printlogo


کد خبر: 232339تاریخ: 1400/4/22 00:00
فتیله پیچ

پاداش ویژه به مدال‌آوران کشتی در المپیک
هیأت کشتی سیستان و بلوچستان دست به جیب می‌شود
هیأت کشتی سیستان و بلوچستان به مدال‌آوران کشتی در بازی‌های المپیک توکیو پاداش میلیونی پرداخت می‌کند. نبی دهمرده رئیس هیأت کشتی استان سیستان و بلوچستان طی نامه‌ای به فدراسیون کشتی اعلام کرد؛ به جهت بالا بردن روحیه تیم‌های ملی اعزامی به المپیک توکیو در صورت کسب مدال طلا مبلغ 50 میلیون تومان، نقره 30 میلیون تومان و برنز 20 میلیون تومان جایزه نقدی به کشتی‌گیران آزاد و فرنگی کار اهدا می‌کند. این در حالی است که سیستان و بلوچستان در تیم ملی کشتی نماینده‌ای ندارد اما با این‌حال رئیس این هیأت برای حمایت از کشتی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. این در حالی است که بسیاری از هیأت‌های کشتی که در تیم ملی نماینده دارند برای حمیت از کشتی‌گیران خود حرکتی انجام ندادند. به طور مثال در تیم ملی کشتی آزاد کشتی‌گیری از تهران هم حضور دارد اما تا کنون وعده‌ای مبنی بر حمایت از این کشتی‌گیر شنیده نشده است.
 
 
تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان جمعه در راه مجارستان
طلایی و استارت ساختن یک تیم طلایی
بعد از اعلام تقویم اتحادیه جهانی برای مسابقات سال 2021 که بعد از یک سال وقفه در روند برگزاری پیکارهای جهانی تیم‌های پایه صورت می‌گرفت، فدراسیون کشتی در فروردین ماه اقدام به برگزاری انتخابی تیم ملی در رده‌های نوجوانان و جوانان کرد. تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان که هدایتش برعهده محمد طلایی است، روز جمعه هفته جاری راهی مجارستان می‌شود. تیم ملی فرنگی نوجوانان نیز سی‌ام تیر به این کشور می‌رود تا نمایندگان ایران مسابقات جهانی را پشت سر بگذارند.
نکته جالب توجه انتخاب محمد طلایی به عنوان سرمربی نوجوانان است که می‌تواند روند صعودی کشتی در رده‌های پایه را حفظ کند. محمد طلایی در سه دوره پیاپی که سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان بود سه بار تیمش را قهرمان جوانان جهان کرد و حالا شاید وقت آن رسیده که تیم تحت هدایت او این‌بار در رده نوجوانان بدرخشد. محمد طلایی کشتی‌گیران زیادی را از رده جوانان به بزرگسالان رساند که حسن یزدانی یکی از آنها است. یونس امامی و علیرضا کریمی از دیگر افرادی هستند که در رده جوانان زیر نظر او کار می‌کردند. محمد طلایی نه تنها این کشتی‌گیران را به لحاظ فنی آماده کرده بود بلکه به لحاظ اخلاقی هم این کشتی‌گیران جزو بهترین‌های ورزش هستند. این نکته مهم نشان می‌دهد که محمد طلایی فقط به دنبال ساختن قهرمان نیست یلکه تلاش می‌کند در کنار قهرمانی مرام اخلاقی هم داشته باشند.
اگر این وضعیت در تیم نوجوانان در سال‌های آینده رخ بدهد حتماً کشتی ایران روزهای خوبی را در پیش دارد. در ترکیب تیم آزاد نوجوانان حسین احمدی در 45 کیلوگرم، علی یحیی‌پور در 48 کیلوگرم، علی خرم‌دل در 51 کیلوگرم، شهداد خسروی در 55 کیلوگرم، محمدرضا شاکری در 60 کیلوگرم، علی رضایی در 65 کیلوگرم، سیدحسن اسماعیل‌نژاد در 71 کیلوگرم، مجید باقری در 80 کیلوگرم، ابوالفضل یاراحمدی در 92 کیلوگرم و امیررضا معصومی در 110 کیلوگرم حضور دارند.

 


Page Generated in 0.0054 sec