printlogo


کد خبر: 232388تاریخ: 1400/4/23 00:00
گزارش و خبر

کاپیتان تیم ملی به آ. ا. ک می‌رود
حاجی‌صفی از اصفهان تا آتن
در حالی که چند روز قبل پیام نیازمند سنگربان سپاهان به صورت رسمی از این تیم جدا شد و به پورتیموننزه پیوست، چند رسانه یونانی نیز از حضور احسان حاجی‌صفی در تیم آ. ا. ک آتن خبر داده‌اند. وب سایت معتبر و یونانی گاتزتا با تیتر «حاجی‌صفی یک بازیکن همه‌کاره برای آ. ا. ک» نوشت: «زندگی حرفه‌ای او در ایران، سابقه‌اش از حضور در یونان، رابطه برادرانه‌اش با کریم انصاری‌فرد و تقریباً توانایی بازی در هر پست از زمین. همانطور که شواهد نشان می‌دهد، احسان حاجی‌صفی در حال آماده‌سازی چمدان‌هایش برای بازگشت به یونان است اما این بار برای پیوستن به آ. ا. ک آتن. احسان حاجی‌صفی در حال آماده‌سازی خودش است تا پیراهن آ. ا. ک را بپوشد و همزمان ششمین خرید نقل و انتقالات این تیم برای فصل پیش رو باشد.
 این مدافع چپ پای بین‌المللی و 31 ساله ایرانی برای مردم یونان ناشناخته نیست، زیرا در گذشته در تیم‌های پانیونیوس و المپیاکوس بازی کرده است.»
حاجی‌صفی اولین بازی‌های خود را در سال 2006 و هنگامی که به آکادمی سپاهان پیوست، انجام داد. حاجی‌صفی با سه قهرمانی در لیگ و چهار قهرمانی جام حذفی در این سال‌ها ستاره تیمش بوده است. سایت Goal. com در سال‌های نخست حضور حاجی‌صفی در سپاهان، او را آینده‌دارترین فوتبالیست در کل فوتبال آسیا معرفی کرد. او با تیم ملی خود در جام ملت‌های آسیا 2011 و 2015 و جام جهانی 2014 شرکت کرد.
ابن وب سایت یونانی در ادامه و پس از بررسی دوران حضور حاجی‌صفی در آلمان و یونان نوشت: «همانطور که همه چیز نشان می‌دهد، این بازیکن ایرانی 31 ساله به زودی به لیست زرد و سیاه‌ها خواهد پیوست. آ. ا. ک آتن حاجی‌صفی را برای سمت چپ دفاع خود جذب می‌کند. او فصل گذشته با تراکتور 12 بازی به عنوان هافبک میانی، 12 بازی به عنوان وینگر چپ و فقط سه بازی به عنوان مدافع چپ انجام داد. حاجی‌صفی ممکن است به عنوان یک راه حل اساسی برای دفاع مطرح شود اما موقعیت جدید او در خط میانی است. البته او در کارنامه خود تاکنون در هفت پست مختلف بازی کرده است. دفاع چپ، هافبک چپ، وینگر چپ، هافبک تهاجمی، هافبک میانی، هافبک دفاعی و حتی دفاع راست.»
گاتزتا در پایان نوشت: «حاجی‌صفی آماده است تا به سومین فوتبالیست ایرانی تبدیل شود که در آ. ا. ک بازی می‌کند. نفر اول مسعود شجاعی بود، در حالی که از سپتامبر گذشته کریم انصاری‌فرد در زرد و سیاه‌ها حضور دارد. مهاجم آ. ا. ک آتن با آغوش باز منتظر هموطن خود است زیرا آنها در 60 بازی کنار هم بازی کرده‌اند. آنها در المپیاکوس در فصل 2018-2017 و در تیم ملی ایران در کنار یکدیگر به میدان رفته‌اند.» در حالی که حاجی‌صفی تحت قرارداد سپاهان است، باید دید وضعیت این بازیکن به کجا ختم می‌شود. به جز وب سایت گاتزتا، چند رسانه دیگر از جمله fosonline و iefimerida از حضور بازیکن سپاهان در یونان خبر داده‌اند.
 
 
انتخاب دبیرکل از دپارتمان داوری
کامرانی‌فر امروز معرفی می‌شود؟
شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال پس از مشورت با اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آینده پست دبیرکلی تصمیم گرفت. 
او که پس از حضور در ساختمان فدراسیون، منصور قنبرزاده را به عنوان سرپرست این بخش منصوب کرده بود، با توجه به محدودیت حضور سرپرست و بحث بازنشستگی او تصمیم به کنارگذاشتن قنبرزاده از این مجموعه گرفت تا حسن کامرانی‌فر را به عنوان انتخاب اول خود در سمت سرپرست جدید دبیرکلی فدراسیون معرفی کند.کمک داور بازنشسته فوتبال ایران که در حال حاضر سرپرستی دپارتمان داوری را نیز برعهده دارد با نظر مثبت اکثریت اعضای هیأت رئیسه به دبیرکلی رسید تا امور جاری فدراسیون را پیگیری کند. 
فدراسیون فوتبال ظهر چهارشنبه را برای مراسم تودیع قنبرزاده و معارفه کامرانی‌فر در نظر گرفته است تا وی به طور رسمی فعالیتش را آغاز کند. 
کامرانی‌فر قرار است از دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال بیرون بیاید تا انرژی خود را صرف دبیرکلی فدراسیون کند.

 


Page Generated in 0.0056 sec