی با مرتضی کرمانی‌مقدم داشتیم که ماحصل آن را      می‌خوانید.
چطور شد به تیم خیبر رفتید؟
 خیبر تیمی خوب و با قدمت بالایی در فوتبال ایران است که همه فوتبال‌دوستان هم به‌خوبی از این مسأله خبر و به آن آگاهی دارند. مدیرعامل این تیم فردی فوتبالی و بسیار علاقه‌مند به تیم خیبر است و واقعاً دوست دارد تیم شهرش را به لیگ برتر رهنمون سازد. از همین‌رو ملاقاتی با محسن عاشوری داشت و پس از توافق در همه زمینه‌ها، ما هم مسئولیت فنی تیم خیبر را قبول کردیم.
به تیم تحت هدایت قبلی‌تان بپردازیم. چرا مالک بادران در حالی که این تیم با هدایت عاشوری و شما جزو شانس‌های اصلی صعود بود تصمیم به تغییر کادر فنی گرفت و به‌جای عاشوری از امید روانخواه استفاده کرد؟
 بعد از اینکه تیم بادران در اولین بازی‌اش مقابل استقلال خوزستان باخته بود، مالک بادران ما را به این تیم آورد. به همین دلیل ما در تمرینات بدنسازی و سایر موارد آماده‌سازی این تیم حضور نداشتیم با این وجود خوب کار کردیم و در نیم‌فصل با بازیکنانی که به بادران آوردیم، نتایج خیلی خوبی با این تیم کسب کردیم و تیم تا زمانی که ما در رأس کادر فنی‌اش حضور داشتیم، جزو تیم‌های اول و دوم بود و جزو کاندیداهای اصلی صعود محسوب می‌شد. به همین دلیل واقعاً متعجب شدیم چرا مالک بادران تصمیم به تغییر گرفت. ما در شرایطی کنار رفتیم که ۷ بازی باقی مانده بود و به‌جز بازی‌مان با مس کرمان بقیه دیدارهای‌مان نرمال و نسبتاً راحت محسوب می‌شدند. شک نداشته باشید اگر ما می‌ماندیم کار صعود بادران به دو هفته پایانی کشیده نمی‌شد و چند هفته مانده به پایان مسابقات، صددرصد بادران به لیگ برتر صعود کرده بود.
با این وجود حتماً از مالک بادران کدورت و ناراحتی دارید؟
 به هر حال دنیای حرفه‌ای است و بادران هم تیمی خصوصی بود که مالکش چنین تصمیمی گرفت. وجدان‌مان هم راحت است که برای بادران با تمام وجود کار کردیم و بهترین نتایج را کسب و این تیم را به‌عنوان مدعی اصلی صعود تحویل دادیم. در واقع با تمام وجود تا زمانی که حضور داشتیم بهترین نتایج را برای بادران کسب کردیم.
روانخواه قبل از حضورش به‌جای شما از محسن عاشوری به‌رسم کسوت اجازه مربیگری گرفت؟
 روانخواه مربی خوب و جوانی است که آرزو داریم در تیمش موفق باشد و ان‌شاءالله در هفته آخر هم نتیجه لازم را کسب کرده و بادران را به لیگ برتر بیاورد. روانخواه هم قبل از حضورش در بادران به محسن عاشوری زنگ زد و از او رخصت گرفت و آقامحسن هم برای او در تیم جدیدش آرزوی موفقیت کرد. باور کنید این حرفی که می‌زنم از صمیم قلب است و واقعاً دوست داریم بادران صعود کند و در هفته آخر هم نتیجه لازم را به دست بیاورد.
بازخورد حضورتان در خیبر در بین هواداران لرستانی بخصوص خرم‌آبادی چگونه بوده؟
 خرم‌آباد مردمی بافرهنگ و علاقه‌مند به فوتبال دارد که واقعاً تیم‌شان را از ته دل دوست دارند و از زمانی که آقامحسن و کادر جدید انتخاب شدند، سیل تبریک به سوی ما سرازیر شده است که لازم می‌دانم از طرف خودم و سرمربی تیم از همه هواداران تیم و مردم خوب و نجیب و فوتبال‌دوست خرم‌آباد تشکرکنم.
