printlogo


کد خبر: 232413تاریخ: 1400/4/23 00:00
باختن هولناک است

 فرشاد کاس نژاد
 
دربی تهران برای استقلال و پرسپولیس پرهیجان‌ترین بازی سال است. استقلال باید از تنها مسیر باقی‌مانده برای رسیدن به یک جام استفاده کند و پرسپولیس اگرچه دو مسیر برای دو جام در این فصل دارد اما هیچ‌کدام را فدای دیگری نمی‌کند.
درباره دربی جام حذفی پیش‌بینی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. هر دو تیم عطش بسیار برای پیروزی دارند و می‌دانند که اگرچه نزدیک پایان فصل هستند اما هیچ جامی برای‌شان تضمین نشده است.
حتی پرسپولیس که بر صدر جدول لیگ برتر نشسته است، با توجه به فاصله دو امتیازی با سپاهان، می‌داند که کوچک‌ترین لغزش در لیگ سپاهان را به جام می‌رساند. بنابراین برای پرسپولیس جام حذفی اهمیتی بزرگ دارد و گذر از استقلال فارغ از کری‌های هواداری، مسیر یک جام است.
برای استقلال از دست رفتن جام حذفی پرماجرا خواهد بود. فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال در اوج اختلافات هستند و پیروزی در دربی حذفی برای فرهاد از هر بازی دیگری مهم‌تر است تا در جدلش با باشگاه کم نیاورد و البته موقعیتش را در جمع‌های هواداری حفظ کند. فرهاد مجیدی تا امروز جایگاه قابل و محترمی نزد هواداران دارد و موفقیت در جام حذفی به ارتقای این جایگاه کمک خواهد کرد تا او برای فصل بعد موقعیتی بهتر در استقلال داشته باشد.
پرسپولیس در سال‌های آخر جام پشت جام برده است. یحیی گل‌محمدی این مسیر را عالی ادامه داد و پرسپولیس را موفق و مسلط پیش برد تا کمتر کسی یاد برانکو ایوانکوویچ بیفتد.
نتیجه دربی حذفی و موفقیت در جام حذفی در کنار قهرمانی در لیگ، می‌تواند یحیی گل‌محمدی را در اوج حفظ کند، در موقعیتی دست‌نیافتنی برای سایر مربیان ایرانی در موقعیت امروز.
دربی تهران چه حیف که با توجه به شیوع کرونا در ایران بدون تماشاگر است اما نفس تماشاگران هر لحظه همراه تیم‌شان خواهد بود و واکنش‌های مجازی آنها می‌تواند پر از بحث و جدل باشد. فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی داغ‌ترین رویارویی فصل را خواهند داشت و این کار هر دو مربی را سخت می‌کند. آنها می‌دانند که نتیجه دربی حذفی چقدر واکنش‌برانگیز است.
آسان نیست که تیم بازنده به آسانی از فشار نتیجه بد بیرون بیاید و به لیگ برتر برگردد. از این منظر باختن در این بازی هولناک است.

Page Generated in 0.0056 sec