printlogo


کد خبر: 232389تاریخ: 1400/4/23 00:00
خبر

بودجه پرداختی به فدراسیون‌ها به ۴۰ درصد می‌رسد
بخشی دیگر از بودجه وزارت ورزش به فدراسیون‌های ورزشی قرار است ظرف دو روز آینده واریز شود. مهدی علی‌نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش اعلام‌ کرد که قرار است در دو روز آینده بخش دیگری از بودجه وزارت ورزش به فدراسیون‌ها واریز شود. با این مبلغ مجموع پرداختی بودجه واریزی به فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد می‌رسد.
 
 
برگزاری جایزه بزرگ دوی ۱۰۰ متر زنان
آزمون بزرگ برای فرزانه فصیحی 
فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد برای حضور همه جانبه و هرچه بهتر فرزانه فصیحی در بازی‌های المپیک توکیو رقابت جایزه بزرگ در ماده ۱۰۰متر زنان برگزار کند. با توجه به حضور فرزانه فصیحی، دونده سرعتی ایران در بازی‌های المپیک توکیو، فدراسیون دوومیدانی در نظر دارد یک رقابت جایزه بزرگ در ماده ۱۰۰ متر بخش زنان در تاریخ جمعه، ۲۵ تیر به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار کند. گفتنی است فدراسیون دوومیدانی برای شرکت در این رقابت از نفرات برتر ماده ۱۰۰ متر دعوت می‌کند. پیش از این قرار بود مرحله اول مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور در بخش زنان در تاریخ ۲۹ و ۳۰ تیر برگزار شود اما این رقابت‌ها به دوم و سوم مرداد موکول شد. با توجه به اینکه تیم دوومیدانی ایران دوم مرداد به المپیک اعزام می‌شود، امکان حضور فصیحی در مرحله اول لیگ وجود ندارد. از این رو جایزه بزرگی در ماده ۱۰۰ متر زنان برگزار می‌شود تا فصیحی قبل از بازی‌های توکیو خود را محک بزند.
 
 
آغاز انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC
رقابت معروف با گسول و 28 نفر دیگر
پس از افتتاح دهکده ورزشکاران المپیک توکیو، رأی‌گیری برای انتخاب اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک از روز گذشته ۱۳ جولای (۲۲ تیر) آغاز شد و ۳ آگوست ( 13 مرداد) نیز به پایان می‌رسد و یک روز بعد هم نتایج اعلام می‌شود.
۳۰ ورزشکار برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران کاندیدا هستند که سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال نیز از ایران کاندیدا شده است. ورزشکاران هر زمان که وارد دهکده بازی‌های المپیک توکیو شوند می‌توانند در این رای گیری شرکت کرده و به نامزد مورد نظر خود رأی دهند.
ورزشکاران ساکن در دهکده ورزشکاران می‌توانند در غرفه‌های رأی گیری که در ورودی سالن غذاخوری قرار دارد، رأی دهند. افرادی هم که در دهکده‌های قایقرانی و دوچرخه سواری سکونت دارند و یا در هتل‌های دیگر هستند، در تاریخ‌های مشخص صندوق‌های رأی به آن مکان‌ها ارسال می‌شود تا رأی بدهند. در مجموع ۱۱ مکان برای دادن رأی پیش‌بینی شده است.
ورزشکاران می‌توانند به چهار کاندیدا رأی بدهند اما حتما باید از رشته‌های ورزشی متفاوت باشند.
۳۰ کاندیدای انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC  از پنج قاره و ۱۹ رشته ورزشی هستند. از میان آنها ۱۲ نفر انتخاب می‌شوند. البته ۱۱ نفر را هم خود کمیته بین‌المللی المپیک منصوب می‌کند. کمیسیون ورزشکاران نقش مهمی در کمیته بین‌المللی المپیک دارد و در واقع صدای ورزشکاران جهان است.
از میان 30 ورزشکار نامزد شده، علاوه بر سعید معروف به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین والیبالیست‌های دنیا، پاول گسول، بسکتبالیست افسانه‌ای اسپانیا هم دیده می‌شود که در 40 سالگی یک بار دیگر به تیم ملی برگشته و در توکیو هم بازی خواهد کرد.
 
 
معرفی ایران توسط سایت فدراسیون جهانی
پادشاهان والیبال آسیا
فدراسیون جهانی والیبال به تجمید از بلندقامتان والیبال ایران پرداخت.
فدراسیون جهانی والیبال با انتشار عکسی در فضای مجازی نوشت: پادشاهان حکمران والیبال آسیا در دومین حضور خود در المپیک با بازیکنان باتجربه و جوان خود در توکیو حضور خواهند داشت. در این رقابت‌ها، ایران با یک سرمربی جدید یعنی ولادیمیر آلکنو روس در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کند. آلکنو در سال ۲۰۱۲ موفق شده به طلای المپیک دست یابد. ۵ بازیکن باتجربه المپیکی ایران معروف، عبادی پور، موسوی، غفور و مرندی هستند.
درست همانطور که فدراسیون جهانی اشاره کرده، تیم ایران اگرچه باتجربه به نظر می‌رسد اما از المپیک قبلی، پوست اندازی قابل توجهی در آن صورت گرفته و 7 بازیکن در شرایطی راهی این رقابت‌ها می‌شوند که اولین تجربه المپیکی‌شان را پشت سر خواهند گذاشت.
 

Page Generated in 0.0049 sec