printlogo


کد خبر: 232327تاریخ: 1400/4/22 00:00
عکس پرسپولیس روی جام
به من فرصت بده

سامان موحدی راد
 
همه چیز برای نشان پنجمین جام پیاپی لیگ برتری حالا در دستان یحیی گل‌محمدی و تیمش است. او یک بازی دیگر را هم با پیروزی پشت‌سر گذاشته و با پر کردن چند خانه خالی باقیمانده در جدول لیگ می‌تواند رکورد دست نیافتنی سرخ‌ها را دست نیافتنی‌تر کند. آنها به خوبی از یک لغزش رقیب‌شان در راه رسیدن به قهرمانی استفاده کردند و در فاصله چند هفته مانده به پایان لیگ به صدر رسیدند و حالا حالاها قصد ندارند آن را از دست بدهند. درست در نقطه مقابل سپاهان نتوانست از تساوی پرسپولیس برابر فولاد برای جبران دو امتیاز اختلافش استفاده کند. به این ترتیب پرسپولیس با پیروزی در سه هفته پایانی بدون توجه به نتایج سایر بازی‌ها می‌تواند سلطه خودش بر فوتبال ایران را ادامه دهد.
حقیقتاً پرسپولیس برای رسیدن به این موفقیت کار چندان سختی هم در پیش ندارد. آنها در رقابت‌های امسال لیگ برتر به خوبی نشان داده‌اند که کسب پیروزی برای‌شان چندان سخت نیست. به ویژه که از سه بازی پایانی آنها تنها بازی با تراکتور می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد که آن هم با تو‌جه به وضعیت تراکتور در لیگ چندان جای نگرانی نیست. ماشین‌سازی که تیم سقوط کرده و بی سروسامان لیگ است و حتی مجموع امتیازاتش تاکنون به عدد بیست هم نرسیده و پیکان هم اگرچه از سپاهان در این هفته دو امتیاز گرفته ولی معمولاً حریف سختی برای پرسپولیس نیست.
نکته دیگر اما در سبک بازی سرخ‌هاست؛ چیزی که در بازی با آلومینیوم هم به خوبی مشهود بود. اینکه پرسپولیس می‌داند در برابر هر تیمی با چه استراتژی وارد زمین شود، کی به گل برسد و چگونه دروازه‌اش را بسته نگه دارد. آلومینیوم از آن دست تیم‌هایی است که به ویژه در برابر تیم‌های قدرتمندتر از خودش اگر در اوایل بازی گل نخورد، دیگر به سختی می‌توان به دروازه‌اش رسید. برای همین هم پرسپولیس در یک سوم ابتدایی بازی کار را تمام کرد تا خیال خودش و هواداران از یک سه امتیاز دیگر راحت باشد.
نکته مهم‌تر اما این است که رسیدن به دروازه پرسپولیس گویا دیگر چندان کار راحتی نیست. فرقی ندارد لک درون دروازه باشد یا بیرانوند. آنها چنان ساختار دفاعی منسجم و فلسفه دفاعی محکمی دارند که به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد و آن را شکست داد. برای همین است که در بسیاری از بازی‌ها حتی یک گل برای پرسپولیسی‌ها هم به معنی کسب پیروزی است. بازی با آلومینیوم یک نکته مثبت و مهم دیگر هم داشت. همکاری ستودنی مهدی ترابی و شهریار مغانلو است. هر کدام در این بازی یک گل به ثمر رساندند و یک پاس گل در کارنامه‌شان ثبت کردند تا نشان دهند علیرغم غیبت عیسی آل‌کثیر در دربی پیش‌رو اما پرسپولیس وضعیت خوبی در خط حمله خواهد داشت.
 

Page Generated in 0.0056 sec