علی کریمی هم با مالک خیبر ارتباط خیلی دوستانه‌ای دارد. ممکن است کریمی هم به‌گونه‌ای در زمینه انتخاب عاشوری و کادرش توصیه‌ای به مالک خیبر داشته باشد؟
 علی کریمی با آقای عبدی دوست است و به ایشان مشاوره می‌دهد. علی کریمی هم از محسن عاشوری شناخت کافی و کاملی  دارد و قبلاً آقامحسن در پرسپولیس مربی او بوده، به همین دلیل ممکن است مدیرعامل خیبر از علی کریمی هم در زمینه حضور کادر جدید مشاوره گرفته باشد.
مالک باشگاه خیبر از کادر جدید برای حضور در لیگ برتر تضمین و قولی گرفته است؟
 بالاخره هر مدیری که مربی جدیدی به تیمش می‌آورد حتماً از او انتظاراتی دارد، به همین دلیل ما هم به‌خوبی به این نکته واقف هستیم اما محسن عاشوری از آن دست مربیانی است که با وجود کار فنی بسیار خوب که آن را در عمل هم نشان داده، قولی به کسی نمی‌دهد اما با تمام وجود برای تیم کار می‌کند و کم نمی‌گذارد. از سوی دیگر قطعاً با کارنامه موفقی که محسن عاشوری و کادرش در لیگ برتر و لیگ یک داشته و چند تیم را به لیگ برتر آورده‌ایم قطعاً می‌توانیم باز هم در ادامه راه برای خیبر هم بهترین نتایج را کسب کرده و تلاش می‌کنیم بزرگترین خواسته مردم فوتبال‌دوست خرم‌آباد را فراهم سازیم.
کادر فنی تیم‌تان را چه مربیانی تشکیل داده‌اند؟
 سرمربی تیم محسن عاشوری و من و امید خورج به‌عنوان مربی همچنین حناچی به‌عنوان مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌ها هم از همان کادر قبلی تیم خیبر با ما همکاری خواهند کرد.
در خصوص بازی خیبر مقابل خوشه‌طلایی که اولین تجربه حضورتان در این تیم بود، چه نظری دارید؟
 در بازی مقابل خوشه‌طلایی به نتیجه تساوی 2 بر 2 رسیدیم. از بازیکنان تیم راضی بودیم چون آنها بازی خوبی ارائه دادند. در فاز نتیجه هم از تیم خوشه‌طلایی با دو گل پیش بودیم اما با جنجال و سروصدای سرمربی تیم خوشه‌طلایی و پنالتی الکی که داور برای تیم خوشه‌طلایی گرفت، بازی در نهایت به تساوی رسید.
هفته آخر هم با نود ارومیه بازی دارید!
 بله، با نود ارومیه بازی داریم در حالی که نمی‌دانیم آنها اصلاً برای بازی با ما می‌آیند و حاضر به مسابقه می‌شوند یا خیر.
در جام حذفی هم خیبر هنوز حضور دارد و باید به مصاف ملوان در انزلی بروید. واقعاً در انزلی قادر به حذف ملوان و در مجموع توان شگفتی‌سازی در جام حذفی را دارید و پیش از بازی‌تان با ملوان برای پژمان و مازیار کری نمی‌خوانید؟
 برای مدیرعامل خیبر و ما، جام حذفی و نتیجه‌گیری در آن خیلی مهم است و روی آن حساب کرده‌ایم و قطعاً به شگفتی‌سازی در جام حذفی هم فکر کرده‌ایم؛ جامی که جام شگفتی‌هاست. برای مازیار و پژمان هم هیچ کری نمی‌خوانیم چون با هر دو دوست هستیم؛ دو شخصی که با آنها دوستی قدیمی داریم. با تمام وجود به انزلی می‌رویم تا در بازی مقابل ملوان بهترین نمایش را ارائه و ان‌شاءالله با شکست این تیم به دور بعدی صعود کنیم.

Page Generated in 0.0058 sec