printlogo


کد خبر: 232392تاریخ: 1400/4/23 00:00
علی‌نژاد: سرپرستی دادگر منع قانونی ندارد

مهدی علی‌نژاد تأکید دارد که در اساسنامه و همچنین آیین‌نامه انتخاباتی، سرپرستی دادگر منع قانونی ندارد.
مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع فدراسیون هندبال درباره برخی از اتفاق‌های روز ورزش توضیحاتی را می‌دهد. یکی از این موضوعات که خیلی هم داغ است، سرپرستی دادگر در فدراسیون تیراندازی است. علی‌نژاد در این رابطه می‌گوید: «سرپرستی فردی که رئیس فدراسیون بوده، منع قانونی ندارد. ما هم این حرف را نزده‌ایم.»
او با این توضیح در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط دادگر باید از انتخابات فدراسیون انصراف دهد، می‌گوید: «نه به هیچ وجه نباید از کاندیداتوری هم استعفا دهند. در اساسنامه و آیین‌نامه هیچ منع قانونی وجود ندارد. با توجه به شرایط المپیک و اینکه تیراندازی ۶ سهمیه المپیک دارد، کار عاقلانه‌ای نیست که ما چند روز به المپیک تزلزلی در حوزه مدیریتی یک فدراسیون ایجاد کنیم. از شما هم خواهشم این است از این اقدام حمایت کنید چون در جهت منافع ورزش ایران است.»
علی نژاد درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و حواشی که به وجود آمده، می‌گوید: «بعد از المپیک باید ببینیم شرایط چگونه خواهد شد. اساساً انتخابات سه فدراسیون اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی بعد از المپیک انجام می‌شود. البته امروز به احتمال قوی اساسنامه جدید توسط وزیر ابلاغ می‌شود و به احتمال زیاد این سه فدراسیون براساس آن اساسنامه انتخابات‌شان برگزار شود. شرایط آن اساسنامه با این اساسنامه متفاوت است و در نتیجه پیش‌بینی این است که نیاز به تجدید ثبت نام برای این فدراسیون‌ها باشد.»
او در پاسخ به این سؤال که واریزی وزارت به فدراسیون‌ها چقدر است، ادامه می‌دهد: «ظرف امروز یا فردا ان‌شاءالله پرداختی قابل توجهی را به فدراسیون‌ها خواهیم داشت. متوسط بالاتر از ۴۰ درصد است اما زیر ۴۰ درصد نخواهیم داشت. برخی فدراسیون‌ها اعداد بالاتر از اینها (بالای ۵۰ درصد) خواهد گرفت.»

Page Generated in 0.0052 sec