printlogo


کد خبر: 232393تاریخ: 1400/4/23 00:00
پاکدل؛ رئیس فدراسیونی که فقط گزارش می‌دهد
استفاده رسانه‌ای از کار انجام نشده!

رئیس فدراسیون هندبال همچنان مشغول صحبت است. مدام درباره کارهایی که نمی‌کند و به سرانجام نمی‌رساند توضیح می‌دهد و مثنوی هفتاد من پر می‌کند. مصداق بارز آن هم همین ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی که بیش از یک سال است به طول انجامیده اما رئیس فدراسیون همچنان تنها کاری که درباره آن می‌کند گزارش دادن است. انگار مرئوسی به رئیس بالادستش! با این تفاوت که در ادارات برای کار انجام شده گزارش می‌دهند نه برای کاری که حتی یک قدم هم پیش نرفته و سرمربی تیم ملی همچنان نامشخص است.
حالا هم وقتی در مجمع عمومی این فدراسیون چیزی برای عرضه ندارد، تصویب صورت مالی و استفاده از نام برانکو را دستمایه صحبت‌هایش کرده است.
علیرضا پاکدل در مجمع عمومی فدراسیون هندبال از همان ابتدا طوری صحبت‌هایش را آغاز کرد که انگار همه مشکلات و موانع را برطرف کرده است: «امیدوارم طی چند سال حضورم، انتظارات جامعه هندبال برآورده شده باشد. در حوزه مالی یک خبر خوب دارم و بعد از سال‌ها که به دلیل مشکلات متعدد مالی حسابرسی مشروط بود، حسابرسی فدراسیون برای اولین بار در تاریخ هندبال مطلوب شد.»
رئیس فدراسیون هندبال در ادامه به موضوع اصلی یک سال اخیر هندبال ایران رسید و باز هم همان حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد و کرونا و مسائل دیگر را وسیله توجیه عدم موفقیت خود عنوان کرد: «وعده داده بودیم هفته گذشته در مورد سرمربی صحبت کنیم. از سال گذشته و یک سال و سه ماه پیگیر مربی خارجی هستیم و دنبال مربی باکیفیت بودیم. تعداد زیادی مربی دو و سه معرفی‌شد ولی هدف ما مربیان بزرگ بود و مذاکرات زیادی انجام دادیم. پاندمی کرونا در این مسیر ما را آزار داد. تا استخدام پیش رفتیم ولی این موضوع مانع از جمع‌بندی نهایی شد.»
وی در ادامه توضیح داد که چرا فدراسیون با گزینه‌های مورد نظر خود برای هدایت تیم ملی به توافق نهایی نرسیده است. پاکدل گفت: «دیوید دیویس کامارا، با باشگاهی قرار داد داشت و نخواست باشگاه خود را کنار بگذارد و گفت مربیان بزرگ اولویت خود را باشگاه‌های بزرگ قرار می‌دهند و منتفی شد. زلاتکو بابیچ گزینه دیگری بود. وی گفت قرارداد دو ساله با باشگاه دارد بعد از چند ماه گفت می‌توانم قراردادم را با باشگاه یکساله کنم. وی با باشگاهش مذاکره کرد و بعداً اعلام کرد باشگاهش قبول نکرده و حضورش منتفی شد‌.»
پاکدل که در ماجرای انتخاب سرمربی آن هم پس از حدود 15 ماه چیزی نداشت، پای برانکو و چلنگر را به مجمع هندبال باز کرد! اتفاق عجیبی که شاید بتواند تبدیل به تیتر خبر و صحبت‌های او شود و تنها برد خبری داشته باشد: «اسلاوکو تا اواخر گزینه ما بود. از برانکو و چلنگر هم کمک گرفتیم، وی سرمربی کرواسی بود گفت به شرطی می‌آیم که باشگاهم را داشته باشم و ۵ اردو در خارج از کشور برگزار می‌کنم اما این شرایط در موقعیتی که ما در ایران میزبان هستیم منطقی نبود.»
او در ادامه باز هم چندین اسم دیگر را هم ردیف کرد و برای هرکدام یک دلیل برای عدم توافق داشت: «ولادیمیر سولا، مدال طلای المپیک و جهان را دارد و سابقه زیاد مربیگری در کرواسی دارد و هنوز مذاکرات ادامه دارد. میشل بیگلر قرار بود سه شنبه گذشته وارد ایران شود. شنبه ۱۵ صفحه برنامه فرستاد ولی به فاصله ۱۰ ساعت به دلیل قرمز شدن وضعیت قرمز امتناع کرد. خواهم گفت چه کسی در مسیر آمدن این مربی شیطنت کرد.»
شاید باورتان نشود اما رئیس فدراسیون هندبال معتقد است پس از گذشت یک سال و اندی هنوز زمان را از دست نداده است: «در راه استخدام مربی خارجی قصوری نداشتیم و تلاش کردیم و با دو مربی در حال مذاکره هستیم. زمان را از دست ندادیم.»

Page Generated in 0.0055 sec