printlogo


کد خبر: 232415تاریخ: 1400/4/23 00:00
به ناامیدی مهر باطل بزن
روز داوری فرهاد!

سامان موحدی راد
 
بعد از شکست در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در اولین دربی قرن، بی‌شک رقابت‌های لیگ برای استقلال به عنوان رقابتی که آنها را به جامی در لیگ برتر می‌رساند، به پایان رسید. آن دیدار آخرین فرصتی بود که فرهاد مجیدی و تیمش برای رسیدن به پرسپولیس، کم کردن فاصله‌شان و انداختن نیم‌نگاهی به جام قهرمانی داشتند اما آن فرصت از دست رفت و اگرچه استقلال فرهاد بعد از آن کاملاً روی دور برد بود اما تلاش‌شان تنها در درجه اول برای رسیدن به سهمیه بود و در مرحله بعد تلاشی بود برای حفظ کردن شرایط تیمی‌شان برای رقابت در جام‌های دیگر.
یکی از مهم‌ترین بخت‌های استقلال و فرهاد مجیدی برای رسیدن به جام هم رقابت‌های جام حذفی است. جایی که استقلالی‌های به حریف سنتی‌شان در آن رسیده‌اند و حالا همه شرایط برای احیای استقلال و فرهاد مجیدی فراهم است. اگرچه یک دوره دیگر رقابت‌های لیگ برتر برای استقلالی‌ها بدون جام در حال سر آمدن است اما آنها می‌توانند با پیروزی برابر پرسپولیس در دربی جام حذفی هم انتقام شکست اول فصل را بگیرند و هم فصل را با پیروزی برابر حریف سنتی به پایان ببرند. ضمن اینکه پیروزی در این دیدار احتمالاً شانس آنها را برای رسیدن به قهرمانی در جام حذفی بالاتر می‌برد. البته این شرایط برای استقلال و فرهاد مجیدی در سال گذشته هم رخ داد. آنجا هم فرهاد مجیدی از میانه فصل به استقلال آمد و بعد از از دست رفتن فرصت آنها برای رسیدن به جام قهرمانی در لیگ، در جام حذفی به پرسپولیس خوردند و با شکست این تیم می‌توانستند در آستانه قهرمانی قرار بگیرند اما حواشی همیشگی استقلال و البته بی‌تجربگی فرهاد مجیدی دامن این تیم را گرفت تا بلافاصله بعد از پیروزی در دربی حذفی استقلال دستخوش بحران‌هایی شود.
حالا اما فرهاد مجیدی به نظر می‌رسد باتجربه‌تر شده و با همه سختی‌ها و حواشی‌ای که تیم مدیریتی برای او و تیمش ایجاد کرده کنار آمده و قصد جا زدن ندارد. کما اینکه تیم فنی او در بازی با سایپا تنها از او و صالح مصطفوی تشکیل شده بود و با همه این ناملایمات او در تیم مانده تا این‌بار به همه آنهایی که از بیرون بر استقلال تحمیل شده‌اند، بفهماند که استقلال جای استقلالی‌هاست. به هر حال همه چیز برای فرهاد مجیدی و تیمش آماده است که مهر باطلی بر یکی دیگر از پایان فصل‌های ناامیدکننده استقلال بزند و فصل را با شکست پرسپولیس و جام قهرمانی حذفی به پایان برساند. قطعاً این پیروزی و این جام می‌تواند جایگاه فرهاد را به عنوان یک مربی قابل اعتماد در استقلال محکم‌تر کند.

Page Generated in 0.0058 sec