printlogo


کد خبر: 232394تاریخ: 1400/4/23 00:00
لغو مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا
یورش کرونا به قاره کهن

رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی آسیا که قرار بود به میزبانی تایلند برگزار شود، برای دومین سال پیاپی لغو شد. بنا بر اعلام فدراسیون دوچرخه‌سواری، کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای به تمامی فدراسیون‌های قاره آسیا اعلام کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور تایلند و بنا به درخواست فدراسیون دوچرخه سواری این کشور، رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ جاده لغو شد. این برای دومین بار است که کرونا مسابقات قهرمانی آسیا در دوچرخه سواری را لغو می‌کند. این در حالی است که در کشورهای اروپایی تمامی مسابقات در حال برگزاری است و حتی رقابت‌های توردو فرانس در فرانسه برگزار شد اما آسیا همچنان درگیر حمله بی‌رحمانه کرونا است.
شاید این هم از گرفتاری‌های زندگی در جهان سوم است که باید در هر کاری از جهان اول عقب بماند. لغو این مسابقات برای دومین سال پیاپی ضربه سنگینی را به این ورزش می‌زند و بسیاری از استعدادهای این رشته از بین می‌روند. به همین دلیل نیاز است که این موضوع از سوی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا بسیار جدی‌تر دنبال شود.
تقریباً اروپا بی‌خیال از ماجرای کرونا به دنبال برگزاری مسابقات است؛ البته نه فقط برگزاری مسابقات بلکه به دنبال راه دادن تماشاگران به ورزشگاه هم هست. مثل مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که تماشاگران بیخ تا بیخ در ورزشگاه نشستند و یا رقابت‌های لیگ باشگاهی در اروپا که مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه صادر شده اما در آسیا هر روز یک داستان جدید به راه می‌افتد. از کرونای جهش یافته تا رسیدن به دلتا کرونا و حالا مشخص نیست که این وضعیت تا کجا ادامه پیدا می‌کند. رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ در بخش جاده از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۳ آگوست برگزار می‌شود اما تایلند به عنوان کشور توریست پذیر قوانین بسیار سختی را اتخاذ کرده و همین باعث شده تا مسابقات با مشکلات زیادی روبه‌رو شود. تایلند به عنوان کشور میزبان اعلام کرده بود، تمامی شرکت کنندگان باید به مدت ۱۴ روز پیش از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در این کشور قرنطینه شوند. باتوجه به عدم پذیرش کشورهای شرکت کننده، میزبان این رقابت‌ها را لغو کرد. کمیته بین‌المللی المپیک در حال برگزاری این بازی‌ها در کشور ژاپن است و هرگز هم چنین تمهیداتی را در نظر نگرفتند اما تایلندی‌ها به بهانه ترس ویروس دلتای کرونا اعلام کردند بدون قرنطینه مسابقات را میزبانی نمی‌کند.
قرار است که زمان و مکان جدیدی برای مسابقات قهرمانی آسیا تعیین شود اما هیچ اطلاع دیگری از آن در دست نیست که آیا میزبانی دوباره به تایلند می‌رسد و یا به کشور دیگری منتقل می‌شود اما قرار است که به همین زودی و در جلسه روز یکشنبه که به صورت وبینار با حضور اعضای هیأت رئیسه کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برگزار می‌شود، تکلیف زمان و مکان قهرمانی آسیا مشخص شود.
 

Page Generated in 0.0053 sec