printlogo


کد خبر: 232324تاریخ: 1400/4/22 00:00
باشگاه بارسلونا خیال فلسطینی‌ها را از بازی با اشغالگران قدس راحت کرد

رئیس باشگاه بارسلونا جواب نامه فدراسیون فوتبال فلسطین را داد و خیال آنها را از بازی با اشغالگران قدس راحت کرد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش فدراسیون فوتبال فلسطین در بیانیه‌ای به برگزاری دیدار دوستانه تیم پیشکسوتان بارسلونا و تیم بیتار از رژیم اشغالگر قدس در مرداد ماه واکنش نشان داد. در این بیانیه که توسط «جبریل راجوب» رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین نگارش شده، آمده است:
«فکر کنم از تصمیم بارسلونا برای بازی دوستانه مقابل باشگاه بیتار مطلع باشید. باشگاهی که چندین بار است به دلیل رفتار نژادپرستانه و خشونت‌آمیزِ طرفدارانش جریمه شده است. گروهی به «بی‌خانواده» معروف بوده و بارها شعارهای ضد‌عرب و ضد اسلام سر داده است. ما در خصوص اینکه چه تیم‌هایی مقابل هم بازی دوستانه انجام بدهند، اظهارنظر نمی‌کنیم ولی این حق را داریم که بگوییم بازی نباید در قدس برگزار شود زیرا این خاک برای فلسطین است.
بارسلونا در سراسر جهان به عنوان پیام‌آور صلح شناخته می‌شود. بار دیگر اتحادیه فلسطین به حقوق شما احترام می‌گذارد اما قویاً از باشگاه بارسلونا می‌خواهیم که به حقوق ما احترام بگذارید و در انتخاب محل بازی در قدس اشغالی تجدید نظر کنید تا آنطور که دوست دارید میلیون‌ها هوادار از شما یاد کنند.
بر همین اساس، فدراسیون فوتبال فلسطین از انتخاب این محل به عنوان محل بازی دوستانه بارسلونا شکایت می‌کند. برگزاری در این مکان، نقضِ حقوق ماست. فوتبال فلسطین برای تضمین احترام به حقوق خود از فیفا، اتحادیه اروپا و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهان رسیدگی است.»
«خوان لاپورتا» رئیس باشگاه بارسلونا پس از این بیانیه جواب فدراسیون فلسطین را داد و گفت: «نامه شما که در آن نگرانی خود را از بازی دوستانه بارسلونا با بیتار ابراز کرده‌اید را دریافت کردیم. به شما اطلاع می‌دهیم که بارسا هنوز تقویم پیش‌فصل خود را از طریق کانال‌های رسمی خود اعلام نکرده و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.»
 

Page Generated in 0.0053 sec