printlogo


کد خبر: 232336تاریخ: 1400/4/22 00:00
خبر

برگزاری شورای فنی پاراآسیایی از هفته آینده
سومین جلسه ستاد پاراآسیایی 2021 جوانان در بحرین، با حضور رئیس، نایب رئیس بانوان، دبیر اجرایی، سرپرست کاروان توکیو ۲۰۲۰، مدیران آکادمی، روابط بین‌الملل، روابط عمومی و کارشناس فنی پارالمپیک، سرپرست خزانه‌داری، رؤسای فدراسیون‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان، تکواندو، بدمینتون و نماینده فدراسیون تنیس روی میز برگزار شد.
محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای جلسه تأکید کرد که اعزام به بازی‌های پاراآسیایی جوانان با هدف پشتوانه سازی و مدال آوری در پاراآسیایی و پارالمپیک نباید فراموش شود.
محمد تابع، دبیر اجرایی در این نشست ضمن ارائه آخرین بررسی رشته‌های مختلف به لحاظ شانس مدال تأکید کرد: «پارا دوومیدانی، پاراوزنه‌برداری، پاراشنا، پاراتکواندو در اولویت اول و رشته‌های بسکتبال با ویلچر ۵ نفری، پاراتنیس روی میز و گلبال در اولویت دوم و بوچیا و پارابدمینتون می‌توانند جنبه حمایتی داشته باشند.»
تابع می‌گوید: «از هفته آتی، شورای فنی متشکل از مدیران و کارشناسان فدراسیون‌ها و کمیته ملی پارالمپیک با هدف بررسی جزئی‌تر رشته‌ها نسبت به بررسی مسائل مختلف هر رشته تبادل نظر می‌کنند.»
 
 
واگذاری ۵۱ واحد در دهکده بازی‌ها به ایران
کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۵۱ واحد برای کاروان اعزامی ایران به این رویداد اختصاص داده است.
پس از برگزاری جلسات متعدد با کمیته برگزاری بازی‌ها و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته ۵۱ واحد، شامل ۱۱۴ عدد تخت به کاروان ورزشی ایران اختصاص داده شده است.
این تعداد واحد برای ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم است و در طبقات پنجم تا هفتم ساختمان شماره چهار دهکده ورزشکاران واقع شده است.
رشته‌های دوچرخه سواری و قایقرانی بادبانی جزو این سهمیه و اقامت در دهکده نیست. همچنین ۱۱۲ متر مربع برای دفتر سرپرستی و بخش پزشکی کاروان ورزشی ایران اختصاص دارد و فضایی به مساحت ۸۵ متر مربع جهت برگزاری جلسات مورد نیاز کادر سرپرستی و تیم‌ها در نظر گرفته شد که در طبقه اول ساختمان است.
کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مرد) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرد که به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه‌برداری ۲ سهمیه را از دست داد و تیم ایران با ۶۶ ورزشکار (۱۰ زن و ۵۶ مرد) راهی توکیو می‌شود. این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر اول مرداد در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.
 
 
دادگر سرپرست تیراندازی شد
وزیر ورزش و جوانان درست طبق پیش‌بینی‌های انجام شده با صدور حکمی علی دادگر را به عنوان سرپرست فدراسیون تیراندازی منصوب کرد.
پیش از این علی دادگر در ۲۰ تیر سال ۱۳۹۶ به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده بود. دادگر برای دوره بعد این فدراسیون نیز کاندیدا شده است که البته در انتخابات سایر فدراسیون‌ها، سرپرست فدراسیون از حضور در انتخابات انصراف داده ولی اینجا در تیراندازی گویا اوضاع برای رئیس سابق این مجموعه فرق می‌کند زیرا او در شرایط فعلی هم کاندیدای انتخابات تیراندازی است و هم با حکم وزیر ورزش الان سکان سرپرستی این فدراسیون را برعهده دارد. اتفاقی جالب توجه که تا کنون در هیچ‌یک از مجامع دیگر مشابهش رؤیت نشده است. به طور مثال، در جریان انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی نیز بعد از اتمام دوره ریاست نوروزی، خلیلیان به عنوان‌ سرپرست انتخاب شد و با توجه به اینکه خلیلیان برای انتخابات کاندیدا شد از این سمت استعفا کرد و اسد مسجدی به عنوان سرپرست معرفی شد. مسجدی نیز بعد از سرپرستی از نامزدی انتخابات انصراف داد. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولین ورزش همان مسیری را که برای بقیه فدراسیون‌های ورزشی ترسیم کردند برای تیراندازی هم همان را در نظر گرفتند یا اینکه اینجا برای دادگر شرایط با استفاده از بند پ متفاوت است.

Page Generated in 0.0064 sec