printlogo


کد خبر: 232410تاریخ: 1400/4/23 00:00
مرور 5 تقابل حسینی با پرسپولیس
گلزن و پنالتی‌گیر

تنها خاطره خوب حسین حسینی از بازی با پرسپولیس، به دربی جام حذفی مربوط می‌شود. خاطره‌ای که حسینی، می‌خواهد آن را تکرار کند.
دوری چند هفته‌ای رشید مظاهری از ترکیب استقلال، به حسین حسینی فرصت احیا داد و او هم به بهترین شکل، از این فرصت استفاده کرد. حسینی که مقطعی از فصل نمایش‌های ضعیفی داشت و مقصر اصلی بعضی از گل‌های خورده استقلال بود، در 6 بازی اخیر فقط یک گل خورده و توانسته نمایش‌هایی قابل قبول داشته باشد. استقلال هم 5 بازی از این 6 بازی را برده و در همه این پیروزی‌ها، رد پای حسینی دیده می‌شود. بخصوص مقابل پدیده که واکنش‌های او، به استقلال فرصت رسیدن به پیروزی را داد. حالا حسینی، جایگاه ثابتش برای دربی جام حذفی را هم رزرو کرده است. مسابقه با تیمی که معمولاً برای او خاطرات خوشی نداشته اما در جام حذفی، توانسته مقابل آنها بدرخشد.
 
شکست و سقوط
اولین و تنها تقابل حسینی با پیراهنی غیر از استقلال مقابل پرسپولیس، لیگ پانزدهم بود. زمانی که حسینی در ملوان بازی می‌کرد و پرسپولیسی‌ها در کورس قهرمانی بودند. ملوان برای فرار از سقوط نیازمند امتیاز گرفتن از این مسابقه بود. نیمه اول حسینی با خطا روی طارمی به پرسپولیس پنالتی داد و این تیم را جلو انداخت. ملوان خیلی زود به بازی برگشت اما کامیابی‌نیا دقیقه 94 گل پیروزی سرخ‌پوشان را زد. گلی که باز هم حسینی با دفع ناقص توپ، یکی از مقصران آن محسوب می‌شد. ملوان در پایان آن فصل، به لیگ یک سقوط کرد.
 
گل به خودی
دو حضور اول حسینی در دربی تهران، با شکست به پایان رسید. در لیگ هفدهم او بازی رفت دروازه‌بان استقلال مقابل پرسپولیس بود. بازی که تیم برانکو با تک گل علیپور از روی نقطه پنالتی برنده شد. حسینی در آن مسابقه، نقشی روی شکست استقلال نداشت و فقط یک بار از روی نقطه پنالتی گل خورد. بازی رفت لیگ بیستم اما، او نقش اول را در شکست تیمش بازی کرد. پرسپولیس و استقلال، تا دقیقه 81 بدون گل مساوی بودند تا اینکه مهدی عبدی از زاویه بسته تلاش کرد به استقلال گل بزند. واکنش نه‌چندان خوب حسینی باعث شد تا نتواند توپ را دفع کند. ضربه عبدی به تیر خورد و در برگشت با برخورد به حسینی وارد دروازه استقلال شد. پرسپولیس با همان گل توانست برنده دربی شود. 
(این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال ۳۶۰ منتشر شده)
 
مساوی پرحاشیه
اولین امتیاز حسینی مقابل پرسپولیس در بازی برگشت فصل پیش به دست آمد. بازی که استقلالی‌ها دو بار فرصت پیروزی داشتند و آن را از دست دادند. استقلال نیمه اول با گل مطهری جلو افتاد و علیپور بازی را مساوی کرد. نیمه دوم، باز هم مطهری گل زد و استقلالی‌ها تا دقیقه 89 برنده مسابقه بودند. بشار رسن روی ریباند شوت استوکس توانست گل مساوی را بزند. دفع نامطمئن حسینی روی شوت استوکس باعث شد پس از دربی با انتقادهای زیادی مواجه شود.
 
نقش اول
حسینی مقابل پرسپولیس کلین شیت یا پیروزی در نود دقیقه نداشته، با این حال یک بار توانسته نقش اول تیمش مقابل سرخ‌پوشان باشد. آخرین بازی حسینی مقابل پرسپولیس به جام حذفی فصل پیش مربوط می‌شود. در آن مسابقه پرسپولیس دو بار توسط رسن و علیپور دروازه حسینی را باز کرد و بازی در نود دقیقه، 2-2 مساوی شد. حسینی روی هیچ‌کدام از گل‌های پرسپولیس مقصر نبود. در عوض، زمانی که بازی به پنالتی کشیده شد او با مهار ضربه اول پرسپولیس توسط نوراللهی توانست مسیر مسابقه را تغییر دهد. پرسپولیسی‌ها یک ضربه دیگر را هم توسط اوساگونا از دست دادند که این بار هم حسینی مسیر توپ را درست تشخیص داده بود. استقلال با پیروزی در ضربات پنالتی توانست به فینال جام حذفی برسد. حالا پس از یک سال حسینی باز هم فرصت دارد تا در جام حدفی خاطره‌ای خوب مقابل پرسپولیس به دست آورد. شاید این بار، اولین کلین شیت یا پیروزی در جریان مسابقه منتظر او باشد.

Page Generated in 0.0052 sec