printlogo


کد خبر: 232366تاریخ: 1400/4/22 00:00
مجتبی حسینی با ذوب‌آهن به تیم سابقش رسید
نگاه پایین‌جدولی‌ها به مسجدسلیمان

 باخت شنبه سایپا به استقلال اتفاق خوبی برای تیم‌های پایین جدول بود که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند، به شرطی که آنها بتوانند امشب امتیاز بگیرند و فاصله با نارنجی‌پوشان را بیشتر کنند.
نزدیکترین تیم به سایپا در جنگ بقا ذوب‌آهن است که با 23 امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از تیم تهرانی در رده چهاردهم ایستاده است. ذوب‌آهن امشب میهمان نفت مسجدسلیمان است که خودش با 28 امتیاز در رده دوازدهم است و هنوز ماندنش قطعی نشده است.
آنچه می‌تواند حساسیت این بازی را بیشتر کند، بازگشت مجتبی حسینی به مسجدسلیمان است. او لیگ بیستم را به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان شروع کرد و تا هفته پانزدهم روی نیمکت این تیم نشست. او موفق شد در این مدت 18 امتیاز بگیرد و تیم را در رتبه دهم تحویل داد، ولی داریوش یزدی و محمود فکری در یازده بازی بعدی تنها ده امتیاز گرفتند.
مأموریت حسینی در ذوب‌آهن بقا در لیگ برتر بود، ولی تیم اصفهانی هنوز نتوانسته به منطقه امن جدول برسد. او امید زیادی داشت که در بازی حساس هفته گذشته مقابل سایپا به سه امتیاز برسد، ولی اخراج شهاب گردان در شروع بازی ذوب‌آهن را در شرایط سختی قرار داد و این تیم به زحمت توانست با گل دقایق آخر از این بازی یک امتیاز بگیرد.
حالا ذوب با یکی دیگر از رقیبان مستقیمش بازی دارد و این بازی هم برای آنها شش امتیازی محسوب می‌شود. حسینی امیدوار است که به لطف شناخت از شاگردان سابقش بتواند از این بازی با دست پر خارج شود. ذوب هفته آینده هم میزبان نساجی 26 امتیازی، یکی دیگر از نامزدهای سقوط است.
رسول کربکندی، عضو هیأت مدیره ذوب‌آهن درباره بازی امشب گفت: «15 امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم که کمر تیم ما را شکسته است. در این بازی دشمن سرسختی به نام گرما داریم که بالای 50 درجه است اما باید از تیم نفت امتیاز بگیریم. بعد از آن با نساجی، سپاهان و مس رفسنجان بازی داریم. امیدواریم همه اتفاقات به شکلی بیفتند که تیم در لیگ برتر بماند. روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و همه تحت فشار هستیم که این مسأله کل مجموعه را اذیت می‌کند. با شناختی که مجتبی حسینی از نفت مسجد سلیمان دارد و انگیزه بازیکنان می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم.»
سرمربی اسبق ذوب‌آهن درباره رقابت این تیم با سایپا برای بقا اضافه کرد: «سایپا با تیم‌هایی بازی دارد که به دنبال سهمیه هستند (گل‌گهر،آلومینیوم و تراکتور). روی کاغذ بازی‌های ما آسانتر از سایپا است اما به هرحال از تمام این بازی‌ها باید امتیاز بگیریم تا از این دغدغه و بحران بیرون بیاییم و بتوانیم برای فصل آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم. 2 سال است که وضعیت ذوب آهن خوب نیست و همه نگران هستند. حیف است یک تیم با 52سال قدمت و افتخاراتی که دارد به لیگ یک سقوط کند.»
در طرف دیگر محمود فکری هم انگیزه زیادی برای این بازی دارد و اگر بتواند به سه امتیاز برسد، بقای این تیم تقریباً قطعی خواهد شد. او درباره بازی با ذوب‌آهن گفت: «برایمان خیلی مهم است که بتوانیم سه امتیاز را بگیریم. البته برای هر دو تیم مهم است چون امتیاز آن به بقا در لیگ برتر کمک می‌کند.»
فکری که تیمش از چهار بازی اخیر تنها یک امتیاز گرفته، اضافه کرد: «با توجه به وقفه لیگ از آمادگی دور شدیم و کارمان خراب شد. در همین چند بازی مستحق باخت نبودیم و حتی اگر بچه‌ها دقت بیشتری داشتند می‌توانستیم برنده از زمین خارج شویم. با این حال نتوانستیم امتیازات لازم را بگیریم. امیدوارم بچه‌ها با تمام توان بازی کنند و بتوانیم امتیاز کامل این بازی را بگیریم تا خیالمان بابت بقا راحت شود.»
او درباره ذوب هم گفت: «ذوب‌آهن تیم بسیار خوبی است. مربی آنها نیم فصل اول اینجا بوده و شناخت خوبی از تیم ما دارد. بازیکنان خوبی دارند اما شرایطی برایشان به وجود آمده که نتوانستند امسال خوب نتیجه بگیرند. امیدوارم بازی خوبی از طرف هر دو تیم ارائه شود، مشکل خاصی به وجود نیاید و هر تیمی مستحق برد بود به امتیاز این بازی دست پیدا کند.»
این بازی برای نساجی هم اهمیت زیادی دارد که در بازی همزمان میزبان پدیده است. تیم قعر جدولی ماشین‌سازی هم نگاهش به این بازی خواهد بود، چرا که اگر ذوب حتی یک امتیاز بگیرد، سقوط این تیم تبریزی قطعی خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0054 sec